Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart - cewka zapłonowa i rezystancja impulsatora - wyniki pomiarów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam. Dzisiaj wykonałem test czy cewka zapłonowa w iskrowniku jest sprawna, gdyż Chart nie chce odpalić. Podłączyłem + pod wchodzący kabel do modułu:



Wyszło mi wtedy:



Podłączyłem drugi raz podpinając się pod wychodzący kabel z modułu:



Wyszło wtedy:



Iskra jest kolor jasno niebieskiego i gdy dotknę palcem świecę to czuć minimalne kopnięcie prądem, wyczuwalne w skali 1/10. Przez tą cewkę jest tak, że nie kopie świeca prądem oraz Chart nie odpala ? Powinno być 750 - 800 a jest 385.

Sprawdzałem rezystancja impulsatora:



Wyszło:



Impulsator może mieć te 25? Nic sie nie stanie jak będzie zaniżał z 28 na 25?
Jak robis pomiary to odlacz modul i druga sprawa, wymien baterie w mierniku Wink
Baterii nie mam w mierniku, mam przerobione zasilacz Smile
Dokładnie to co napisał stqc zarówno wyczerpana bateria w mierniku jak i pomiary przy module mogą sfałszować wynik.

Zmierz rezystancję cewki bezpośrednio przy karkasie, minimalnymi odchyłkami rezystancji impulsatora się nie przejmuj o wyniku świadczy również temp.
Na przyszłość "samą" iskrę nie sprawdzaj palcem itd tylko jej długość pod zdjęciu fajki i przyłożeniu do masy samego kabla wn, jej długość powinna być min. 8mm
Jakie objawy ma silnik w ogóle nie odpala?
Bylem zrobić ponownie pomiary, tym razem wyciągnąłem moduł. Więc tak, po podłączeniu pod ten kabel:



Wyszło te samo co z włożonym modułem, czyli 386.

Natomiast, gdy podłączyłem pod ten kabel bez modułu:



Wyszło:



Rezystancja impulsatora bez podłączonego modułu wyszła teraz taka:



Mierzyłem bezpośrednio i wyszło tyle samo co na zdj wyżej.

Ale przedtem gdy chodził bez problemu to gdy przełożyłem palec do świecy to nieźle kopnęło, teraz to tylko leciutko.
Nie odpala, kopie i nie odpala, paliwo dochodzi.

(23-02-2015 21:57:42)Roger napisał(a): [ -> ]Bylem zrobić ponownie pomiary, tym razem wyciągnąłem moduł. Więc tak, po podłączeniu pod ten kabel:



Wyszło te samo co z włożonym modułem, czyli 386.

Natomiast, gdy podłączyłem pod ten kabel bez modułu:



Wyszło:



Rezystancja impulsatora bez podłączonego modułu wyszła teraz taka:



Mierzyłem bezpośrednio i wyszło tyle samo co na zdj wyżej.

Ale przedtem gdy chodził bez problemu to gdy przełożyłem palec do świecy to nieźle kopnęło, teraz to tylko leciutko.
Nie odpala, kopie i nie odpala, paliwo dochodzi.
po pierwsze: jakie napięcie daje impulsator kiedy kopiesz w kopnik przy wykręconej świecy? po drugie: jakie napięcie daje cewka zapłonowa kiedy kopiesz j.w.?
w tym temacie http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...864&page=2 masz trochę na temat oryginalnej prądnicy i jej parametrów. co nieco może się przydać.
Jutro zmierzę. Wypowie się ktoś na temat, że pomiar cewki zapłonowej wynosi 386 Ω ?
Do wywalenia cewka zasilająca jeżeli na zas jest 386 Ω.
Co prawda nie zmierzyłeś bez dyskomfortu magnetycznego, ale to nie chwieje wynikiem w przypadku twojego odczytu.
Czy wlasnie przez nią nie mogę odpalić Charta? Jaką kupić wtedy cewke? moze być 6v od simosna czy jakas inna?
Chodzi o cewkę ZASILAJĄCĄ, tą która jest w silniku, a nie o butelkową. Musisz kupić cewkę z charta, albo zlecić/samemu przewinąć i dać transformator.
Tak o zasilającą. Więc jaką mogę kupić? Prosze o linki
Szukaj iskrowników na części, bo nowej już raczej takiej nie dostaniesz.
Drugi sposób dać od ładowania w miejsce tej i trafo.
podłącz transformator. tanie i równie dobre.
Ale musi być wyłącznie od iskrownika od Charta? Może być od simsona 6v?
Ustawilem miernik na 200 ACV. Podczas kopnięcia napięcie impulsatora wyniosło max 1.9. Napięcie cewki zapłonowej (zasilającej) wachalo się w zależności w granicach plus minus 50 .
Stron: 1 2 3
Przekierowanie