Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Wiki] FSO Polonez Analog
Autor Wiadomość
lukasz247___ Offline
Król leśnych bezdroży :)
*


Liczba postów: 1,352
Imię: Łukasz
Skąd: Jastrzębie/Łukowica
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
[Wiki] FSO Polonez Analog
FSO Polonez Analog - prototyp polskiego samochodu z napędem na cztery koła, tworzonego w latach 1994-1996

Początki
Równolegle z pracami nad dostawczą wersją Poloneza trwały prace nad jego wersją z napędem na obie osie[1]. W latach 1986-1989 zaprojektowano, wykonano i przebadano prototyp Poloneza Pick-up z napędem na 4 koła. Samochód został zaprezentowany w maju 1988 roku. Różnice względem prototypowego pick-upa, poza układami przeniesienia napędu i zawieszenia, obejmowały wzmocnioną podłogę oraz zmienioną konstrukcje podłużnic ramy. Koło zapasowe przeniesiono pod skrzynię ładunkową (ze względu na to że samochód był wyższy), zamontowano też dodatkowe stopnie ułatwiające wchodzenie[1]. Tylne zawieszenie wyposażone zostało w dodatkowy stabilizator, w przednim piasty i zwrotnice zostały przystosowane do przenoszenia napędu. Wszystkie wały napędowe pochodziły z seryjnego Poloneza, zaś przedni most był modernizacją tylnego. Półosie napędowe pochodziły z terenowej Łady Nivy.

Analog


Analog
W roku 1994 zbudowano pierwszy prototyp – "Analog 1". Był to Polonez ze stałym napędem na przednią oś. Przednie zawieszenie zostało wzięte z Łady Samary, aczkolwiek zostało zmodyfikowane. Skrzynia biegów i przekładnia główna zostały zapożyczone z Suzuki. Tylne zawieszenie było oparte na sztywnym moście na wahaczach wzdłużnych, wleczonych i sprężynach śrubowych, natomiast w zawieszeniu przednim zastosowano MacPhersona. Po dobrych wynikach badań, które umożliwiały dalsze pracę nad projektem, zbudowano kolejny prototyp – "Analog 2". Polonez ten miał już nowe zawieszenie. "Analog 3" miał być połączeniem dwóch poprzednich prototypów, jednak posiadać już miał napęd na cztery koła, zrezygnowano jednak z budowy tego przedprototypu i wykonano prototyp o nazwie "Analog 4". Nadwozie zaprojektował Cezary Nawrot. Zawieszenie było takie same jak te w poprzednich modelach. W Analogu nie było międzyosiowego mechanizmu różnicowego, napęd przenosiła mechaniczna pięciobiegowa skrzynia biegów z dodatkowym przełożeniem do jazdy terenowej i wbudowanym mechanizmem różnicowym. Na Międzynarodowych Targach Poznańskich 30 kwietnia 1994 roku, zaprezentowano model "Analog 4". W sumie wyprodukowano 7 sztuk. Jeden z egzemplarzy posiadał silnik 1.9 diesla o mocy 90 KM, pozostałe sześć samochodów miało jednostki 1.6. Między samochodami nieznaczne były też różnice w wyglądzie, tylne światła pochodziły z Trucka, Tarpana, czy od Polskiego Fiata 125p kombi lub pick-up. Różniły się też tylne boczne drzwi, niektóre posiadały takie same jak w osobowych Caro lub też zakończone kątem prostym. Badania nad terenowym Polonezem wstrzymano, gdy nowym właścicielem FSO zostało południowokoreańskie Daewoo.
Inne nazwy: FSO Polonez Traper
Producent: FSO
Premiera: 1994
Okres produkcji: 1994-1996
Miejsce produkcji: Warszawa, Polska
Poprzednik: FSO Polonez Pick-up 4x4 (nieoficjalnie)
Dane techniczne:
Segment: Samochód terenowy
Typy nadwozia: 4-drzwiowy pick-up
Silniki: 1.6 dm³, 1.9 dm³
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna

Pozdrawiam Łukasz Smile
Gruchu-Łukasz Ty to obowiązkowo idź spać pod bramę Rometu Big Grin

Używajcie polskich znaków!
Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE- prof. Bralczyk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-08-2012 00:20:25 przez Tomasso94.)
15-08-2012 13:14:09
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 12:27:41
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 56
Urwana śruba od regulacji...
Ostatni post: Konrad DD
Wczoraj 23:30:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 30
Identyfikacja wersji i na...
Ostatni post: usertm
Wczoraj 22:12:50
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 191
Hamulec przedni Wigry 3
Ostatni post: usertm
Wczoraj 22:07:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 52
Spawak do Rometa 60/4/3 T...
Ostatni post: ifuomosquito
Wczoraj 20:42:56
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 187
Ogar cdi przerywa i strze...
Ostatni post: Szymon_komar
Wczoraj 16:30:01
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 191
Ogar 205 1987
Ostatni post: usertm
Wczoraj 13:29:43
» Odpowiedzi: 56
» Wyświetleń: 4959
Ile wsiąść za remont 023 ...
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 00:51:08
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 274
skundlony Huragan i pare ...
Ostatni post: Masiaken
02-07-2025 23:05:29
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 173
Ogar CDI Strzela i przery...
Ostatni post: Szymon_komar
02-07-2025 21:10:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Części do 50-T-1
Ostatni post: romek
02-07-2025 20:30:09
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 122
identyfikacja rocznika
Ostatni post: zaz
30-06-2025 23:14:53
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 264
Manetki gazu i sprzęgła
Ostatni post: romek
29-06-2025 16:24:00
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 149
Hej potrzebuje fachowej r...
Ostatni post: junior532
29-06-2025 15:11:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 277
Cześć
Ostatni post: TobiaszDymek
28-06-2025 23:53:36
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 112

Reklama