Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zabezpieczenie przed kradzieżą
Autor Wiadomość
Rafikk222 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 67
Imię: Rafał
Skąd: Rzeszów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Zabezpieczenie przed kradzieżą
Wielu z was pewnie chucha i dmucha na swoje motorynki, ja swoją dopiero naprawiam, ale natknęła mnie myśl, przecież tu nie ma kluczyka który mogę zabrać ze sobą, każdy może wsiąść, uruchomić silnik i odjechać.

Co proponujecie?

Myślałem nad wyjęciem oryginalnej stacyjki i włożeniem w jej miejsce jakiejś z kluczykiem, może od WSK by pasowała

ogólnie to mam rometa ze starym typem przełącznika który się przekręca nie przesuwa

Może jakieś blokady na koło czy coś

Myślałem też o ewentualnym wyciąganiu świecy może, sam nie wiem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2019 00:51:51 przez Rafikk222.)
09-09-2019 00:48:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #2
RE: Zabezpieczenie przed kradzieżą
Stacyjka jest w Rometach w zasadzie tylko przełącznikiem świateł i gaszeniem, jak odłączysz kostkę instalacji od silnika to odpalisz motorower niezależnie od niej. Oczywiście można tu kombinować, mówię tylko żebyś miał tego świadomość.
A do lampy starego typu (czyli takiej jak Ty masz) powinna się zmieścić stacyjka od Charta, można kupić nową, nie jest specjalnie droga, do 50PLN.
Klasyczna blokada koła też może odstraszać, ale pamiętajmy że taka np. motorynka waży ok 45kg, jak ktoś chce to podjedzie i migusiem wrzuci "na żuka" i popił wodą...
Zastanowiłbym się nad jakimś GPS'em, wydatek rzędu 150PLN i do tego musi mieć jakieś zasilanie, ale przy szybkiej reakcji i z pomocą służb Twoje szanse na odzyskanie mopedu po ewentualnej kradzieży (tfu!) mocno wzrastają...


09-09-2019 01:17:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafikk222 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 67
Imię: Rafał
Skąd: Rzeszów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #3
RE: Zabezpieczenie przed kradzieżą
Są może jakieś schematy do takiej stacyjki żeby wiedzieć jak ją podłączyć?
Myślałem też nad stacyjką od WSK bo w sumie kluczyk jest łudząco podobny do stacyjki rometa

To może w takim razie łańcuch i do latarni przypiąć

Trochę dziwi mnie że w fabryce nikt nie pomyślał o jakimś kluczyku, nie było stać ich na to czy jak.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2019 11:51:37 przez Rafikk222.)
09-09-2019 11:48:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,583
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Zabezpieczenie przed kradzieżą
Miernik w dłoń i sprawdzasz połączenia.
Kluczyk WSK do przełacznika w Romecie jest tak samo podobny jak rower do Harleya - jedno i drugie ma dwa koła. Zrozum, że choćbyś założył tam stacyjkę i immobiliser to przychodzę, szarpię za kable przy silniku i odjeżdżam. Nawet jak nie są na wsuwki to jedno cięcie nożem i droga wolna. Żeby uzyskać skuteczne zabezpieczenie musiałbyś zastosować stacyjkę zanim przewody będą odsłonięte, czyli jeszcze w silniku, a pod deklem miejsca jest niewiele. Musiałbyś znaleźć odpowiednio małą stacyjkę czy może raczej przełącznik z wyjmowanym pokrętłem, bo w tak niewielkim rozmiarze ciężko to nazwać stacyjką. Widziałem kiedyś odpowiednio małe, może udałoby się je gdzieś tam wcisnąć, musiałbyś się rozejrzeć. Tylko klucz musi dać wyjmować się w obu pozycjach, bo gaszenie silnika odbywa się poprzez zwierania cewki zapłonowej do masy, czyli jest załączony gdy silnik nie działa.

Z drugiej strony może zastosowanie kondensatora dopiero za stacyjką uodporni instalację na możliwość odpalenia silnika po przecięciu przewodów. Trzeba sprawdzić na Dezamecie, 223 nie odpala bez kondensatora.

Weż pod uwagę, że przełącznik w Romecie jest mały, niski (wewnątrz lampy) i dość blisko odbłyśnika. Nie wszystko ci tam się zmieści, a znalezienie czegoś co nie będzie wymagało przynajmniej powiększenia otworu nie będzie proste, czyli bez zmiany obudowy lampy nie będzie już powrotu do oryginału.

A mechanicznie dobrym pomysłem będzie dorobienie oczka do stopki i ramy, przez które będzie można przełożyć kłódkę po postawieniu motoroweru. Prosty patent, szkoda, że nie stosowany w oryginale. Dobry łańcuch też nie zaszkodzi, najlepiej w jakiejś osłonie, żeby nie niszczyć lakieru.
Na przygotowanego złodzieja ciężko coś znaleźć, ale z tymi okazyjnymi można wygrać. Gorzej, że niezadowoleni z nietypowych zabezpieczeń mogą coś zniszczyć, ale zawsze to lepiej niż stracić cały pojazd. Kiedy zawiodą standardowe metody to nikt nie wyciągnie zza pazuchy warsztatu mechaniczno-elektrycznego i nie siądzie przy Romecie, żeby go rozpracować. Zresztą bez odpalenia silnika można zmyć się nie budząc podejrzeń, w takim sprzęcie usterki się zdarzają, a Romety są lekkie, idzie się z nimi jak z rowerem. Stacyjki i inne rzeczy obronią cię raczej przed "dowcipnisiami", którzy odpalą i zostawią (choć i tu już trzeba wiedzieć jak to zrobić, a powoli zaczyna to być wiedza dla wybranych), ale jak komuś uda się przełamać mechaniczne zabezpieczenia to nie pozwoli mu to na szybkie zniknięcie.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
09-09-2019 17:12:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
DumDum Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 123
Imię: DD
Skąd: Mogilno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Zabezpieczenie przed kradzieżą
Sprzęt waży tyle, że bez problemu można go nieść na plecach przez całe miasto.
Dlatego uważam, że jedyne sensowne rozwiązanie to łańcuch motocyklowy/rowerowy, którym można przypiąć sprzęt.
09-09-2019 18:59:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jubilacik
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 109
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
Dzisiaj 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 44
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 128
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 126
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1421
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 607
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12782
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32665
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15514
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 10:20:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
Co to za rower?
Ostatni post: zaginiony770
Wczoraj 01:54:45
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 158
Romet chart jaki kod/nume...
Ostatni post: cyfra+
Wczoraj 00:55:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 64
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
21-05-2024 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 542
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
21-05-2024 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1242
Ogar 200 regulacja sprzęg...
Ostatni post: darkowski
21-05-2024 17:29:32
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 97

Reklama