Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Dobry pomysł, zły pomysł-ocena zamienników współczesnej produkcji
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
co się tego cylka tak uczepiłeś, skoro ja mam wał uszkodzony. możesz się coś na jego temat wypowiedzieć?
Ja wsadziłem wał, tłok, pierścienie i łożyska z tego zestawu i przejeździłem na nich ponad rok i nie było z tym problemu Tongue jedyne trefne co miałem to chińskie kowadełka które niesamowicie mało wytrzymywały
kolega kupił taki zestaw tłok pierscienie łożyska wał i uszczelki i uszczelniacze i coś jeszcze było założyliśmy i śmiga dobrze , trzeba dobrze złożyć a nie nabijać młotkiem łozyska i walić w wał bo nie chce wejsc
Cylindra się "uczepiłem" bo pisałeś że masz gwint zjechany tak więc dałem rozwiązanie.
Jaką macie opinię o kosie zmiany biegów od Chata?
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1497

Wiem, że było dużo razy ale jakiej firmy łożyska i uszczelniacze polecacie do Charta?
Tak jak większość platynki po prostu odmawiają posłuszeństwa. U mnie nawet nie dałem rady ich spasować z sobą (krzywo połączone od nowości)
Linka gazu -ok już 4 miechy
Linka sprzęgła-urwałem walec mocujący przy klamce także z mojej winy wymiana ale myślę że wytrzymała by jeszcze.
Części do silnika (łożyska,tłok,uszczelki itp ) -stan dobry no oprócz sprzęgła trochę szumi

ogólny stan części do komara (4- )
Jestem nowy więc witam wszystkich.

Posiadam kilka starych motorków które od 10 lat stoją nie używane a ich miejsce zastąpiły quady jednak ostatnio coś mnie ruszyło i zabieram się za ich remont.

Na pierwszy ogień poszła motorynka. Tutaj niestety nie znam dokładnych oznaczeń silnika ale jest to motorynka 2 biegowa z tym kwadratowym silnikiem, wygląda identycznie jak ta: https://www.google.pl/search?q=motorynka...B394%3B336

W każdym razie muszę w niej wymienić wał bo oryginalny ma skrzywiony korbowód. Czytałem wiele tematów na forum i ogólnie w internecie ale nie znalazłem odpowiedzi. Na allegro i podobnych można znaleźć chińskie wały których ceny zaczynają się od około 60-110 zł. Moje pytanie jest czy te droższe wały są lepszej jakości niż te tańsze ?
We Wrocławiu są 2 sklepy z częściami do motorynki, w jednym sklepie wał kosztuje 100 zł a w drugim 80 zł. Oba są oczywiście chińskie i mam dylemat który wybrać, czy to są po prostu te same wały tylko różne ceny czy jednak ten ten droższy jest w czymś lepszy i może warto dopłacić te 20 zł.

proszę o pomoc bo chciał bym już zacząć remont ale nie mogę się zdecydować.
z góry dzięki za opd
Myślę że różnica wynika z marży. Z wałami jest loteria, trafisz na taki który posłuży ci wiele tysięcy kilometrów a możesz i trafić na taki co ci sie po 2 km posypie. A twoja motorynka to Romet Pony 301 z silnikiem Dezamet 023.
ok, dzięki za odp

Troszkę mnie dziwi ta rozbieżność cen w tych obu sklepach. To są sklepy dosłownie obok siebie, za ścianą i nie wiem czy pozwolili by sobie na taką rozbieżność marży jeśli walczą o każdego klienta. Z tego co czytałem to w tych chińskich wałach jest jakiś zły wymiar na sprzęgło które potem się blokuje. Może ten za 100 zł ma już to poprawione ? Głupia sytuacja :/

A może mógł by mi ktoś podesłać linka z allegro z wałem który ktoś z was kupił i był zadowolony i wszystko pasowało ?
Ogólnie chińskie wały są spoko.Bierz ten tańszy bo pewnie niczym się nie różnią.Jednak tak jak napisałeś jest problem ze sprzęgłem.Musisz wyjąć podkładkę z pod kosza sprzęgłowego bo ten wały jest jakiś krótszy i po prostu nie będzie wy sprzęglać.ja kupiłem wał na allegro pierwszy lepszy i nie narzekam.
ja kupiłem u siebie na miejscu, wał z wm motors za 65zł. Złożyłem silnik na nim bez problemu, i narazie nie widzę by coś się z nim działo.
Hmm.. z tego co czytałem to instrukcja podaje, że trzeba dołożyć 2 podkładki a tutaj się okazuje że trzeba wyciągnąć Big Grin
Pewnie jest tak jak piszecie i kupie ten za 80 zł, niech się dzieje co chce, wszystko wyjdzie w praniu.
Dzięki za odp Smile
Weź sobie do sklepu stary wał i porównaj.
Nie wiem dlaczego, ale już trzeci wał do polskiego silnika, który trafił się z pasowaniem ciasnym czopów do łożysk na ca. 0,08mm. Tego nie da się założyć na łożyska normalnie. Chętnie bym wyrzucił te wały na przetop, może coś pożyteczniejszego z nich zrobią.
Plusminus musisz grzac az wlasnie osiagnie temperature topienia i wejdzie xDDDD Wink
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie