Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ogar 205- Reanimacja
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam Wink Chciałem Wam przedstawić mojego Ogara 205 z roku 1988. Kupiłem go od gościa jakiś czas temu i zgodził się mi go przetransportować busem 150 km w jedną str, co najważniejsze ma papiery.
Plany:
-Ramę oddam do piaskowania i malowania proszkowego ( zastanawiam się jeszcze nad kolorem)
-Elementy tj: oś, pręt hamulca, dzwignia hamulca itp pójdą do ocynkowania.\
-Koła zostaną całkowicie rozszprychowane, piasty pójdą do szkiełkowania, szprychy z nyplami w ocynk a obręcze będę się starał wypolerować ( ostatecznie kupię nowe)
- Silnik standardowo: szlif, regeneracja wału, łożyska itd...
Teraz parę pytań do znawców tematu:
1) Czy przed oddaniem co ocynkowania trzeba w jakiś specjalny sposób przygotować elementy?
2) Czy nadadzą się do ocynkowania "korpusy" do których przykręca się manetki sprzęgła oraz hamulca przedniego?
3) Po rozmontowaniu zawieszenia przedniego jedna sprężyna została w środku tak jakby przymocowana do górnej półki a druga wypadła luzem, obie powinny zostać czy wypaść?
4) Lampa przednia jest oryginalna?
Fajny romecik, podoba mi się jego kolorystyka. Przydało by się zmienić także siedzenie i głowicę Smile A co do lampy, mam ogara z 87 i w nim była już ta nowsza lampa, cała plastikowa.
Nie dopisałem tego ale siedzenie będzie w oryginale i głowica taka jak powinna być Smile
Jakieś kombinowane masz te blaszki co trzymają przednią lampę Big Grin A tak to powodzenia Smile
W przednim widelcu masz tuleje z tworzywa (4szt po 2 w każdej )jak bedziesz malował proszkowo to mogą sie odkształcić od ciepła

korpusy wypoleruj , jutro podeśle ci linka z zdjęciem
Zamówiłem juz sam uchwyt lmapy i przed malowaniem będzie wspawany, czekam tez na bagażnik bi nie było. A co do tulei można wy wybić??
Lampa z przodu na pewno nie oryginalna. Powinna być cała plastikowa.

Tulei nie wybijesz bo nie ma dojścia takiego, ale możesz je wytopić. A co do sprężyn to obie powinny wychodzić wkręcone w lagi. Problem ze sprężynami zostającymi w środku zawieszenia to wręcz norma w Romecie. Poczytaj tematy Joozka, on miał jakiś sposób na wyciągnięcie tych sprężyn.
ja tulejki wybijałem jak montowałem nowe , a do korpusów to wypoleruj jak ja to zrobiłem

Fajnie Ci to wyszło Smile Tuleje gdzieś na allegro dorwałeś?
(28-01-2016 23:44:19)jjaworskyy napisał(a): [ -> ]Tuleje gdzieś na allegro dorwałeś?

http://allegro.pl/romet-komar-ogar-tulej...49109.html wszystko jest na allegro albo w sklepach motoryzacyjnych Smile szczególnie tych starszych Wink
Warto od razu nadmienić, że tuleje zawsze wymagają indywidualnego dopasowania do lag, więc czeka Cię droga przez mękę, chyba, że znajdziesz na to dobry patent.
(28-01-2016 23:44:19)jjaworskyy napisał(a): [ -> ]Fajnie Ci to wyszło Smile Tuleje gdzieś na allegro dorwałeś?


Miałem okazje i mi tokarz dorobił , ale sie postarał i mu za ciasne wyszły i musiał poprawiać
No właśnie to są uroki kupowania dzisiejszego asortymentu z allegro a dokładniej z Chin. Jeśli już robić renowacje to na 100% ale boję się że malowaniu uszkodzę lagi przy wbijaniu tulei.
ja wymieniałem bo stare były tak zużyte że sie lagi klinowały (na logikę powinny mieć luz ) mam też nowe lagi ( dzisiejsza manufaktura)LIPA straszna , wybij dopasuj przed malowaniem , potem daj pomalować i wbijaj je ostrożnie . to co kupisz będzie do przetoczenia bo wymiary są niedopasowane ale to sam sprawdzisz .
Jutro chciałem przygotować elementy do ocynku. Czytałem że przed oddaniem warto przelecieć papierkiem ściernym, powie ktoś jakim? Smile
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie