Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
|
Autor |
Wiadomość |
Dinozaur
Nowy

Liczba postów: 99
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
No tak - czyli to bardziej taki 'antytuning', bo silnik zostal 'odprezony do 5 atmosfer' zamiast np. 'doprezony do 9 - 10 - 11 atmosfer'...?
A co z 'rozrzadem tlokowym' - jak on ma otwierac kanaly teraz, jak ma zbyt niskie denko o 'kilka mm'..?
To przeciez trzeba by bylo splanowac teraz cylinder o 'kilka mm', ale od dolu - zeby zbyt niskie denko tloka / 'dopasowac' jakby do okien kanalow..?
W tej sytuacji 'odprezenia' silnika do '5 atmosfer' - ma on stopien sprezania ok. 3,5 - 4 : 1, a to sa parametry sprzed 100 / 110 lat, bo z lat '- nastych / 20-stych', kiedy silniki motocyklowe byly na benzyny 'czyste 40 - 50 Oktan' zaledwie i tylko na takich paliwach jakos pracowaly / mialy przynajmniej moc z instrukcji.
Zawsze do tuningu - dobiera sie tlok wyzszy od oryginalnego o 'kilka mm' lub majacy o wiele bardziej wypukle denko - zeby zwiekszyc stopien sprezania silnika, a tu zastosowales 'manewr odwrotny o 180 stopni' - to 'cos jest nie tak' raczej i to mocno...
Kiedys 'rasowalem' silnik NSU 351, a mialem do dyspozycji tylko tlok od 'Fiata 125p' / za niski o 11 mm - to dobralem wtedy cylinder od Junaka, ktory byl nizszy od oryginalnego NSU o 12 - 13 mm bodajze jak pamietam i wyszlo tak, ze tlok dochodzil do krawedzi tulei 'na styk' pomimo, ze w oryginalnym cylindrze NSU byl o wiele za niski...
Sprezanie wyszlo prawie 2 razy wyzsze, niz fabryczne i silnik stal sie 'rakieta na dwoch kolach' - bo motocykl osiagal w 2 osoby 132 km/h [ wg licznika VDO ], a wg instrukcji / na oryginalnych czesciach [ cylindrze i tloku ] - bylo to tylko 105 - 110 km/h...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 09:22:39 przez Dinozaur.)
|
|
Dzisiaj 09:09:19 |
|
|
ifuomosquito
Nowy

Liczba postów: 9
Imię: Damian
Skąd: Świętokrz. Kraina
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
(Dzisiaj 09:09:19)Dinozaur napisał(a): No tak - czyli to bardziej taki 'antytuning', bo silnik zostal 'odprezony do 5 atmosfer' zamiast np. 'doprezony do 9 - 10 - 11 atmosfer'...?
A co z 'rozrzadem tlokowym' - jak on ma otwierac kanaly teraz, jak ma zbyt niskie denko o 'kilka mm'..?
To przeciez trzeba by bylo splanowac teraz cylinder o 'kilka mm', ale od dolu - zeby zbyt niskie denko tloka / 'dopasowac' jakby do okien kanalow..?
W tej sytuacji 'odprezenia' silnika do '5 atmosfer' - ma on stopien sprezania ok. 3,5 - 4 : 1, a to sa parametry sprzed 100 / 110 lat, bo z lat '- nastych / 20-stych', kiedy silniki motocyklowe byly na benzyny 'czyste 40 - 50 Oktan' zaledwie i tylko na takich paliwach jakos pracowaly / mialy przynajmniej moc z instrukcji.
Zawsze do tuningu - dobiera sie tlok wyzszy od oryginalnego o 'kilka mm' lub majacy o wiele bardziej wypukle denko - zeby zwiekszyc stopien sprezania silnika, a tu zastosowales 'manewr odwrotny o 180 stopni' - to 'cos jest nie tak' raczej i to mocno...
Kiedys 'rasowalem' silnik NSU 351, a mialem do dyspozycji tylko tlok od 'Fiata 125p' / za niski o 11 mm - to dobralem wtedy cylinder od Junaka, ktory byl nizszy od oryginalnego NSU o 12 - 13 mm bodajze jak pamietam i wyszlo tak, ze tlok dochodzil do krawedzi tulei 'na styk' pomimo, ze w oryginalnym cylindrze NSU byl o wiele za niski...
Sprezanie wyszlo prawie 2 razy wyzsze, niz fabryczne i silnik stal sie 'rakieta na dwoch kolach' - bo motocykl osiagal w 2 osoby 132 km/h [ wg licznika VDO ], a wg instrukcji / na oryginalnych czesciach [ cylindrze i tloku ] - bylo to tylko 105 - 110 km/h...
Pozdrawiam.
Sprawdziłem dzisiaj czy bardziej wypukły tłok za całe zdumiewające 25 polskich złotych z allegro zamiast barikita o dziesięciokrotnej cenie by zrobił różnicę, niestety mam do 50tki a nie do 60tki, wiec musiałem tylko przyłożyć (obraz ponżej) i o dziwo różnica jest ogromna. Również po moich, nie do końca perfekcyjnych mierzeniach wynika, że ten tłok barikita ma ok. 54mm wysokości, a ten tańszy ok. 59mm. Coś w tym stylu.
Zobaczyłem również co mogę zrobić z cylindrem który sporo wystawał, i się okazało że przypadkowo miałem jeszcze grubą aluminiową podkładkę pod cylindrem która dużo podnosiła. Po poprawnym złożeniu, tłok już dochodzi prawie do samej góry zostawiając ułamek milimetra (obraz poniżej).
Wydaje mi się że ten wypukły tłok rozwiąże problem, lecz nie wiem czy taki zwykły chinski czy podobnego pochodzenia o wartości 25 zł będzie dobrym rozwiązaniem. Patrzyłem almota wypukły ak20 40mm za 90 zł który już bardziej zachęca. Nie jest aż tak wypukły jak ten za 25 ale powinien i tak pomóc. Tylko tak jak mówię, nie wiem czy te tańsze odpowiedniki wytrzymają taką moc. Macie jakieś propozycje? Uwagi?
Za wszelką pomoc będę wdzięczny.
https://imgur.com/a/BHiRfMp
https://imgur.com/a/ai5EIYK
https://imgur.com/a/diJaJsz
https://imgur.com/a/UjZK53X
tłok almot który wydaje mi się że będzie dobrym rozwiązaniem: https://allegro.pl/oferta/tlok-romet-kom...3487584683
tłok za zdumiewające 25 zł: https://allegro.pl/oferta/tlok-40mm-60cc...2563843119
aktualny tłok barikita który posiadam pochodzi z tego zestawu: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...meteor-kpl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 13:50:39 przez ifuomosquito.)
|
|
Dzisiaj 13:43:32 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: ifuomosquito
|
|