| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Ulepszenie skrzyni w 019
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		TheNight 
 
 
		
			Technik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 904 
Imię: Krystian 
Skąd: Sanok 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
Ulepszenie skrzyni w 019 
			 
			
				Jak wszyscy dobrze wiemy że po większym tuningu 019ki najbardziej awaryjnym elementem jest skrzynia. 
Wpadłem na pomysł aby "zamienić" "tryb" sprzęgła i przekładni stałej rolami. 
Nwm jak to wytłumaczyć.. kosz sprzęgła z zamontowaną przekładnią stałą dajemy na wał. A "tryb" sprzęgła dajemy na wałek główny w skrzyni    
Chodzi o to by zwiększyć szybkość obrotową skrzyni ale zmniejszyć przechodzące przez nią naprężenia..  
Oczywiście po tym zabiegu rometem nie da się ruszyć    dlatego z pomocą przyszła by zębatka z ogara 200   . 
Jak myślicie czy to ma sens?    Przełożenia wał>skrzynia oczywiście trzeba zmienić.. 
Czy po prostu skrzynia nie wytrzyma takich obrotów?  
Tu macie dla wglądu    :
  
			 
			
			
 
*Tuning/Usprawnianie Silników 2T 
*Remonty generalne silników 2T/4T 
Mój Chart 50/5  
Derbi Senda 70/7/3M w akcji
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 28-03-2015 17:33:03 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		amin 
 
 
		
			Banned 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 373 
Imię: Mondry 
Skąd: Z Mondrowni 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Ulepszenie skrzyni w 019 
			 
			
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 28-03-2015 18:39:18 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		TheNight 
 
 
		
			Technik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 904 
Imię: Krystian 
Skąd: Sanok 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Ulepszenie skrzyni w 019 
			 
			
				Tu chodzi raczej o zobrazowanie co chcę zrobić    
Zębatka na tylnym kole z Ogara 200 po to by... Nie wiem jak to opisać... 
Załóżmy że 019ka ma fabrycznie przełożenie na skrzynie: 1:2 Czyli na 2 obroty wału korbowego mamy 1 obrót skrzyni    
Ja chcę zrobić żeby na 1 obrót wału przypadały 2 obroty skrzyni. Znacznie to zwiększy prędkość obrotową skrzyni ale zmniejszy moc silnika. Dla tego chcę wsadzić zębatkę z ogara 55z by się tym dało wgl jeździć.  
Na razie podsuwam sugestie. Sam nwm czy to ma sens.. Dla tego pytam was o zdanie   
 
Oczywiście podałem dane przykładowe jeszcze nawet niczego nie liczyłem   
			 
			
			
 
*Tuning/Usprawnianie Silników 2T 
*Remonty generalne silników 2T/4T 
Mój Chart 50/5  
Derbi Senda 70/7/3M w akcji
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-03-2015 22:08:10 przez TheNight.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 28-03-2015 22:06:32 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		nie_mientki 
 
 
		
			Pomocny użytkownik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 6,376 
Imię: Michał 
Skąd: Puławy 
Pojazd: Romet 50-T-1 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Ulepszenie skrzyni w 019 
			 
			
				Pomijając fakt że zmienia się obciążenie i wyważenie wału, że obroty mogą uniemożliwić odpowiednie smarowanie i generalnie każde niewyważenie będzie fatalne w skutkach, to tak na szybko: 
 
oryginalnie 12z-57z, przełożenie 1:4,75 
po zmianie 57z-12z, przełożenie 1:0,21 
 
4,75:0,21=22,62 tyle razy szybciej więc będzie się kręcić na zębatce zdawczej. Więc szukamy zębatki tylnej mającej tyle razy więcej zębów. 
 
22,62x44z(oryginalnie)=995,28 
 
Tak więc poszukujemy zębatki tylnej z niemal tysiącem zębów.
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 28-03-2015 22:16:01 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |