Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Chart 210 Elektronik
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Zamiast wymyślać i dochodzić co jest nie tak - może warto by było spojrzeć na schemat elektryki Charta?

Nie żebym się czepiał, ale moim zdaniem jest wszystko w porządku. Bez akumulatora ma świecić tylna żarówka pozycyjna. Z prostego powodu - cewka ładuje! Przecież gdzieś ten prąd musi się podziać skoro nie masz akumulatora. Poza tym akumulator jest podczas normalnej jazdy tylko buforem, wielkim kondensatorem, a zasilanie tak na prawdę płynie z cewek ładowania. Dopiero gdy obroty spadną, np stoisz na skrzyżowaniu, napięcie spada, prąd ładowania też i wtedy akumulator oddaje energię do odbiorników. Podstawowa zasada działania układu ładowania akumulatora w pojazdach silnikowych.

Drugi niby problem - włączasz kierunkowskaz, miga tylna lampa z kierunkowskazami. No spoko, tylko powiedz mi jak ma to nie migać, skoro nawet dwie cewki ładowania mogą oddać maksymalnie ~10W mocy?

Kierunkowskazy - 2*21W + pozycyjne tylne 5W, mamy 47W... Nie ma szans, żeby te ceweczki to uciągnęły. Musisz mieć akumulator do zasilania kierunkowskazów. Wtedy on oddaje duży prąd, staje się źródłem energii. Jak wyłączysz kierunkowskazy, cewki ładowania przejmują dowodzenie i one doładowują akumulator oraz zasilają odbiorniki (np tylną żarówkę).

Kolejna sprawa - sprawdzanie ładowania. Powinieneś dokonać pomiaru na pozycji 1 stacyjki - wtedy wiesz, że jedna, nazwijmy ją "pierwsza" cewka ładuje. Na drugiej pozycji stacyjki dochodzi druga cewka i wtedy ładują one razem. Na wolnych obrotach powinieneś zauważyć niewielki wzrost napięcia przy przełączeniu stacyjki z 1 na 2. Dokładniejszy pomiary byłby wtedy, gdybyś obciążył cewki żarówką np 10W. Przy jednej cewce (pozycja 1) będzie słabo świeciła, jak przełączysz na pozycję 2, żarówka powinna mocniej zaświecić (dołączona jest wtedy druga cewka ładowania równolegle do pierwszej).
Czyli wychodzi na to że tak powinno być , jutro jeszcze zmierzę te cewki na 1 i 2 pozycji.
Dzisiaj wymieniłem te łożyska w kołach, wreszcie koła nie stawiają oporuBig Grin, czekam jeszcze na nową zębatkę tylną, łańcuch i kilka innych drobiazgów.Smile
Dawno nic nie pisałem, ale nic się nie działo z czarter,zdałem prawo jazdy i chart miał iść na sprzedaż, ale w ostatecznie został sprzedany tylko silnik.
Teraz mam zamiar rozebrać go przez zimę i rozpocząć renowacje.
Są 2 opcje oryginał i enduro.
Opcja 1 oryginał:
-Jeśli znajdę silnik w idealnym stanie nowy, wcześniej widziałem kilka razy na olx lub allegro ale teraz nie ma.
-Nowa instalacja elektryczna
-Malowanie na oryginalne kolory biały i niebieski a rama czarny połysk.
2 opcja Enduro wtedy jeśli nie uda mi się znaleźć nowego silnika.
-Malowanie biało niebieskie i rama czarny połysk
- Zawieszenie przednie chiński Cross 125
-Amortyzatory tylko MZ
-Kierownica renthal
- Hamulec tarczowy z Przodu
- Silnik simson 70cc
-Kolanko tłumika simson enduro
-Tłumik simson enduro
Ta przeróbke chciałbym wykonać z głową bez zbędnych dodatków typu handbary, owiewki, itp. Chciałbym aby wyglądem dużo nie odbiegał od oryginału. Jak myślicie która z opcji wydaje się według was lepsza?
Opcja enduro not bad, ale przydałyby się jakieś agresywniejsze i szersze oponki. Zawieszenie przód też do przemyślenia, jest wiele ciekawych opcji Wink
Na razie przedstawiłem to tak ogólnie wczoraj wieczorem założyłem do ramy lagi od crossa i kierownicę. Co do opon itp to będę myślał jak jakieś inne koła myślałem o kole na przód
od chińczyka z hamulcem tarczowym, a na tył od mz .
Taka mała przymiarka zawieszenia, lepiej pomalować ten błotnik na niebiesko czy założyć oryginał?Amorki z tyłu tez z chinczyka regulowane, dzięki nim chart stoi sporo wyżej w porównaniu do tych co miałem



Można za niewielką kasę kupić górny błotnik przykręcany do półki lagów od Simka Enduro, będzie pasował fajnie do kanciastego wyglądu charta Wink Jaki rozmiar koła od crossa? Jak na razie dosyć dobrze się to prezentuje Wink Koło tylne od mz o ile podejdzie i o ile zgrasz zębatkę, to na tył będziesz mógł zarzucić ciekawą kostkę (z przodu już masz to zawsze kilka groszy w kieszeni)
To koło ma 18" , koło na tył założę trochę mniejsze, chyba 17", a co do tej kostki na przodzie to ona nie posiada homologacji, więc trzeba będzie czegos poszukać.
A błotnik to pomyślę nad tym z simsona enduro, chociaż będę próbował przerobić tak ten od charta
Dawaj go na enduro, bd kolejny ciekawy projekt Big Grin Powodzonka Smile
Będzie Enduro , silnik będzie albo simson 70cc albo dezamet 027 również 70cc, prawdopodobnie kupię jakiś 027 na chodzie w dobrym stanie i przerobie na 70 na cylindrze simsona.
To lepiej daj simka silnik, 4 biegi, praktycznie wszystko idzie dostac bez problemu. A i lepiej blotnik od simsonka tez bo ten charta to taki raczej do niskiego montazu pasuje, o wiele ladniej do polki simsonowy Smile
Ale s70 bo s51 miał zwykły.
Zrobiłem tak na szybko virtuala żeby zobaczyć jak to mniej więcej będzie wyglądać, robiłem to w 5 minut więc bez szczegółów
Z błotnikiem charta:

Z błotnikiem crossa i inną kierownicą

Ten błotnik od simsona enduro i bardziej pośrodku. Tłumik z pierwszego zdjęcia najlepiej wygląda + jakaś chromowana osłona. Byłby miód malina wtedy :3 Tarcza trochę większa Big Grin
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Przekierowanie