Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Komar 2350 z 1971 r.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie!
Już jakiś czas temu wszedłem w posiadanie Komara, a właściwie dwóch, jeden z 1971 r. a drugi z 1975 r., oba to model 2350.
Ten z 1975 r. jest dość kompletny ale na początek bardziej interesujący i w stanie zupełnie oryginalnym był ten z 1971 r., a właściwie te części jakie z niego miałem, zresztą sami zobaczycie bo to właśnie wrażeniami z remontu tego Komara chcę się z Wami podzielić.
Zachęcam do komentowania, wytykania niedoróbek, fuszerek czy użycia nieodpowiednich części lub metod odnawiania, przed pozytywnymi komentarzami też się wzbraniać nie będę :F będą to dla mnie wskazówki do tego co można by zrobić lepiej w przyszłości i w tym i w następnych jednośladach.
A więc do rzeczy!
Piszę o Komarze 2350 a tak naprawdę to podjąłem się reanimacji motoroweru mając jedynie jego główne części, postaram się wszytko pokazać na załączanych zdjęciach. Na moje oko ktoś go kiedyś zajeździł i tak zostawił bez ulepszania, modernizowania czy dewastowania, brakujące części najprawdopodobniej poszły jako części zamienne do innej maszyny , jednak moim zdaniem to co zostało pozwalało na odbudowę na oryginalnych częściach. Fotorelacja poniżej
[attachment=20624][attachment=20625][attachment=20626][attachment=20627]

[attachment=20628][attachment=20629][attachment=20630][attachment=20631]

a później przyszedł czas na wnikliwszą weryfikację i demontaż całości
[attachment=20633][attachment=20634][attachment=20635][attachment=20636][attachment=20632]

[attachment=20637][attachment=20638][attachment=20639]
Bardzo fajna baza do remontu. Nie mieszaj części z innymi rocznikami. Po za stojakiem centralnym, reszta czesci jest delikatnie inna, choćby oslona łańcucha, skorupa lampy, czy tylny wahacz.
Będę tu zaglądał.
Bardzo się cieszę i zachęcam do odwiedzin bo już Joozku masz swój udział w odbudowie ale to wszytko w swoim czasie...
Niestety ta widoczna na zdjęciach osłona łańcucha nie nadaje się do dalszego użytku ani odnowienia bo była na wysokości mocowania amortyzatora spawana i do krzywo. Korzystając z poruszonego zagadnienia osłony to chcę się upewnić co do różnic, do tego rocznika mają od wewnątrz zagięty do dołu górny rant, czy tak? A te późniejsze już tego zagięcia nie mają, tak? To jedyna różnica?
Tak, osłona ma zawinięty do środka górny rant. Występowała w modelu 2330 i pierwszych 2350.
Bez względu na jej stan - kupię, zdecydowanie Shy
Widzę, że ten z 1971 ma tabliczkę ZZR jak mój (zmiana nazwy z ZZR na ZR Romet była w 1969 roku), więc to w pewnym sensie unikat - jeszcze 2 lata później stosowali stare tabliczki.
Ciekawe czy również nabite numery są krzywo i słabo widoczne (szczególnie nr silnika).
Czy numer typu 2350 masz nabity od razu, czy przerabiany z 2330?
Numer ramy to 910463 a tabliczka jest z przeróbką 3 na 5 czyli pierwotnie była 2330 i w fabryce starto 3 i nabito 5.
Tak samo jak u mnie. Prawie bliźniaki
Jakie powinny być gumy podnóżków w tym roczniku? Z jakim napisem lub może bez?
Jak na rocznik 71 to bez napisow, ale te wspolczesne repliki BGzGum Bydgoszcz będą pasowaly najbardziej.
Konkret projekt. Trzymam kciuki i czekam na wiecej relacji.
Szykuje się niezły projekt. Czekamy na więcej.
Przekierowanie