Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Zapłon z komara do charta
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Chce przelozyc zaplon z komara do charta.

Bedzie iskra?

Wiem ze trzeba podstawke podwiercic i dopiero bedzie mozliwe ustawienie
o ile magneto wejdzie na wał i cały iskrownik sprawny to będzie.
O ile mi wiadomo to każdy stary romet miał ta sama wielkość iskrownika i magneta i podobno bez przeróbek da się podmieniac
Z tego co mnie wiadomo to da się, tylko pytanie po co się uwsteczniac
zapłon z komara pasuje do charta bez problemu ale trzeba rozwiercić podstawkę w danym miejscu żeby ustawić zapłon ja miałem kiedyś zapłon od charta w ogarze i pasowało więc problemu nie po wino być
Po to sie uwsteczniac zeby byla kurna ta iskra.
Kupilem cewke i modul i co ? I wraz iskry nie ma... Teraz juz koniec pałka sie przegła i musze cos zrobic zeby tym chartem jezdzic dluzej jak dzien
powiem tak zapłon komar pasuje bez przeróbek jedyne co musisz wykonać jedno wywiercenie kolejnym otworu musisz poprowadzić kabel wysokiego napięcia ponieważ będzie tarło o magneto iskra na pewno się pojawi tylko musisz mieć magneto od komara pasuje na klin.miałem podobnie nie hejtuj mnie.
piszę głosowo sory za inne słowa
No i tak zrobie moze wkoncu ten chart bedzie dzialał....
tylko od jakiego komara,jak do s38 to musisz dac inne magneto,jak z kwadraciaków to nic nie przerabiasz
Nie musi, magneto od każdego do każdego będzie pasować tylko wały były inne tak więcj byle jaki zapłon i byle jakie magneto, tylko nie od charta bo ono nie ma krzywki.
Zapłon będzie działać. Kiedyś przez kilka dni zmuszony byłem jeździć na takim zapłonie, ale powiem tak. Chart w porównaniu do oryginału chodził na nim tragicznie.

Oryginalny zapłon Charta jest bardzo dobry i nie wierzę, że nie da się go naprawić. Coś przeoczyłeś. To jest prosty układ. Cewka zasilająca, impulsator, moduł i cewka butelkowa. Skoro moduł masz sprawny, cewkę butelkową też, to pozostaje zasilająca i impulsator.

Zmierz napięcie na wejściu do modułu (ZAS i symbol masy). Przy kopaniu dosyć energicznym musi być te 50V, a z tego co pamiętam to chyba nawet do 80V dochodziło (oczywiście zakres AC na mierniku!).
(19-07-2014 19:31:30)BigSoft napisał(a): [ -> ]Zapłon będzie działać. Kiedyś przez kilka dni zmuszony byłem jeździć na takim zapłonie, ale powiem tak. Chart w porównaniu do oryginału chodził na nim tragicznie.

Oryginalny zapłon Charta jest bardzo dobry i nie wierzę, że nie da się go naprawić. Coś przeoczyłeś. To jest prosty układ. Cewka zasilająca, impulsator, moduł i cewka butelkowa. Skoro moduł masz sprawny, cewkę butelkową też, to pozostaje zasilająca i impulsator.

Zmierz napięcie na wejściu do modułu (ZAS i symbol masy). Przy kopaniu dosyć energicznym musi być te 50V, a z tego co pamiętam to chyba nawet do 80V dochodziło (oczywiście zakres AC na mierniku!).

Jakbys mogl dokladniej...
Bierzesz multimetr, ustawiasz zakres na pomiar napięcia zmiennego AC. Jedna sonda do symbolu ZAS na module, druga do symbolu MASY, kopiesz kopniakiem i sprawdzasz jakie generuje napięcie cewka, nic trudnego, nie radzisz sobie to oddaj ten zapłon do kogoś kto go ogarnie Tongue
(20-07-2014 12:25:55)stqc napisał(a): [ -> ]Bierzesz multimetr, ustawiasz zakres na pomiar napięcia zmiennego AC. Jedna sonda do symbolu ZAS na module, druga do symbolu MASY, kopiesz kopniakiem i sprawdzasz jakie generuje napięcie cewka, nic trudnego, nie radzisz sobie to oddaj ten zapłon do kogoś kto go ogarnie Tongue

zeby sie tak dalo to bym dał.. ok sprobuje popatrzec
Jak to uczynic zeby magneto nie tarlo o te kabelki??
Stron: 1 2
Przekierowanie