Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Instalacja 50-T-1 na zapłonie ze Stelli 756.1
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam.
Więc tak, mam 50-T-1 z silnikiem 022(023) i zapłon ze Stalli 756.1(ta bez kierunków).
Chciałbym to wszystko podłączyć na oryginalnej stacyjce z 50-T-1 i przełączniku świateł tak żeby mieć długie i krótkie(z tego co wiem to Stella nie miała długich świateł) póki co daruję sobie światło Stop.
Dałby rady ktoś narysować jakiś schemat? A może jest już taki stworzony? Zrobiłbym to sam ale schemat w instrukcji od Stelli nie ma kolorów kabli, a dochodzić do tego który jest od czego to z moimi doświadczeniami z elektryką równa się wielka katastrofa.
Ktoś, coś? Smile
Raczej nikt nie ma wiedzy ktora cewka jest tam od swiatel, a wywrozyc to raczej ciezko. Pokaz ten iskrownik chociaz.



To samo co od Charta tylko że jest wtyczka jedna na moduł i druga z 4 stykami na światła, klakson itd.

W sumie to chodzi mi żeby przerobić ten schemat:

Żeby znalazł się tam tradycyjny przełącznik świateł długie-krótkie-klakson, stacyjna starego typu i dwuwłókowa żarówka 6V 15/15W.
Z czytania schematow tez jestem ciemny ale to nie wazne, michael jackson nie znal nut i tak odniosl sukces. bialy kabel jest raczej do swiatel. Zobacz/zmierz czy cewka/cewki z ktorych wyprowadzony jest bialy kabel maja odbicie na mase, albo ktory kabel jest do drugiego konca uzwojenia przylaczony. I ten kabel bedzie na mase, a bialy do stacyjki, stacyjka bedzie go zalaczac i podawac do srodkowego styku przelacznika, a te dwa styki ktore sa mieszy srodkowym to juz do zarowki na konkretne wlokno, oprawkzarowki do masy.
Yyy, biały kabel jest gdzieś przylutowany od dołu do impulsatora i idzie do kostki od modułu(na module jest schemat i biały jest w miejscu gdzie jest STER) ale od kostki z modułu idzie jeszcze jeden kabel, też biały i wychodzi on z gniazda opisanego jako WYŁ. Czyli biły to będzie gaszenie..?

Dobra poddaje się, za dużo tych kabli. Spróbuje go tylko uruchomić, o ile impulsator przez 20 lat leżakowania nie wyzionął ducha, a całą resztę zlecę kumplowi który się bardziej zna na elektryce Rometa.

Dzięki za odpowiedzi, ale no, sam sobie z tym nie poradzę :I
Tutaj chyba jest taki sam zaplon jak w charcie,wiec biały przewod to impulsator,sluzy tez jako gaszenie po dotknieciu z masa pojazdu.Swiatła to czerwony przewód i tyle.Reszta to cewki ładowania
Jak masz prosty multimetr,to mozesz sprawdzic,czy cewka zasilajaca i impulsator jest sprawny Wink
Wiesz co mam multimetr, ale nie znam się na nim za bardzo. Wiem jak zmierzyć Voltaż, amperaż i jak sprawdzić czy coś przewodzi na dwóch końcach przewodu(lub między dwoma powierzchniami) i tyle. Nie jestem elektrykiem, a zapłon elektroniczny mam pierwszy raz w życiu i obchodzę się z nim jak z jajkiem żeby go przypadkiem nie uszkodzić.
Do cewki po prawo od impulsatora jaki kolor kabla jest i jak to dalej jest podlaczone? I nie, to chyba jest troche inaczej niż w charcie. Tutaj pierwsza na prawo od impulsatora jest cewka od swiatel z czerwonym przewodem i druga tez jest od światel z odbiciem na masę. Dwie następne to lądowania ze wspólnym wyprowadzeniem jednym prądu zmiennego bezmasowe. Kolory kabli to dwa zolte i jeden wspólny pomarańczowy. Nastepna to cewka zasilająca z zielonym przewodem i odczepem na masę. Następny to impulsator z przewodu białym i odczepem na masę. Jest jeszcze przewod czarny podłączony do masy, w tym przypadku podłączony do podstawy iskrownika. Napisz jak jest u ciebie bo ze zdjęć nic szczególnego nie wynika.
Pierwsza w prawo od impulsatora jest z żółtym kablem który idzie do wtyczki z czterema stykami. Dalej jest cewka z zielonym kablem, który też idzie do wtyczki z czterema stykami, jest w tym samym rzędzie co żółty. Potem jest cewka z czerwonym kablem, kabel idzie też do wtyczki z czterema stykami i jest pod żółty kablem. Cewka z czerwonym kablem jest połączona z następną za pomocą drutu takiego samego przekroju jak na cewce. Ostatnia ma grubszy drut i wychodzi z niej niebieski kabelek który idzie do ZAS w module.
Czarny kabel jest od masy i idzie do pierwszej masy w module, z drugiej masy w module jest kabel do cewki.
Cewka z niebieskim kablem to cewka zasilajaca. para cewek z odczepem postaci czerwonego przewodu moze byc od swiatel. tylko nie napisales czy druga cewka z tej pary jest masowa czy nie. jest to wazne przy sposobie zasilania zarowek bo nie wiadomo czy nazwijmy to "minus" podlaczyc do ramy czy do drugiego wyprowadzenia tej pary cewek, jesli ono istnieje.
Nie ma drugiego wyprowadzenia, jest tylko jeden czerwony kabelek. Teraz jak się przypatrzyłem to obie cewki z tej pary mają jeszcze drugi miedziany drucik do masy.
Czyli zarowke podlaczasz w uproszczeniu pod czerwony przewod, drugi przewod od zarowki ma byc do masy i sprawdzasz czy swieci. Uwaga bo te cewki maja moc 25W.
Jesteś pewny że 25W? Stella miała żarówkę 15W z przodu i z tyłu 5W plus jeszcze hamulec 10W, ale to nie świeci cały czas.
Ze schematu wynika ze 15 z przodu i 10 z tylu. musisz miec takie zarowki zeby nie popaliło. Nie zmieniaj ich przypadkiem na 12V.
10W z tyłu to Stop bo idzie kabel do włącznika, a z 5W idzie do przedniej lampy.
Co się może stać jak dam 12V? Aktualnie na zwykłym zapłonie mam jedną żarówkę na 12V bo nie idzie dostać odpowiednika 6V... najwyżej lampę wymienię.
Stron: 1 2
Przekierowanie