Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Przewijanie cewki do cdi
Autor Wiadomość
XPek_84 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Szymon
Skąd: Jarocin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Przewijanie cewki do cdi
Siemanko ktoś pomocny i obeznany w temacie napisze mi dokładnie jak przewinąć cewkę do cdi pod silnik jawki i na co zwrócić uwagę, 4 próby jak na razie mam nieudane. Bądź był by ktoś chętny podjęcia się takiego zadania ?
14-07-2021 00:33:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Przewijanie cewki do cdi
Jeśli masz na myśli nawinięcie cewki zasilającej, to rzadko udaje się to zrobić tak, by długo działało. Opcja 1 - seryjna cewka zapłonowa + transformator, opcja 2 - nawinięcie cewki bezmasowej 12V, regulator bezmasowy, akumulatorek żelowy (np. malutki 1.3Ah) i moduł DC-CDI.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
14-07-2021 01:09:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 712
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Przewijanie cewki do cdi
Ja przewijałem pierwszy raz i się udało ale trwało to ponad 4 godziny bo nawijałem ręcznie.

Drut 0,2 nawet nie liczyłem zwojów nawinąłem tyle ile wlazło i na koniec całość zanurzona w lakierze żeby się wszystko ładnie skleiło.

rezystancja ponad 100 pokazywało A V już nie pamiętam ale przy kopaniu koło 40 było na odpalonym już nie mierzyłem.

A co ci nie wychodzi w tym nawijaniu?

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
14-07-2021 09:48:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
XPek_84 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Szymon
Skąd: Jarocin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Przewijanie cewki do cdi
Cytat:Opcja 1 - seryjna cewka zapłonowa + transformator

no właśnie transformatory zbytnio nie lubią drgań i szybko padają

Cytat:opcja 2 - nawinięcie cewki bezmasowej 12V, regulator bezmasowy, akumulatorek żelowy (np. malutki 1.3Ah) i moduł DC-CDI.
zaintrygowała mnie ta cewka bezmasowa jak przerobić oryginalną cewke na coś takiego ?

Cytat:A co ci nie wychodzi w tym nawijaniu?
żebym wiedział, drut 0,2, drutu albo nawijałem tyle ile było na cewce oryginalnie lub więcej ale żeby nie tarło, co chwilę lakierem pryskałem w odpowiednią strone nawijałem i zawsze coś nie tak i iskry brak
14-07-2021 21:24:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 712
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Przewijanie cewki do cdi
To że nie ma iskry nie musi być winą cewki często winny za to jest impulsator są na jeden kabel i dwa u mnie ten na jeden też nie wyzwalał iskry.

Druga sprawa to podłączenie pinout-u modułu gdzieś było rozpisane na necie w jakich modułach jaki pin za co jest odpowiedzialny.

Trzecia kwestia to jakość połączeń podpięcie odpowiednio masy itp...

No i jest jeszcze sprawa poprawnego zgrania impulsatora z wyzwalaczem nie wiem co tam masz blaszkę przykręconą do krzywki czy śrubę wkręconą w magneto.Tutaj musi to być dosyć dobrze wyregulowane czasem różnica dziesiątki na przerwie w sensie za mała lub za duża i już iskry nie będzie.

Cewki odrazu nie skreślaj kombinuj zrób przede wszystkim pomiary miernikiem bo bez tego nigdy przyczyny nie znajdziesz a może być naprawdę błaha.Powodzenia

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
15-07-2021 09:39:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Przewijanie cewki do cdi
(14-07-2021 21:24:28)XPek_84 napisał(a):  
Cytat:Opcja 1 - seryjna cewka zapłonowa + transformator

no właśnie transformatory zbytnio nie lubią drgań i szybko padają


Istnieją transformatory zalewane Wink

Cytat:zaintrygowała mnie ta cewka bezmasowa jak przerobić oryginalną cewke na coś takiego ?
Odwijasz ori cewkę, dokładnie izolujesz rdzeń np. taśmą kaptonową, nawijasz cewkę tak, by początek i koniec mieć wyprowadzony, ale niepołączony z masą. oba przewody idą do regulatora, jeden do przewodu koloru różowego, drugi do żółtego.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
15-07-2021 12:08:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
XPek_84 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Szymon
Skąd: Jarocin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Przewijanie cewki do cdi
Chwila nieobecności ale jestem z powrotem ( festiwal w jarocinie trzeba dobrze przetrawić Tongue )
Cytat:Istnieją transformatory zalewane Wink
o takim też myślałem jak pisałem z Szymonem z kaliszgarage to u niego takowy wytrzymał w cdi około miesiąca ale i tak pewnie go użyje dla samego sprawdzenia czy taki zapłon się mi spodoba. A pomysły z cewką bezmasową regulatorem i akumulatorem na razie odpuszczam bo chce jak najmniej elementów w zapłonie więc takie cdi proste starczy.
28-07-2021 20:44:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 14:30:05
» Odpowiedzi: 49
» Wyświetleń: 2738
Kultowy model roweru ZZR ...
Ostatni post: Aleksander
Wczoraj 23:10:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 45
Romet 50-T-1 brak mocy
Ostatni post: k1el_on
Wczoraj 19:43:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 253
Jaki korbowód do komara?
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 11:38:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 109
Moja Pierwsza - Romet Pon...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 07:47:59
» Odpowiedzi: 113
» Wyświetleń: 47256
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: RometW
12-10-2025 22:30:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 229
Romet UNIVERSAL 1977
Ostatni post: RometW
12-10-2025 22:20:15
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 86
Ogar 205 - 023. Identyfik...
Ostatni post: romek
12-10-2025 17:39:07
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 137
Dezamet 019 - ciężko prac...
Ostatni post: romek
11-10-2025 22:24:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 139
Wigry 2 1975
Ostatni post: wigryman
10-10-2025 22:04:48
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 359
Cewki swietlne Ogar 200
Ostatni post: grz3513k
10-10-2025 11:59:00
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 203
zapłony CDI jawa 50 i inn...
Ostatni post: Majster00
10-10-2025 02:05:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 1894
Numery silników Jawa 223
Ostatni post: Bob_Harley
09-10-2025 16:56:56
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 484
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: romek
09-10-2025 04:50:47
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 5328
Sprzedam wrak Ogara 205
Ostatni post: Wodnik
07-10-2025 17:09:19
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 436

Reklama