Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Silnik nie chce odpalać po umyciu motoroweru
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Nieszczelność skrzyni korbowej może się objawiać tym że będzie brał olej ze skrzyni wtedy będzie bardzo dymił nawet pomimo dobrego składu mieszanki paliwowo powietrznej i ilości oleju w paliwie.

A myślę że sprawdzić można by to w ten sposób że odkręcić gaźnik, tłok dać w GMP i dać ciśnienie przez króciec gaźnika nie duże żeby simerów nie wywaliło i sprawdzać w jakim tempie następuje spadek tego ciśnienia.

Skomplikowana sprawa tak naprawdę bo musiał byś wykonać przyrząd z wentylem który zakręcasz w miejsce gaźnika podłączasz pistolet od pompowania kół dajesz jakieś nieduże ciśnienie np. 0,5 kPA i mierzysz czas spadku tej wartości.
Następnie trzeba by porównać ten wynik do innego silnika w pełni sprawnego.
Ja to w ten sposób widzę ale niech inni też się wypowiedzą. Wink

Przy dużej nieszczelności silnika nie dało by się uruchomić. A stosując taką metodę czyli dając ciśnienie próbne możesz tą nieszczelność zwiększyć. Także trudne sprawy się zaczynają robić Big Grin
Oj nie wiem czy przez takie zabawy nie narobisz maniany.
A mi sie wydaje że nie jest winna nieszczelność, tylko rozregulowany gaźnik lub zapłon.... Bo co ma mycie do nieszczelności...
Ja sam nie wiem ... ale gaźnik regulowałem różnymi sposobami albo nie chce wgl odpalić albo łapie bardzo wysokie obroty. Mam jeszcze jedno pytanie a przepustnica powinna byc luźna jak ją wyjmę? Czy tak napięta że aż na boki idzie bo sprężynkę mam tak zgniecioną Tongue
W gaźniku ma być ciasno (bez luzów), jak ją wyjmiesz to wiadomo że będzie luźno bo trzyma się na lince.
No właśnie u mnie jak ją wyjmę to jest aż zgięta w bok ;P

(09-12-2018 12:37:03)PanRolnikBezNazwy napisał(a): [ -> ]No właśnie u mnie jak ją wyjmę to jest aż zgięta w bok ;P
I to tak ma być ??
Jeśli są kłopoty z odpaleniem i jeśli już odpali to są wysokie obroty to już typowe objawy nieszczelności skrzyni korbowej. Wymiana simerów na początek.

A wstrzyknij trochę paliwa do gaźnika z tyłu jak jest wejście powietrza i spróbuj odpalić i zobaczysz przy lewym powietrzu od razu powinien załapać jak mu się da dużą dawkę paliwa.

Ale ogólnie nie wiem jak mycie motocykla mogło wywołać lewe powietrze, dziwny zbieg okoliczność chyba.
O tym samym piszę. Przecież umycie nie psuje simeringów ani uszczelek. Ja obstawiam zalany wodą gaźnik, lub właśnie razem z wodą wpadł do gaźnika jakiś syf. Rozebrać gaźnik, wymyć, wygotować, wyczyścić i poskładać.
Gaźnik wygotowałem wyczyściłem 1 tydzień temu ;P

Umnie w kopule z elektryką było pełno wody.

To ściągać cały silnkk i uszczelniać ? Bo nwm już ;P
(09-12-2018 15:39:16)PanRolnikBezNazwy napisał(a): [ -> ]Gaźnik wygotowałem wyczyściłem 1 tydzień temu ;P

Umnie w kopule z elektryką było pełno wody.

To ściągać cały silnkk i uszczelniać ? Bo nwm już ;P
??
Chryste, problem nie rozwiązany przez 6 stron, wykorzystałeś chyba wszystkie możliwości, gaźnika nie gotuj bo tylko go tym zniszczysz (to pomaga na kamień a nie na zabrudzenia ropochodne) jak to dalej nie chce palić a ma iskrę, podlej mu paliwa pod świecę najlepiej bez gaźnika w ogóle, jak nie zagada to wyremontuj silnik i już to masz 2 godziny roboty a jak będzie chodzić to winny jest gaźnik... możliwości jest pełno
Proponuję odwiedzić dział Usługi i sprawdzić czy ktoś z Twojego regionu nie oferuje naprawy silników. Albo jak masz trochę narzędzi, skombinuj potrzebne ściągacze i do dzieła.
Po co robić remont, założę się, że to jakaś błachostka.
Podsumowując - co jest!
- gaźnik wyczyszczony i ustawiony (dwie śrubki żółte to dysze wkręcone na maxa. Trzecia to śrubka regulacji wolnych obrotów - ją wkręcasz na maxa, odpalasz motorower i odkręcasz do momentu zanim zgaśnie, jak będzie ładnie pracował na wolnych obrotach)
- zapłon (czy jest iskra?, masz jakieś części na podmianę - cewka zapłonowa)
- połączenie gaźnik-króciec króciec-cylinder dobrze uszczelnione
+ zdejmij głowicę i cylinder. Wymień uszczelkę pod cylindrem i pod głowicą. Oceń gładź cylindra. Koszt niewielki a wyeliminujesz nieszczelności ewentualne.
To w sumie tyle co mogło stać się podczas mycia motoroweru. Do paliwa raczej nie powinna dostać się woda, ale czy na wszelki wypadek sprawdzałeś też na innym?
Mam pytanko ... może to wszystko wina że nie mam ustawionego dobrze zapłonu ? ... Tylko że nwm jak ustawić zapłon ... próbowałem go odpalić z rozpychu ale nie trybi ... Sad
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Przekierowanie