Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023?
Autor Wiadomość
Keizo Offline
Młody majster
*


Liczba postów: 97
Imię: Kacper
Skąd: Kujawko-pomorskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023?
Witam zauważyłem coś takiego w moim silniku od rometa że denko tłoka praktycznie nie wystaje poza górną krawędź tuleji cylindra a znów w innym silniku wystaje czyli ma większy stopień sprężania a za tym większą moc przekładałem inne cylindry nie dawałem podkładek i teraz są 2 opcje albo były wyższe i niższe cylindry albo kartery miały inne odlewy gdzie cylinder niżej siedzi przez co jest większy stopień sprężania może ktoś też nad tym rozmyślał i da jakąś radę.    
02-05-2024 12:12:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 667
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023?
1. Być może ktoś ingerował w kartery bądź cylinder.
2. To że tłok "bardziej wystaje" nie znaczy wcale że będzie więcej mocy przez wyższy stopień sprężania. Wręcz podkłada się pod cylinder dystans aby podnieść cylinder i tym samym zmienić czasy otwierania okien przy czym trzeba splanować cylinder / głowicę aby zachować stopień sprężania. Jak potrzebujesz więcej info to poszukaj tematów dt. tuningu wg. Sałka bądź samego artykułu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2024 15:21:16 przez wazniak96.)
02-05-2024 15:20:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,571
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023?
Jeśli obydwa cylindry są oryginalne to ja obstawiam że było coś dłubane przy tym.
02-05-2024 15:40:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 632
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023?
,A ja myślę że tak wykonali w fabryce. U mnie w ogarze było tak samo. Cylinder org silnik nie tknięty przez nikogo A krawędź denka tłoka była dosłownie na równi kołnierzem cylindra. Od niedawna mam inny org cylinder i tutaj tuleja jest wyższa lekko. Teraz jest poprawnie bo w każdej jawce oryginalnie tuleja jest minimalnie wyżej, więc pierwszy cylinder miał po prostu za niski kołnierz tulei. Musiałem nawet głowicę frezować wtedy żeby tłok nie stukał w nią

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-05-2024 15:54:07 przez Spaceman164.)
02-05-2024 15:51:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Keizo Offline
Młody majster
*


Liczba postów: 97
Imię: Kacper
Skąd: Kujawko-pomorskie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Czy były 2 rodzaje karterów lub cylindrów 023?
Dałem do splanowania cylinder wiem że może to i nic nie da ale zawsze coś.
02-05-2024 21:24:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Keizo za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
Dzisiaj 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 22768
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:42:50
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 77
komar 2351
Ostatni post: joozek
Wczoraj 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 229
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
Wczoraj 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5122
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
Wczoraj 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 49
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 132
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Dinozaur
13-06-2025 12:10:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 626
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 136
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 226
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 202
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 837194
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
11-06-2025 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 28930
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: 2stroke4life
11-06-2025 15:48:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 320
Romet kadet 023
Ostatni post: Merfix
10-06-2025 18:09:28
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 898
Romet ogar 205 słabo jedz...
Ostatni post: 2stroke4life
10-06-2025 12:55:11
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1730

Reklama