Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: słabe światło tylne romet chart
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cześć Smile Po podłączeniu akumulatora do mojego charta tylne światło i stop bardzo słabo świeci. Akumulator jest nowy i raczej naładowany ( ładowałem go pod prostownikiem 48h i przejechałem na charcie 100 km). Co może być przyczyną?
Przednie swiatło tez jest słabe ?
(03-10-2015 10:44:24)szczupak54 napisał(a): [ -> ]Przednie swiatło tez jest słabe ?

Nie. Przednie ładnie świeci.
Pewnie cewka do wymiany Wink
(03-10-2015 11:41:24)Petronas napisał(a): [ -> ]Pewnie cewka do wymiany Wink

Która? Ta ładująca?
Charta żem nie miał szczerze ale chyba świetlna ;]

Jest taka? Smile
W charcie światło tylne i stopu ma prąd z akumulatora. Może wyczyść odblyśnik i klosz? Ale ogólnie sama żarówka ledwo się żarzy, sprawdź i napisz.
A i jak Ci świecą kierunkowskazy?
Moze masz żarówkę 12V. Kup multimetr.
Żarówke mam 6v 5/21w. Sama żarówka żarzy
brak masy może być przyczyną ,podłącz masę bezpośrednio do ramy
Masa w lampie kolor czarny
Masę przy aku też trzeba sprawdzić i ewentualnie poprawić połączenie
Masę przy akumulatorze i lampie sprawdziłem i nic to nie dało. Żarówka jak żarzyła tak żarzy. Ostatnio chciałem naładować aku pod prostownikiem ale coś się nie chciał ładować. Dodam że przy podłączaniu akumulatora przez przypadek tak na 15 sekund zwarłem złącza + i AC przy prostowniku ( przewody tak się zgrzały, że ledwo się dało do nich dotknąć, a dym leciał jak z palącego się patyku).

(03-10-2015 13:06:57)JGNZM napisał(a): [ -> ]W charcie światło tylne i stopu ma prąd z akumulatora. Może wyczyść odblyśnik i klosz? Ale ogólnie sama żarówka ledwo się żarzy, sprawdź i napisz.
A i jak Ci świecą kierunkowskazy?

Kierunkowskazów nie mam ale kiedy podłączyłem żarówkę od kierunkowskazu (12v) to świeciła gorzej niż postojówka w samochodzie.
Sprawdzić napięcie akumulatora i ładowania.

Bo "raczej naładowany" brzmi jak prawie słodka sól Wink
Dodatkowo podepnij miernik pod aku (wymontowane/odpięte) i podepnij żarówkę 6V i podaj wynik. Miałem raz taki cyrk że napięcie na sucho było ok, a po podaniu obciążenia leciało na łeb.

To by było tyle jeśli chodzi o aku, druga sprawa te zwarcie
Cytat:AC przy prostowniku
Każdy prostownik ma 2 złącza AC możliwe że trafiłeś akurat na masowe co daje nam piękne zwarcie w efekcie czego aku dostaje taki łomot, a przewodami można ciąć styropian (choć lepsza do tego linka stalowa :F ) .

Poza tym podpinając żarówkę 12V do instalacji 6V powinna świecić lepiej niż 6V (I=P/U)
Napięcie akumulatora wynosi coś koło 6,6v, z ładowaniem 7,7v. Napięcia żarówki nie zmierzyłem bo za bardzo czasu nie mam Tongue.
Ps: Kiedy próbowałem naładować akumulator pod prostownikiem ciągle mi wywalało bezpiecznik.
Cytat:ciągle mi wywalało bezpiecznik.

Jaki, gdzie ? W domu ? Po stronie wtórnej prostownika ?

Zrób ten test z żarówką Wink

Na tą chwilę wygląda jakby aku dostał wewnętrznej zwary (czytaj szukaj nowego)
Dzisiaj wreszcie sprawdziłem napięcie Tongue A więc tak napięcie akumulatora wynosi 6,32V, napięcie przy żarówce 5,57V (na żarówce 6v), a na żarówce 12 v- 5,61v ( Akumulatora nie zdejmowałem i napięcie żarówki też sprawdzałem przy lampie). Po zmierzeniu zacząłem montować różne żarówki (12v, 24v), aż w końcu kiedy nacisnąłem stop to w żarówce włókno 5w zaczęło słabiej świecić, a przecież powinno zaświecić się włókno 21w. Kiedy zmieniłem żarówkę wszystkie elementy w charcie zasilane prądem z akumulatora przestały działać. Nie mam pojęcia co się stało. Pomóżcie!
Stron: 1 2
Przekierowanie