Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Ogar 205 "Elektronik"
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Jak chcesz metodę termiczna to ja bym wkleił łożyska w karter, zmroził wal, delikatnie podgrzał łożyska z karterami (klej powinien wytrzymać) i skręcał, najlepszy klej do tego to loctite 648. Fajnie wyszło te malowanie, oby rdza nie wyszła tylko.
Właśnie tego Loctite 648 kupiłem. Drogie cholerstwo ale nie ma co płakać.

Rama była walnięta epoksydem więc nic się z nią dziać nie powinno Smile
Jak tam ogarek?
W zasadzie przydałoby się odświeżyć nieco wątek Big Grin

Tak po krótce jestem już na finiszu. Silnik poskładany i odpalony. Została porządna regulacja i testy w trakcie jazdy. Rama również już na kołach. Dzięki koledze Debesta zostało mi w zasadzie skompletować szczegóły.

Niestety mam dwa małe problemy.. Mianowicie podnóżek kierowcy za cholery nie chce wejść w swoje miejsce. Kiedy wsadzę silnik w ramę i próbuję wsadzić ten cholerny podnóżek to ni cholery nie chce dość do momentu, w którym dziury na szpilkę się pokryją (blokuje się o silnik) :/ Podnóżek nie jest od niego, dosyłał mi go właśnie kolega debesta. Nie jest też ani pogięty ani spawany (no... małe pęknięcie cyknięte w porę). Czy były jakieś różnice w tych stopkach pomiędzy komarami / ogarami etc? Chodzi o podnóżek pod pedał tzw. łyżwę.

Kolejny problem to wydaje mi się, że amorki tylne są zbyt miękkie. Niby ważę coś koło 80 kg ale wydaje mi się, że to nienormalne, że gdy lekko podbiję 4 litery to dobijam do ograniczników. Muszę zobaczyć jak to wygląda w moim jaffkowym orgaźmie.

Z większych rzeczy zostało mi:
-ogarnąć elektrykę pod zapłon ze Stelli, dodatkowo wiązka, którą kupiłem jest pod nowy typ lampy (ja pakuję stary typ) więc trochę kombinacji będzie. Całość pewnie schowam w schowku. Mam taki z dziurą, którą ktoś wywalił pod stacyjkę więc nie jest mi szkoda w nim wiercić.
-dorobić jakieś mocowanie tłumika (oryginalne urwane). Chcę zrobić coś na wzór pręta jak w 50-T1 czy ogarze 200.
-dorobić blaszki pod kabel tylnej lampy. Niestety kolejna rzecz, którą przeoczyłem. W błotniku już były otworki pod to więc pewnie po prostu zanituję nowe.
-zakupić nowy tłumik i kolanko. Na razie pewnie wrzucę te co mam aczkolwiek będzie to najbrzydszy element, wiec chciałbym to w przyszłości poprawić.

Więcej opiszę w weekend jak porobię zdjęcia. Smile
Nie wiem czy ten podnóżek co Ci wysłałem nie jest od komara przypadkiem. Jeśli tak, to przy plaskowniku/mocowaniu do ramy będzie czesc lekko wygieta. Trzeba to wyciac na równo. Cos kojarzę ze tak robiłem w 2375, jak zrobiłem podnozki, a złapałem z szafy komarowe.
Wstawiasz do jego ukraiński zaplon? Do Polskiego silnika, czy masz ten silnik z np. Delty?
oo, dzięki za podpowiedź Wink

W Stelli z tego co wiem montowano Dezameta 023 z zapłonem od charta i taki właśnie zapłon posiadam. Pakowano do nich także silniki od Delty? loo
Tak, to był silnik v52 jeśli sie nie mylę. Powiem ze te deltowe silniki dużo mocniejsze i ogółem lepsze niż polskie 023.
Delty chyba 3KM miały Smile

Tak czy tak w tej maszynie wolałbym zostawić oryginalny silnik. Nie zależy mi tutaj też aż tak na mocy i prędkości, byleby jechało jak powinno. Tongue Bardziej mnie kręci popróbować coś z tuningiem przy okazji składania silnika do czeskiego pomiotu ale to raczej w dalszej przyszłości (a może po prostu za dużo naoglądałem się 2stroke stuffing) Big Grin
Krótki update - moped już na chodzie, udało się nawet parę km nim zrobić Smile


Nowe naklejki już doszły, podobnie jak reszta gratów takich jak nowy tłumik.
Do zrobienia pozostało:
- Ogarnąć klakson - pewnie coś z przyciskiem w przełączniku jest nie ten teges. Gdzieś mam zapasowy, w planach i tak ma wlecieć jakiś przełącznik zespolony pod kierunki.
- Naprawić/wymienić pedał hamulca - obecny ma wyjechaną tuleję i zamontowany jest tak aby był (jeszcze przed przetłoczeniami na stópce aby nie obrysował karterów).
- Ogarnąć iskrownik - wsadziłem go tak jak go wyjąłem z silnika od stelli czyli zaiwaniony. Do tego kable są sztywne, a peszel jest cały spękany (owinąłem to tyle o ile aby to jakoś wyglądało). Po prostu cykam się, że gdzieś to w trasie strzeli Smile
- Poukładać elektronikę w schowku, dorzucić stacyjkę - dziura i tak pod nią jest, ogarnę przy okazji zabawy z iskrownikiem.
- Wymienić szczęki w przednim hamulcu - naciągu linki już brak a nadal nie hamuje. Mam tylko nadzieję, że tokarz nie zebrał za dużo materiału i nowe szczęki załatwią temat.
- Licznik nie zlicza KM - trochę szkoda go rozbierać ale jak mus to mus..
- Ogarnąć jakieś przyzwoite chlapacze.
- Pokasować luzy na automacie - czasami bieg trzeba przytrzymać aby wskoczył

Plan co do aku, kierunków etc na razie przeniesiony w przyszłość. Najpierw się muszę nacieszyć legalnym poruszaniem się po drogach Big Grin Ale najpierw żmudne docieranie...

Ahh... co do tylnych amorków. Sprężyny są rzeczywiście jakieś współczesne, 1mm cieńsze od oryginałów. Na razie zostawiam, jako że nie planuję nim jeździć po polach (mam sporcika od tego xD), pasażerów raczej też wozić nie będę.
Wow nawet nie poznać że był taki zardzewiały. Fajnie wyszło. Kilka szczegółów dopracować tak jak napisałeś i będzie fajny ogarek.
A gdzie ten wsppmniany eczesniej silbik od stelli?
Kartery ze Stelli były w kiepskim stanie więc wleciały BMP co były w lepszym. Tak czy tak był to 023. Za to wleciało CDI od niej ;P
Pasowal ten zaplon p&p?
No widzę ładnie tak trzymać
(07-04-2022 19:12:14)Debesta napisał(a): [ -> ]Pasowal ten zaplon p&p?
Tak, musiałem tylko przedłużyć kable instalacji aby starczyły do schowka zamiast silnika.
Na magnecie mamy dwie kreski oznaczone P oraz L -> względem tych kresek ustawiamy zapłon w zależności czy silnik kręci się w prawo lub lewo (023 to prawo, 027 lewo).
Gdzieś coś czytałem, że w przypadku zapłonu od charta trzeba podmienić dwa kabelki na impulsatorze aczkolwiek nie mam jak tego potwierdzić. W razie jakby ktoś kupił od charta i nie działało to mogę wspomóc radą Wink

Dziś w końcu zdecydowałem się kupić jakiś porządniejszy kask (zamiast mojego topka awiny bez atestu) i rękawice. Przyda się także jako, że w planach zakup jakiejś 125tki. Wink
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie