29-12-2015, 21:32:08
30-12-2015, 19:35:32
Podłączyłem z tyłu żarówkę 12V 21W i światło było mocne, i nie mal chodziło tak samo od wolnych obrotów po wysokie. Jak dałem 5W 12V bo dodaniu gazu spaliła się. Podłączyłem na próbe akumulator 12V, żarówka postojowa z tyłu się świeciła normalnie, chociaż jest 6v, kierunki działały również, tylko że przerywacz dziwnie chodził, i przerwanie prądu trwało dosłownie ułamek sekundy, lecz po chwili spalił się bezpiecznik z kabla na akumulator. Co dalej? Co zrobić żeby przystosować tą instalację do 12V
30-12-2015, 19:54:53
Zmień wszystkie odbiorniki na 12V, musisz zastosować przerywacz kierunkowskazów na 12V oraz Elbę czy tam Segu tez na 12v i z tego co pamiętam to bezpiecznik powinien być na 4A. Żarówki powinny być:
-Przednia 12V 35/35W
-Ta mniejsza przednia 12V 4W
-Kierunki to 12V 21W
-"STOP" 12v 21W
-Tylna pozycyjna 12V 5W
-Ewentualne podświetlenia licznika/obrotomierza 12V 2W
-Przednia 12V 35/35W
-Ta mniejsza przednia 12V 4W
-Kierunki to 12V 21W
-"STOP" 12v 21W
-Tylna pozycyjna 12V 5W
-Ewentualne podświetlenia licznika/obrotomierza 12V 2W
30-12-2015, 19:59:13
Mam przerywacz od chińczyka, taki na 3 bolce, i mam rownież regulator napięcia 4pinowy. Można coś z nich wykminić? Teraz w schowku i pod bakiem mam tak:
-przerywacz 6v (taka puszka)
-prostownik 6v (złota prostokątna puszka)
-nową stacyjke
-takie coś czarnego co łączy ze sobą kilka kabli
-przerywacz 6v (taka puszka)
-prostownik 6v (złota prostokątna puszka)
-nową stacyjke
-takie coś czarnego co łączy ze sobą kilka kabli
30-12-2015, 20:03:19
No to przerywacz i regulator musisz na 100% wymienić. Musiałbyś pokazać dokładniej jaki masz ten przerywacz i regulator i ewentualnie coś można wykombinować jak to podłączyć
30-12-2015, 20:11:50
30-12-2015, 20:18:02
Zacznijmy od prostszego czyli od przerywacza Schemat jest taki: Przerywacz ma 3 wyprowadzenia. Musi być podłączony do masy, przełącznika i zasilania. Zazwyczaj numery wyprowadzeń są podpisane tak:
49-Zasilanie (Czyli + akumulatora)
49A-To podłączasz do przełącznika na kierownicy
31-Masa układu
Jeżeli masz tak podpisane wyprowadzenia to nie powinno być problemu z działaniem
Chociaż teraz zauważyłem jeden problem... Jeżeli masz dokładnie taki sam przerywacz jak na zdjęciu to jest on do diod LED i z normalnymi żarówkami nie będzie współpracował, ponieważ jest zbyt słaby.
49-Zasilanie (Czyli + akumulatora)
49A-To podłączasz do przełącznika na kierownicy
31-Masa układu
Jeżeli masz tak podpisane wyprowadzenia to nie powinno być problemu z działaniem
Chociaż teraz zauważyłem jeden problem... Jeżeli masz dokładnie taki sam przerywacz jak na zdjęciu to jest on do diod LED i z normalnymi żarówkami nie będzie współpracował, ponieważ jest zbyt słaby.
30-12-2015, 20:22:29
Nie, ten przerywacz w moim Ogarku chodzi na normalnych żarówkach.
30-12-2015, 20:46:27
Przerywacz elektroniczny, ok, pobiera mniej pradu od mechanicznego oraz dziala natychmiastowo po wlaczeniu kierunkowskazu. Regulator tez ok z niego mam ladowanie akumulatora.
30-12-2015, 20:49:19
A nie masz tam jakiś słabszych żarówek w ogarku?
30-12-2015, 20:57:02
Są bodajże słabsze, z przodu mam ledowe, a z tyłu miałem bańki chyba 15W, albo 12. Do Simacza można dac mniejsze żarówki kierunków? To tak, jutro jade do sklepu, kupuje żarówki do kierunków 12V, do stopu, klakson 12V mam, ogarniam ten regulator i przerywacz, i postaram się to podpiąć. Tylko jest taki problem bo, mam rozwalony czujnik hamulca tył, no i moge sobie zrobić tak jak to powinno być, w sensie na wyciąganie tego czujnika, poprzez naciskanie wajchy, czyli np. jak jest w Ogarze 900, albo simkach tylko nowszych ( w moim tak powinno być), ale jest jeszcze do tego problem jeden, bo iż jak odpale go sobie, i dam na 2 pozycje, mam światła, i jak podepne pod ten czujnik stopu w bębnie, odrazu masuje (czyli do wyrzucenia), ale wtedy gdy zmasuje światło tylnie przygasa, przednie też. Czy to nie powinno być na osobnym układzie? Diesel, a masz cewkie ładowania 12V czy 6V? Jak mam to sprawdzić?
30-12-2015, 21:00:58
Ten przerywacz ze zdjęcia obsłuży Ci wg tego co jest napisane na nim tylko żarówki o mocy około 10W, więc albo musisz takie kupić, albo kupić mocniejszy przerywacz. Z tym, że nie wiem czy są dostępne na rynku żarówki 12v 10W na taką oprawkę jak ma Simson.
30-12-2015, 21:13:54
Przerywacz jednak jest na dwa kable, jutro się popytam o te żarówki do kierunków, teraz pozostaje sprawa regulatora i ładowania. Jak sprawdzić ilu V jest cewka ładowania, no i napisze mi ktoś coś o tym czujniku z tyłu?
30-12-2015, 21:58:32
ja poprostu miernikiem mierzylem napiecie jakie daje na kablu ze statora na max obr
30-12-2015, 22:08:53
a który to kabel? Bo u mnie jest coś dziwnego, mianowicie, wg. schematów powinnien wychodzić czerwony kabel, który idzie do modułu, a u mnie do modułu zamiast czerwonego wychodzi brązowo czarny ;x