Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Tłok i dziura.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witajcie. Wkońcu biorę się za remont Ogara 205.
Dzisiaj odkręciłem cylinder, i się trochę zniesmaczyłem.
Czy to normalne że na tłoku jest taki nagar ?
Po drugie. Pierścienie na tłoku są metalowe. Myślałem że są z jakiegoś tworzywa. Jak ocenić stan tłoka i cylindra ?
Po odkręceniu gaźnika zobaczyłem dziurę w karterze.
Czy ona była tam oryginalnie ? Co poprzedni właściciel miał na celu robiąc tam dziurę ?
Parę fot.






tłok z pierścieniami są raczej do wymiany , bo widać rysy na tłoku to cylinder pewnie też , posprawdzaj czy cylinder nie ma rys i czy nie ma progu ale tłok raczej zmień , a co do tej dziury to też taką miałem i jest ona orginalna Smile
Ta dziura służy do odprowadzania benzyny
1. to normalne że na tłoku jest nagar. Powstaje w wyniku spalania oleju który znajduje się w mieszance paliwowej, bądź oleju ciągniętego z nieszczelnego simeringa. Radzę zajrzeć również w rurę kolanka.
2. Metalowe pierścienie? Nigdy się nie spotkałem z czymś takim. Czym to się je? Big Grin Big Grin Big Grin Z tworzywa robi się zabawki dla dzieci, nie pierścienie... Czegoś ty oczekiwał? wełnianego sznurka? Pierścienie wykonane są z żeliwa tak jak cylinder aby jedno drugiego nie ścierało.
3. stan tłoka i cylindra sprawdza się bezpośrednio patrząc na nie, sprawdzając luz jaki ma tłok w stosunku do cylindra, oglądając dokładnie gładź cylindra(rysy, zadrapania etc.) oraz sprawdzając stan zewnętrznych powierzchni tłoka.
4. Ta dziura pod gaźnikiem jest oryginalna i służy odprowadzaniu na ziemię paliwa które wydostało się z gaźnika.

Myślę że pomogłem.
ta dziura chłodzi silnik
(21-07-2012 16:19:37)Romet MR 2375 napisał(a): [ -> ]ta dziura chłodzi silnik


Rozwiń temat bo to ciekawe.
no raczej doprowadza powietrze do silnika


Ciekawe w jaki sposób?
To teraz weź kubek z wodą i wlej go w to zagłębienie pod gaźnik i zobacz czy woda wleci do silnika czy może na ziemię pod silnikiem.
Tak patrząc na cylinder od środka, to powierzchnia wydaje się być gładka i bez rys.
Główkę tłoka mogę przeszlifować wodnym papierem ? Bo ciężko ten nagar usunąć.
Kolanko przepalałem palnikiem, do takiego momentu, aż już się z niego nie kopciło, To samo z tłumikiem.
Teraz postujak jeszcze w kolanko młotkiem, zobaczysz że trochę nagaru jeszcze wyleci. Nastepnie możesz jeszcze użyć peszla wkładając go do rury kolanka, pozbędziesz się tym sposobem nierówności spowodowanych pozostałym nagarem.

//edit: główkę możesz lekko zdrapać nożykiem a potem tak jak mówisz leciutko papierem sciernym.
ten nagar to pewnie motorek jezdzony byl na miksolu napoczatku szczotka druciana a potem wodnym do polysku to miej bedzie nagaru sie osadzacale jak juz remont to pierscionki wymieniasz
Ta dziura odprowadza nadmiar benzyny spod gaźnika, jednocześnie smarując nią zębatkę w silniku.
Ta dziura jest oryginalna, ona jest do odpływu paliwa.


Ilu użytkowników jeszcze to napisze??
Pytanie 2 ; E
Mogę umyć cylinder myjką ciśnieniową ? Między żebrami jest tyle brudu, że ciężko to czymkolwiek usunąć. Czy jeśli woda wleci tam gdzie pracuje tłok, to nic się nie stanie ? Oczywiście po myciu wszystko bym dokładnie wysuszył.
Przed myciem lekko natrzyj gładź cylindra olejem, np mixolem i śmiało płucz!
Stron: 1 2 3
Przekierowanie