Witam,
Mam problem z Rometem Kadetem 023 silnik. A mianowicie po odpaleniu bardzo mocno świeca światła i z tego powodu przepala mi żarówkę przednia. Najpierw światło długie,potem krótkie a potem tyl. A także czasem nie mogę go zgasic z przełącznika na lampie raz się zgasi raz nie... Pomóżcie bo już nie mwm siły z tym się bawić... Wiem że muszę sprawdzić jeszcze raz elektryke albo kupię nowa stacyjke i wiazke elektryczna bo może gdzieś coś jest źle podłączone lub robi zwarcie ale wcześniej tak nie miałem :-( Może mieliście podobny problem kiedyś i ktoś wie gdzie szukać przyczyny? Cewki świetlne były podmiemiane ale nic to nie dało.
Jakie 12v? Pytałem wv sklepie to nie ma tzn są alr nie do kadeta. A co z tym wylaczaniem?
Wiesz co ale nie wiem czy mi podejdzie taka zarowka do mojej oprawki ? Ty masz rometa kadeta i te zarowki pasuja ci do niego ? Problem przepalania zarowek ustapil po zamianie zarowkek na 12v?
Pożyczyć Ci 95 groszy na wypadek jak by nie pasowała?
Ja mam T1, palił z tyłu, włożyłem 12V i jest ok.
U mnie kiedyś był problem że w przedniej był o jeden dzyndzelek za dużo to spiłowałem. I w sumie tyle.
Nie no spoko moge kupićtakie zarowni nie ma problemu moze i w ty msklepie kolo mnie beda takze spoko, tylko watpie zeby sie nadala. U mnie oryginalnie jest cos takiego :
http://jackmotors.pl/old-timer/zarowka-6...om=listing
U mnie w stacyjce tez jest jeden konektor wiecej tzn taki podwojny bolec pod jeden podpinam niebieski kabel zlutowany z zoltym a 2 jest wolny....ale wczesniej nie mialem problemu z tym przelacznikiem ani nic...naprawne dziwna jest ta sprawa mam juz dosc udreki z nim ale jescze bede probowal jutro dzialaz z tym...A powiedz mi ktore kable dokladnie odpowiadaj za to wylaczanie/odlaczenie zasilania ? Wiem ze jak sie wyjmie niebieski kabel co idzie od iskrownika i przylozy do dekla albo cylindra to powinien zgasnac gdyz sie masuje a u mnie raz zgasnie a raz nie trzeba kabel od swiecy sciagnac dopiero zgasnie...?
No i jeden bolec w stacyjce ma być podwójny, jeden przewód idzie na tył a drugi przez przełącznik zasila przód(długie lub krótkie).
Pamiętać trzeba jedynie o zasadzie że "stacyjka łączy na krzyż".
Czyli po przekątnej do podwójnego dajesz zasilanie z silnika.
A po przekątnej drugiego przewodu(gaszącego) dajesz masę.
I tyle. Wyjaśniłem chyba całą instalację elektryczną w trzech zdaniach.
Aha.
Sygnał.
Wpinasz z zasilaniem do stacyjki.
Dziękuję.
Ok, bede probowal jutro i sprawdzal co i jak , kupie nowa stacyjke, i nowe zarowki zobacze co to da...
w sklepie nie mów że chcesz do kadeta 6v mijania drogowe, tylko kup 12v, dwuwłóknową 21/5W, powiedz że jak pozycja i stop w samochodze
do tyłu rurka 12v, minimum 10 - 15 watt
Z tylem nie powinno byc problemu bo rurka taka sama jest tylko ze 12v gorzej z przodem bo wydaje m isie ze mialem taka zarowke i mi nie pasowala ale kupie...
na 12v z przodu nie pasują i trzeba usunąć jeden bolec (spiłować)
Aha mowisz o bolcu na zarowce tak ? Spiluje sie go i jest ok?
O ksprobuje jutro i zobacze co to da.