Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: jaki bezpiecznik?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
witam!jaki bezpiecznik założyć do charta z instalacją na 12v??i pod orginalne gnizdo czy podpiąc moze to samochodowe?
Ja te gniazdo wywaliłem i wszystko porobiłem na samochodowe te zwykłe tylko tam gdzie jest między ładowaniem a akumulatorem mam ten mini.

Tak to porobiłem

Sory, ale nie sugeruj się bezpiecznikami kaniloxa, bo on miał wartości z kosmosu które nic nie zabezpieczały Smile

Do czego chcesz dać te bezpieczniki to jest pierwsze pytanie Wink Polecam Ci kupić gniazdo na bezpiecznik samochody płaski, jeden slot to ok 3zł, a możesz łączyć razem gniazda i robisz na ile tylko chcesz "skrzynkę" przykleisz później do czegoś tam i elegancko Tongue
z tego co wiem oryginalnie był jeden bezpiecznik ktr wychodził z akumulatora.ogl mam przewiniete cewki swietlne a zaplonowe zostaly na 6v.ja chcialem 12v dla fajnych kierunków lepszego przerywacza kierunków i mocnych swiateł.poza tym ze cewki swietlne sa na 12v to nic nie zmieniałem z ładowaniem do akumulatora wiec bezpiecznik chyba powinien byc tam gdzie oryginał.a z resztą jesli bede miał bezpiecznik na swiatła to on i tak bedzie co chwile mi sie przepalał bo nie mam regulatora napiecia.poprawcie mnie jak sie myle bo elektromechanik ze mnie jak z tuska premier.
Praktycznie wszystko masz źle napisane, zapłonowa cewka generuje napięcie rzędu setek volt Wink
sory nie zapłonowa tylko zasilająca.ogl za mało znam sie na elektromechance.moj plan był nastepujacy
zapłon (cewka zasilająca i cewka wyzwalająca )zostaje na 6v reszta idzie na 12v(2cewki ładowania i cewka świetlna).
czyli aku ,swiatla ,klakson ,kierunki na 12v.tak tez wykonal mi to elektryk.pytanie co dalej bo powinienem miec regulator napiecia zdaje sie.no i bezpiecznik.
(20-07-2014 19:06:45)stqc napisał(a): [ -> ]Sory, ale nie sugeruj się bezpiecznikami kaniloxa, bo on miał wartości z kosmosu które nic nie zabezpieczały Smile

Jest prosty wzór, za moich czasów uczyli na fizyce(nie było to dawno). P=U*I. Znasz moc odbiorników, napięcie w instalacji, w efekcie masz natężenie. Szukasz bezpiecznika z wartością nieco wyższą. To wszystko.

A ja w Uazie mam inny patent. Bezpieczniki mam tak zbocznikowane że nie szukam który bezpiecznik się spalił, a gdzie w instalacji jest dym.
Z tego co napisałeś wnioskuję, że masz przewinięte cewki świetlne zasilające przednią żarówkę na 12V. Do tego jeszcze cewki ładowania akumulatora, też na 12V.

Pytanie tylko, czy ten elektryk przewinął te cewki tak, że mają taką samą moc tylko napięcie wyższe, czy masz te cewki ładujące nawinięte grubszym drutem, tak, że generują więcej mocy? Zasada jest prosta. Odpalasz silnik, światła wyłączone. Podłączasz woltomierz do akumulatora. Wkręcasz silnik na obroty i jeżeli napięcie przekroczy 14,5V to musisz zastosować regulator napięcia.

Bezpiecznik wystarczy pewnie 5A, jeżeli moc odbiorników (żarówek itd) została taka sama. Zresztą wyżej podano Ci wzór z jakiego można wyliczyć prąd pobierany z akumulatora i dzięki temu dobrać odpowiedni bezpiecznik.


PS. Cewka zasilająca moduł zapłonowy jak i impulsator wcale nie są "na 6V".
dzieki za wzorek.przyda sie.
(21-07-2014 16:24:45)nie_mientki napisał(a): [ -> ]
(20-07-2014 19:06:45)stqc napisał(a): [ -> ]Sory, ale nie sugeruj się bezpiecznikami kaniloxa, bo on miał wartości z kosmosu które nic nie zabezpieczały Smile

Jest prosty wzór, za moich czasów uczyli na fizyce(nie było to dawno). P=U*I. Znasz moc odbiorników, napięcie w instalacji, w efekcie masz natężenie. Szukasz bezpiecznika z wartością nieco wyższą. To wszystko.

Wiele jest do tego metod Wink Jedni mnożą prze 1,5 inni dodają 10% no różnie Tongue
na razie to mi wgl nie chce mi chart odpalic.ale to inny temt.wydaję mi sie ze elekryk zrobił tylko grubszy drut.z wzorku wyszlo mi cos kolo 8 A ,jesli chce miec z porzodu żarówke h4 55w
Masz światło przednie zasilane z akumulatora?
niestety nie.zaluje .takie pytanie jakie powinien byc opór cewki wywalającej i zasilającej??
To jakim cudem obliczasz bezpiecznik dla przedniego światła również, skoro jest ono zasilane z innego źródła prądu? Bezpiecznik obliczasz dla odbiorników zasilanych tylko i wyłącznie z akumulatora! Światło przednie jest zasilane z osobnych cewek, prądem przemiennym i nie jest fabrycznie zabezpieczone bezpiecznikiem, bo nie ma takiej potrzeby.

Cewka wyzwalająca - ok 28Ω;
Cewka zasilająca - ok 750Ω;
Wiem ze simson to simson a romet to romet ale jak w simsonie niemiałem bezpiecznika to zrobiłem gniazdo bezpieczniki samochodowego i wstawiłem bezpiecznik 5A i do dzisiaj nic się niepali bezpiecznik niestrzela ni nic ale z tego co kumpel mówił który jest elektrykiem to powinien być 4A
Stron: 1 2
Przekierowanie