Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Przewijanie cewki do cdi
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Siemanko ktoś pomocny i obeznany w temacie napisze mi dokładnie jak przewinąć cewkę do cdi pod silnik jawki i na co zwrócić uwagę, 4 próby jak na razie mam nieudane. Bądź był by ktoś chętny podjęcia się takiego zadania ?
Jeśli masz na myśli nawinięcie cewki zasilającej, to rzadko udaje się to zrobić tak, by długo działało. Opcja 1 - seryjna cewka zapłonowa + transformator, opcja 2 - nawinięcie cewki bezmasowej 12V, regulator bezmasowy, akumulatorek żelowy (np. malutki 1.3Ah) i moduł DC-CDI.
Ja przewijałem pierwszy raz i się udało ale trwało to ponad 4 godziny bo nawijałem ręcznie.

Drut 0,2 nawet nie liczyłem zwojów nawinąłem tyle ile wlazło i na koniec całość zanurzona w lakierze żeby się wszystko ładnie skleiło.

rezystancja ponad 100 pokazywało A V już nie pamiętam ale przy kopaniu koło 40 było na odpalonym już nie mierzyłem.

A co ci nie wychodzi w tym nawijaniu?
Cytat:Opcja 1 - seryjna cewka zapłonowa + transformator

no właśnie transformatory zbytnio nie lubią drgań i szybko padają

Cytat:opcja 2 - nawinięcie cewki bezmasowej 12V, regulator bezmasowy, akumulatorek żelowy (np. malutki 1.3Ah) i moduł DC-CDI.
zaintrygowała mnie ta cewka bezmasowa jak przerobić oryginalną cewke na coś takiego ?

Cytat:A co ci nie wychodzi w tym nawijaniu?
żebym wiedział, drut 0,2, drutu albo nawijałem tyle ile było na cewce oryginalnie lub więcej ale żeby nie tarło, co chwilę lakierem pryskałem w odpowiednią strone nawijałem i zawsze coś nie tak i iskry brak
To że nie ma iskry nie musi być winą cewki często winny za to jest impulsator są na jeden kabel i dwa u mnie ten na jeden też nie wyzwalał iskry.

Druga sprawa to podłączenie pinout-u modułu gdzieś było rozpisane na necie w jakich modułach jaki pin za co jest odpowiedzialny.

Trzecia kwestia to jakość połączeń podpięcie odpowiednio masy itp...

No i jest jeszcze sprawa poprawnego zgrania impulsatora z wyzwalaczem nie wiem co tam masz blaszkę przykręconą do krzywki czy śrubę wkręconą w magneto.Tutaj musi to być dosyć dobrze wyregulowane czasem różnica dziesiątki na przerwie w sensie za mała lub za duża i już iskry nie będzie.

Cewki odrazu nie skreślaj kombinuj zrób przede wszystkim pomiary miernikiem bo bez tego nigdy przyczyny nie znajdziesz a może być naprawdę błaha.Powodzenia
(14-07-2021 21:24:28)XPek_84 napisał(a): [ -> ]
Cytat:Opcja 1 - seryjna cewka zapłonowa + transformator

no właśnie transformatory zbytnio nie lubią drgań i szybko padają


Istnieją transformatory zalewane Wink

Cytat:zaintrygowała mnie ta cewka bezmasowa jak przerobić oryginalną cewke na coś takiego ?
Odwijasz ori cewkę, dokładnie izolujesz rdzeń np. taśmą kaptonową, nawijasz cewkę tak, by początek i koniec mieć wyprowadzony, ale niepołączony z masą. oba przewody idą do regulatora, jeden do przewodu koloru różowego, drugi do żółtego.
Chwila nieobecności ale jestem z powrotem ( festiwal w jarocinie trzeba dobrze przetrawić Tongue )
Cytat:Istnieją transformatory zalewane Wink
o takim też myślałem jak pisałem z Szymonem z kaliszgarage to u niego takowy wytrzymał w cdi około miesiąca ale i tak pewnie go użyje dla samego sprawdzenia czy taki zapłon się mi spodoba. A pomysły z cewką bezmasową regulatorem i akumulatorem na razie odpuszczam bo chce jak najmniej elementów w zapłonie więc takie cdi proste starczy.
Przekierowanie