Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Autor Wiadomość
ifuomosquito Online
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Damian
Skąd: Świętokrz. Kraina
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Cześć, zrobiłem tuning komarka, 017 na 60/4/3 z dellorto 16mm i wydechem simsona, lecz silnik ma słabą kompresję, mianowicie ledwo 5 atmosfer. Splanowałem 2mm z głowicy ale mało to dało. Podobno powinien mieć 8 atmosfer. Tłok mam barikit płaski i sie zastanawiam czy nie kupić wypukłego żeby większą kompresję miał, chociaż te ceny tak nie zachęcają, strach o cylinder. Ewentualnie co mogę zrobić żeby miał te 8 atmosfer? Uszczelki zwykłe czarne kartonowe z allegro ale wątpię żeby dały te całe 3 atmosfery różnicy jak 2mm z głowicy dało pół atmosfery.

Oraz tak przy okazji, jaką dyszę najlepiej do tego dellorto? Defaultowo mam 82 ale go wręcz topi, zamowilem zestaw od 60 do 82 ale mniej więcej jaką najlepiej?
Wczoraj 21:12:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
grz3513k Offline
Nowy
*


Liczba postów: 117
Imię: Grzegorz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Ja w 023 bez żadnego tuningu miałem gaznik Dellorto SHA 12MM i dysza 68 była w sam raz
Wczoraj 21:25:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Technik
*


Liczba postów: 507
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
a czym mierzone? bo jeden zegar ci pokaże 5bar a drugi 9bar
Wczoraj 21:40:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ifuomosquito Online
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Damian
Skąd: Świętokrz. Kraina
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
(Wczoraj 21:40:09)Bob_Harley napisał(a):  a czym mierzone? bo jeden zegar ci pokaże 5bar a drugi 9bar

Pożyczyłem od sąsiada, normalnie taki wkręcany zwykły, na nowym s38 po remoncie pokazał 7.5
Wczoraj 21:46:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,511
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Też ostatnio się nad tym zastanawiałem jak to ma chodzić na takim płaskim tłoku.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 22:07:03 przez romek.)
Wczoraj 22:05:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 99
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Czesc, dla dzisiejszego paliwa 95 - minimalny stopien spreznia silnika, przy ktorym jej spalanie jest prawidlowe / szybkie i max do 12 - 15 stopni po GMP tloka [ spalenie calosci zassanego ladunku ] - to spreznie 9 / 9,2 : 1, a najlepsze jest 9,5 : 1 - bo wtedy kazdy silnik benzynowy spala 95-tke wrecz 'idealnie'.
W zaleznosci od stanu silnika - wystarczy wtedy nieznaczna korekta wyprzedzenia lub opoznienia zaplonu / czyli 'dostrojenie' do idealnego spalania i osiagania mocy z instrukcji.
Pozdrawiam.


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 22:20:07 przez Dinozaur.)
Wczoraj 22:14:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ifuomosquito Online
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Damian
Skąd: Świętokrz. Kraina
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Próbowałem już z tymi oktanami z s38, nic to nie dało a na dodatek moc spadła, zostanę przy zwykłej 95.
Splanowałem głowicę te 2 milimetry, czyli ten wystający kawałek, zastanawiam sie czy by nie splanować też cylindra od góry i ewentualnie pokombinować coś z uszczelką, bo tłok nie dochodzi do samej góry cylindra, zostaje solidne kilka milimetrów.
Wczoraj 23:38:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,511
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
No to wygląda że rzeczywiście tu jest problem
Dzisiaj 05:12:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dinozaur Offline
Nowy
*


Liczba postów: 99
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
No tak - czyli to bardziej taki 'antytuning', bo silnik zostal 'odprezony do 5 atmosfer' zamiast np. 'doprezony do 9 - 10 - 11 atmosfer'...?
A co z 'rozrzadem tlokowym' - jak on ma otwierac kanaly teraz, jak ma zbyt niskie denko o 'kilka mm'..?
To przeciez trzeba by bylo splanowac teraz cylinder o 'kilka mm', ale od dolu - zeby zbyt niskie denko tloka / 'dopasowac' jakby do okien kanalow..?
W tej sytuacji 'odprezenia' silnika do '5 atmosfer' - ma on stopien sprezania ok. 3,5 - 4 : 1, a to sa parametry sprzed 100 / 110 lat, bo z lat '- nastych / 20-stych', kiedy silniki motocyklowe byly na benzyny 'czyste 40 - 50 Oktan' zaledwie i tylko na takich paliwach jakos pracowaly / mialy przynajmniej moc z instrukcji.
Zawsze do tuningu - dobiera sie tlok wyzszy od oryginalnego o 'kilka mm' lub majacy o wiele bardziej wypukle denko - zeby zwiekszyc stopien sprezania silnika, a tu zastosowales 'manewr odwrotny o 180 stopni' - to 'cos jest nie tak' raczej i to mocno...
Kiedys 'rasowalem' silnik NSU 351, a mialem do dyspozycji tylko tlok od 'Fiata 125p' / za niski o 11 mm - to dobralem wtedy cylinder od Junaka, ktory byl nizszy od oryginalnego NSU o 12 - 13 mm bodajze jak pamietam i wyszlo tak, ze tlok dochodzil do krawedzi tulei 'na styk' pomimo, ze w oryginalnym cylindrze NSU byl o wiele za niski...
Sprezanie wyszlo prawie 2 razy wyzsze, niz fabryczne i silnik stal sie 'rakieta na dwoch kolach' - bo motocykl osiagal w 2 osoby 132 km/h [ wg licznika VDO ], a wg instrukcji / na oryginalnych czesciach [ cylindrze i tloku ] - bylo to tylko 105 - 110 km/h...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 09:22:39 przez Dinozaur.)
Dzisiaj 09:09:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ifuomosquito Online
Nowy
*


Liczba postów: 9
Imię: Damian
Skąd: Świętokrz. Kraina
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
(Dzisiaj 09:09:19)Dinozaur napisał(a):  No tak - czyli to bardziej taki 'antytuning', bo silnik zostal 'odprezony do 5 atmosfer' zamiast np. 'doprezony do 9 - 10 - 11 atmosfer'...?
A co z 'rozrzadem tlokowym' - jak on ma otwierac kanaly teraz, jak ma zbyt niskie denko o 'kilka mm'..?
To przeciez trzeba by bylo splanowac teraz cylinder o 'kilka mm', ale od dolu - zeby zbyt niskie denko tloka / 'dopasowac' jakby do okien kanalow..?
W tej sytuacji 'odprezenia' silnika do '5 atmosfer' - ma on stopien sprezania ok. 3,5 - 4 : 1, a to sa parametry sprzed 100 / 110 lat, bo z lat '- nastych / 20-stych', kiedy silniki motocyklowe byly na benzyny 'czyste 40 - 50 Oktan' zaledwie i tylko na takich paliwach jakos pracowaly / mialy przynajmniej moc z instrukcji.
Zawsze do tuningu - dobiera sie tlok wyzszy od oryginalnego o 'kilka mm' lub majacy o wiele bardziej wypukle denko - zeby zwiekszyc stopien sprezania silnika, a tu zastosowales 'manewr odwrotny o 180 stopni' - to 'cos jest nie tak' raczej i to mocno...
Kiedys 'rasowalem' silnik NSU 351, a mialem do dyspozycji tylko tlok od 'Fiata 125p' / za niski o 11 mm - to dobralem wtedy cylinder od Junaka, ktory byl nizszy od oryginalnego NSU o 12 - 13 mm bodajze jak pamietam i wyszlo tak, ze tlok dochodzil do krawedzi tulei 'na styk' pomimo, ze w oryginalnym cylindrze NSU byl o wiele za niski...
Sprezanie wyszlo prawie 2 razy wyzsze, niz fabryczne i silnik stal sie 'rakieta na dwoch kolach' - bo motocykl osiagal w 2 osoby 132 km/h [ wg licznika VDO ], a wg instrukcji / na oryginalnych czesciach [ cylindrze i tloku ] - bylo to tylko 105 - 110 km/h...
Pozdrawiam.

Sprawdziłem dzisiaj czy bardziej wypukły tłok za całe zdumiewające 25 polskich złotych z allegro zamiast barikita o dziesięciokrotnej cenie by zrobił różnicę, niestety mam do 50tki a nie do 60tki, wiec musiałem tylko przyłożyć (obraz ponżej) i o dziwo różnica jest ogromna. Również po moich, nie do końca perfekcyjnych mierzeniach wynika, że ten tłok barikita ma ok. 54mm wysokości, a ten tańszy ok. 59mm. Coś w tym stylu.
Zobaczyłem również co mogę zrobić z cylindrem który sporo wystawał, i się okazało że przypadkowo miałem jeszcze grubą aluminiową podkładkę pod cylindrem która dużo podnosiła. Po poprawnym złożeniu, tłok już dochodzi prawie do samej góry zostawiając ułamek milimetra (obraz poniżej).

Wydaje mi się że ten wypukły tłok rozwiąże problem, lecz nie wiem czy taki zwykły chinski czy podobnego pochodzenia o wartości 25 zł będzie dobrym rozwiązaniem. Patrzyłem almota wypukły ak20 40mm za 90 zł który już bardziej zachęca. Nie jest aż tak wypukły jak ten za 25 ale powinien i tak pomóc. Tylko tak jak mówię, nie wiem czy te tańsze odpowiedniki wytrzymają taką moc. Macie jakieś propozycje? Uwagi?
Za wszelką pomoc będę wdzięczny.

https://imgur.com/a/BHiRfMp
https://imgur.com/a/ai5EIYK
https://imgur.com/a/diJaJsz
https://imgur.com/a/UjZK53X

tłok almot który wydaje mi się że będzie dobrym rozwiązaniem: https://allegro.pl/oferta/tlok-romet-kom...3487584683
tłok za zdumiewające 25 zł: https://allegro.pl/oferta/tlok-40mm-60cc...2563843119
aktualny tłok barikita który posiadam pochodzi z tego zestawu: https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...meteor-kpl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 13:50:39 przez ifuomosquito.)
Dzisiaj 13:43:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: ifuomosquito


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Słabe sprężanie komar 017...
Ostatni post: ifuomosquito
Dzisiaj 13:43:32
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 155
Ogar 200 z gaźnikiem 16n1...
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 12:59:25
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 47
50-TS-1 prototyp - buduje...
Ostatni post: Jorginsson
Dzisiaj 01:54:46
» Odpowiedzi: 141
» Wyświetleń: 69217
Komar przednie zawieszeni...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 15:40:04
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 279
Ogar 200
Ostatni post: grz3513k
Wczoraj 11:14:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 221
Mocowania błotnika komar ...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 01:27:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 334
Określenie roku produkcji
Ostatni post: kacperjawa123
Wczoraj 00:34:07
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 210
Wigry 3 średnica rur ramy
Ostatni post: wigryman
05-05-2025 20:37:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 159
Ogar 205 1987
Ostatni post: Bob_Harley
05-05-2025 19:02:59
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 1779
Od jakiego roweru jest te...
Ostatni post: nava_5
05-05-2025 15:18:36
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 137
Które magneto do komara c...
Ostatni post: mateuszf
05-05-2025 13:54:52
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 542
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: Franek P
04-05-2025 23:28:51
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 3436
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: Dinozaur
04-05-2025 22:43:21
» Odpowiedzi: 29
» Wyświetleń: 3578
głowica 2328 lub 2338
Ostatni post: jakemdural
04-05-2025 22:22:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 94
sprzegło odśrodkowe
Ostatni post: jakemdural
04-05-2025 22:21:30
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84

Reklama