07-04-2017, 12:53:52
07-04-2017, 13:00:48
Miał być jako klucz, ale jednak dało radę wkręcać te nakrętki motylkowe rękoma
07-04-2017, 16:12:31
Józek widzę dawno mnie nie było tutaj Czy to chrom na tych błotnikach ? Teraz mam mocno ograniczony czas z powodu dzidzi Widzę prace posuwają się do przodu. Pozdrawiam
08-04-2017, 00:15:59
08-04-2017, 09:06:00
Fajnie to wygląda ja za niedługo jak skończę silnik od komara zabieram się za 205 i myślę że prace pójdą tak sprawnie jak u ciebie
Powodzenia w dalszych pracach
Powodzenia w dalszych pracach
08-04-2017, 20:01:10
Joozek!
Mógłbyś powiedzieć jak wyprostowałeś wahacz ??
Albo jak wyprostować jedno ucho które za bardzo przechyliło się w stronę drugiego
I jedno ramię jest wyżej od drugiego bo ta rurka krzywo idzie...
Mógłbyś powiedzieć jak wyprostowałeś wahacz ??
Albo jak wyprostować jedno ucho które za bardzo przechyliło się w stronę drugiego
I jedno ramię jest wyżej od drugiego bo ta rurka krzywo idzie...
09-04-2017, 01:08:48
Tomaszu - na oko a tak poważnie, krzywą część podgrzej palnikiem, zamontuj w porządnym imadle i z drugiej strony rurką, żabką, lub czymś o długim ramieniu, wyprostuj.
Po tym zabiegu, pozostaw element do ostygnięcia w naturalnej temperaturze.
Dziś zabrałem się za ramę. Z racji, że wiele dostaje pytań na PW, jak ma wyglądać ogranicznik, zrobiłem kilka zdjęć. W poniedziałek po spawaniu wszystkiego, uzupełnię zdjęciami po zabiegu.
Przy okazji, zawsze wymieniam rurkę oski, stopki centralnej. Z jednej i drugiej strony, rozwiercam wiertlem fi 14, a potem wybijam. Spawanie od środka - tak jak oryginał.
Otwory pod tabliczkę znamionową i właściwe nr ramy
Z racji, że jeden uchwyt głowicy silnika, sam odpadł dla potomności zwymiarowałem go
Po poniedziałkowym spawaniu, rama będzie gotowa do piaskowania.
Zapraszam do pytań i komentarzy
Po tym zabiegu, pozostaw element do ostygnięcia w naturalnej temperaturze.
Dziś zabrałem się za ramę. Z racji, że wiele dostaje pytań na PW, jak ma wyglądać ogranicznik, zrobiłem kilka zdjęć. W poniedziałek po spawaniu wszystkiego, uzupełnię zdjęciami po zabiegu.
Przy okazji, zawsze wymieniam rurkę oski, stopki centralnej. Z jednej i drugiej strony, rozwiercam wiertlem fi 14, a potem wybijam. Spawanie od środka - tak jak oryginał.
Otwory pod tabliczkę znamionową i właściwe nr ramy
Z racji, że jeden uchwyt głowicy silnika, sam odpadł dla potomności zwymiarowałem go
Po poniedziałkowym spawaniu, rama będzie gotowa do piaskowania.
Zapraszam do pytań i komentarzy
09-04-2017, 10:17:29
Nie łatwiej wyciąć ten ogranicznik i uchwyt do głowicy z innej, nie nadającej się już ramy?
No i czy tak na prawdę jest sens, wymieniać tę rurkę pod oś stopki centralnej, skoro jest dobra?
No i czy tak na prawdę jest sens, wymieniać tę rurkę pod oś stopki centralnej, skoro jest dobra?
09-04-2017, 21:07:46
Pewnie, że łatwiej, ale po co??? skoro oryginalne są do uratowania
Druga sprawa, że nie mam innej "nie nadającej się już ramy"
Co do rurki ... tu akurat zdziwiłem się, że to Ty zadałeś takie pytanie ???
Jeszcze mi się nie zdarzyło aby w jakimś Robaku nie była wyrobiona, razem z oską
Druga sprawa, że nie mam innej "nie nadającej się już ramy"
Co do rurki ... tu akurat zdziwiłem się, że to Ty zadałeś takie pytanie ???
Jeszcze mi się nie zdarzyło aby w jakimś Robaku nie była wyrobiona, razem z oską
09-04-2017, 21:37:27
Chodziło mi o to, że jeśli u kogoś w.w. elementy są do wymiany, to chyba łatwiej je przeszczepić z innej ramy, niż dorabiać (podałeś rysunek z wymiarami)
A w tym miejscu na prawdę aż tak się wyrabia ta rurka? Przecież ośka się w niej nie porusza. U mnie dałem nową, ale dlatego że stara była za krótka. Nawet nie sprawdzałem czy był luz na starej
A w tym miejscu na prawdę aż tak się wyrabia ta rurka? Przecież ośka się w niej nie porusza. U mnie dałem nową, ale dlatego że stara była za krótka. Nawet nie sprawdzałem czy był luz na starej
09-04-2017, 23:22:02
I znów się zaczęło Na pewno wyjdzie kolejny piękny robak.
Życzę miłej pracy
Życzę miłej pracy
09-04-2017, 23:44:39
Te rurki w każdym robaku się wyrabiały bo cały ciężar pionowy od stopek centralnych przenoszą i są zaczepieniem siły przyłożonej do stopek - ogranicznik jest tylko oparciem tej siły. Te rurki leciały jak IŻ z przepaści. Cóż, ja u siebie w ogarze też wspawałem nową...
10-04-2017, 10:02:34
Do tego dochodzi fakt, że zarówno rurka jak i oś były robione ze zwykłej stali St3, o smarowaniu, raczej jego braku, nie wspomnę.
Kilkakrotnie wyciągałem osie wytarte na 2, 3 mm.
Kilkakrotnie wyciągałem osie wytarte na 2, 3 mm.
10-04-2017, 10:51:50
Tak, te tulejki są strasznie powyrabianiane.. w swoim t1 mam to samo i nic z tym nie zrobiłem (tak to jest jak się kompletuje sprzęt od gołej ramy :/)
Stopka centralna ocierała mi o oponę..
Jednak jest na to prosciutkie rozwiązanie,nie wymagające żadnego spawania klepania itp,jedynie wpływa nieco negatywnie na wygląd estetyczny jednak jest mało widoczne
Napiszę tyle
-ogranicznik hamujący stopkę przed zlożeniem się pionowo do góry (chyba wiadomo o co chodzi?)
- 2 podkładki, nakrętka, śrubka z płaskim łbem
- cienki płaskownik dający się łatwo wyginać
Stopka centralna ocierała mi o oponę..
Jednak jest na to prosciutkie rozwiązanie,nie wymagające żadnego spawania klepania itp,jedynie wpływa nieco negatywnie na wygląd estetyczny jednak jest mało widoczne
Napiszę tyle
-ogranicznik hamujący stopkę przed zlożeniem się pionowo do góry (chyba wiadomo o co chodzi?)
- 2 podkładki, nakrętka, śrubka z płaskim łbem
- cienki płaskownik dający się łatwo wyginać
10-04-2017, 20:06:38
(10-04-2017 10:51:50)Rafku napisał(a): [ -> ]Stopka centralna ocierała mi o oponę..
Jednak jest na to prosciutkie rozwiązanie,nie wymagające żadnego spawania klepania itp,jedynie wpływa nieco negatywnie na wygląd estetyczny jednak jest mało widoczne
Napiszę tyle
-ogranicznik hamujący stopkę przed zlożeniem się pionowo do góry (chyba wiadomo o co chodzi?)
- 2 podkładki, nakrętka, śrubka z płaskim łbem
- cienki płaskownik dający się łatwo wyginać
Dzięki Rafku za pomysł na pewno zastosuje to przy swoim 2375