Chopy, mam dylemat
Od samego początku ogarek miał być kupiony w celach zarobkowych, no ale spodobł mi się, fajnie się jeździ, nie psuje się itp
I teraz pytanie: Zostawić go i przerejestrować, czy sprzedać? Bo przerejestrowanie ze zmianą tabliczki coś ponad 100zł
A do jazdy na codzień kupuję chinola
A ogar jak to ogar, coś z budżetu zawsze by pociągnął
EDIT: Bo jak nie przerejestruję to tak jak do tej pory będę mógł jeździć po polach, ale po co skoro mam zdane prawko?
Jak nie masz oc to problem, jak masz to możesz po polach.
Czyli bez oc nie mogę po polach? Ignaś nie wiem co bierzesz, ale bierz połowę
Przerejestrowanie a oc to dwie różne rzeczy. Nie musisz przerejestrowywac. Wystarczy, że bedziesz woził ze sobą umowę k/s.
No ale ponoć za nieprzerejestrowanie w ciągu 30 dni zabierają dowód
(24-08-2015 19:18:33)DominiX napisał(a): [ -> ]A jak skasować ten luz ? Dokręcić tą śrubkę w pokrywie?
Jo. Luzujesz kontrę, kasujesz luz, dokręcasz nakrętkę kontrującą i jest ok.
(25-08-2015 22:10:59)jurek_j napisał(a): [ -> ] (24-08-2015 19:18:33)DominiX napisał(a): [ -> ]A jak skasować ten luz ? Dokręcić tą śrubkę w pokrywie?
Jo. Luzujesz kontrę, kasujesz luz, dokręcasz nakrętkę kontrującą i jest ok.
No to chyba coiś ukręciłem bo wziąłem dokręciłem tą śrubę nasadką i się obkręciła, ale mniej więcej dokręciłem i sprzęgło jest
Od samego początku klamki, nie ciągnie nie nic
Licznik nie zrobiony, nie wiem jak go naprawić
Ja słyszałem, że za nieprzerejestrowanie w ciągu 30 dni przyjeżdża mobilne krematorium i cię kremują hehe, ale nie wiem czy to pewne bo na wsi tak słyszałem hehe
Kolega nieprzerejestrowanym z rajchu autem jezdzil pol roku bo mu bylo szkoda na ubezpieczenie w pl wydac a to by bylo cos kolo 2k
Litości
Nic z tam nie wkładaj!
Dlaczego? Już objaśniam:
Linka ma stałe połączenie z licznikiem kilometrów (poprzez przekładnie ślimakowe), bo licznik kilometrów obraca się w kółko (jego tarcze robią pełne koła - 360 stopni). Wskazówka nie jest połączona na stałe z linką. Nią porusza właśnie ten magnes. Jak? Magnes przyciąga miskę i jest połączony na stałe z linką. Gdy jedziesz magnes się obraca i za sprawą pola magnetycznego ciągnie za sobą "miskę" (która oczywiście jest na jednej osi ze wskazówką). Gdyby na tym kończył się mechanizm to wskazówka obracałaby się razem z magnsem, ale tak nie jest, bo tuż pod tarczą, na osi wskazówki, jest włos (sprężyna), który powoduje, że wskazówka zawsze wraca do zera. Im szybciej jedziesz tym szybciej magnes się obraca i tym bardziej ciągnie za sobą "miskę", co powoduje zwijanie się włosa (im szybciej obraca się magnes, tym mocniej włos się zwija). Ale włos, jak każda sprężyna, chce zawsze wrócić do pozycji "domyślnej", więc im bardziej się zwija, tym bardziej ciągnie wskazówkę w stronę zera (włos jest dobrany do prędkości, tarczy. Jeżeli zmienisz włos na taki z licznika wyskalowanego do 120km/h, czyli do prędkości dwukrotnie większej niż Rometowski, a zostawisz Rometowską tarczę, to wskazówka będzie wskazywać prędkość o połowę mniejszą niż rzeczywista - odwrotnością 2 jest 1/2). Dlatego wskazówka nie kręci się w kółko, a płynnie porusza się po tarczy.
A teraz zastanów się: Co się stanie jak połączysz na stałe magnes z "miską"?
Ano wtedy wskazówka zacznie się obracać w kółko razem z linką (pomijam to, że na tarczy jest "cypelek", który blokuje wskazówkę). Odczytanie prędkości w tym przypadku jest praktycznie niemożliwe (no chyba, że będziesz ją wyliczał z ilości obrotów wskazówki na minutę). Co więcej takie połączenie spowoduje zwinięcie się i nieodwarcalne uszkodzenie a chwilę po tym zerwanie się włosu.
A swoją drogą to przeczytałem temat od początku i spodziewałem się, że dostaniesz odpowiedź w ciągu kilku godzin, a tu coś takiego
No to składam bez niczego ten licznik
(25-08-2015 19:16:39)DominiX napisał(a): [ -> ]Czyli bez oc nie mogę po polach? Ignaś nie wiem co bierzesz, ale bierz połowę
Oc musi być nawet jak stoi w garażu, inaczej są kary liczone w tysiącach.
(26-08-2015 11:12:56)KeiSangi napisał(a): [ -> ] (25-08-2015 19:16:39)DominiX napisał(a): [ -> ]Czyli bez oc nie mogę po polach? Ignaś nie wiem co bierzesz, ale bierz połowę
Oc musi być nawet jak stoi w garażu, inaczej są kary liczone w tysiącach.
Oc mam do 2 września
Wie ktoś ile kosztuje przerejestrowanie motoroweru wraz ze zmianą tabliczki ?
Kiedyś to było 104 złote, teraz pewnie podobnie. Do tego jeszcze ewentualny koszt badania technicznego i rekalkulacji ubezpieczenia OC.