Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Kadet - za mocne świata i pali żarówki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam,
Mam problem z Rometem Kadetem 023 silnik. A mianowicie po odpaleniu bardzo mocno świeca światła i z tego powodu przepala mi żarówkę przednia. Najpierw światło długie,potem krótkie a potem tyl. A także czasem nie mogę go zgasic z przełącznika na lampie raz się zgasi raz nie... Pomóżcie bo już nie mwm siły z tym się bawić... Wiem że muszę sprawdzić jeszcze raz elektryke albo kupię nowa stacyjke i wiazke elektryczna bo może gdzieś coś jest źle podłączone lub robi zwarcie ale wcześniej tak nie miałem :-( Może mieliście podobny problem kiedyś i ktoś wie gdzie szukać przyczyny? Cewki świetlne były podmiemiane ale nic to nie dało.
Żarówki na 12V kupić.
Jakie 12v? Pytałem wv sklepie to nie ma tzn są alr nie do kadeta. A co z tym wylaczaniem?
(31-08-2016 14:36:21)nofack napisał(a): [ -> ]Jakie 12v? Pytałem wv sklepie to nie ma tzn są alr nie do kadeta.

http://jackmotors.pl/old-timer/zarowka-1...aign-id=19

http://jackmotors.pl/old-timer/zarowka-1...aign-id=19
no jak nie ma jak sa, sam posiadam mialem ten sam problem...
Wiesz co ale nie wiem czy mi podejdzie taka zarowka do mojej oprawki ? Ty masz rometa kadeta i te zarowki pasuja ci do niego ? Problem przepalania zarowek ustapil po zamianie zarowkek na 12v?
Pożyczyć Ci 95 groszy na wypadek jak by nie pasowała?

Ja mam T1, palił z tyłu, włożyłem 12V i jest ok.

U mnie kiedyś był problem że w przedniej był o jeden dzyndzelek za dużo to spiłowałem. I w sumie tyle.
Nie no spoko moge kupićtakie zarowni nie ma problemu moze i w ty msklepie kolo mnie beda takze spoko, tylko watpie zeby sie nadala. U mnie oryginalnie jest cos takiego : http://jackmotors.pl/old-timer/zarowka-6...om=listing
U mnie w stacyjce tez jest jeden konektor wiecej tzn taki podwojny bolec pod jeden podpinam niebieski kabel zlutowany z zoltym a 2 jest wolny....ale wczesniej nie mialem problemu z tym przelacznikiem ani nic...naprawne dziwna jest ta sprawa mam juz dosc udreki z nim ale jescze bede probowal jutro dzialaz z tym...A powiedz mi ktore kable dokladnie odpowiadaj za to wylaczanie/odlaczenie zasilania ? Wiem ze jak sie wyjmie niebieski kabel co idzie od iskrownika i przylozy do dekla albo cylindra to powinien zgasnac gdyz sie masuje a u mnie raz zgasnie a raz nie trzeba kabel od swiecy sciagnac dopiero zgasnie...?
No i jeden bolec w stacyjce ma być podwójny, jeden przewód idzie na tył a drugi przez przełącznik zasila przód(długie lub krótkie).

Pamiętać trzeba jedynie o zasadzie że "stacyjka łączy na krzyż".
Czyli po przekątnej do podwójnego dajesz zasilanie z silnika.

A po przekątnej drugiego przewodu(gaszącego) dajesz masę.

I tyle. Wyjaśniłem chyba całą instalację elektryczną w trzech zdaniach.

Aha.

Sygnał.

Wpinasz z zasilaniem do stacyjki.

Dziękuję.
Ok, bede probowal jutro i sprawdzal co i jak , kupie nowa stacyjke, i nowe zarowki zobacze co to da...
w sklepie nie mów że chcesz do kadeta 6v mijania drogowe, tylko kup 12v, dwuwłóknową 21/5W, powiedz że jak pozycja i stop w samochodze :F do tyłu rurka 12v, minimum 10 - 15 watt
Z tylem nie powinno byc problemu bo rurka taka sama jest tylko ze 12v gorzej z przodem bo wydaje m isie ze mialem taka zarowke i mi nie pasowala ale kupie...
na 12v z przodu nie pasują i trzeba usunąć jeden bolec (spiłować)
Aha mowisz o bolcu na zarowce tak ? Spiluje sie go i jest ok?
tak i żarówka wejdzie
O ksprobuje jutro i zobacze co to da.
Stron: 1 2
Przekierowanie