14-07-2021, 00:33:05
Siemanko ktoś pomocny i obeznany w temacie napisze mi dokładnie jak przewinąć cewkę do cdi pod silnik jawki i na co zwrócić uwagę, 4 próby jak na razie mam nieudane. Bądź był by ktoś chętny podjęcia się takiego zadania ?
Cytat:Opcja 1 - seryjna cewka zapłonowa + transformator
Cytat:opcja 2 - nawinięcie cewki bezmasowej 12V, regulator bezmasowy, akumulatorek żelowy (np. malutki 1.3Ah) i moduł DC-CDI.zaintrygowała mnie ta cewka bezmasowa jak przerobić oryginalną cewke na coś takiego ?
Cytat:A co ci nie wychodzi w tym nawijaniu?żebym wiedział, drut 0,2, drutu albo nawijałem tyle ile było na cewce oryginalnie lub więcej ale żeby nie tarło, co chwilę lakierem pryskałem w odpowiednią strone nawijałem i zawsze coś nie tak i iskry brak
(14-07-2021 21:24:28)XPek_84 napisał(a): [ -> ]Cytat:Opcja 1 - seryjna cewka zapłonowa + transformator
no właśnie transformatory zbytnio nie lubią drgań i szybko padają
Cytat:zaintrygowała mnie ta cewka bezmasowa jak przerobić oryginalną cewke na coś takiego ?Odwijasz ori cewkę, dokładnie izolujesz rdzeń np. taśmą kaptonową, nawijasz cewkę tak, by początek i koniec mieć wyprowadzony, ale niepołączony z masą. oba przewody idą do regulatora, jeden do przewodu koloru różowego, drugi do żółtego.
Cytat:Istnieją transformatory zalewane Winko takim też myślałem jak pisałem z Szymonem z kaliszgarage to u niego takowy wytrzymał w cdi około miesiąca ale i tak pewnie go użyje dla samego sprawdzenia czy taki zapłon się mi spodoba. A pomysły z cewką bezmasową regulatorem i akumulatorem na razie odpuszczam bo chce jak najmniej elementów w zapłonie więc takie cdi proste starczy.