Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka AM6
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Co do chłodnicy to ja bym próbował ją wsadzić na lagi bo według mnie tylko tam jest jedyne dobre miejsce
Nie na lagach to trochę głupio będzie wyglądało, a co do koloru to najlepiej taki sam na całej motorynce bo jak czarna rama i biały bak z błotnikami to trochę jak wieś.
Ja na twoim miejscu kupiłbym spadloną 205..
Lepiej ci się będzie dłubać przy nim niż przy motorynce, ba a nawet licznik będzie ze ślimacznicy Smile
Czy ja wiem. 205-tek jest jeszcze mniej niż motorynek. Mam obecnie 205 z papierami, ale robię ją pod oryginał. Licznik w motorynce u mnie na pewno by nie był w lampie tylko raczej zrobił bym jakąś półkę z kontrolkami od wody itp. Mówicie, że AM6 dużo pali, ale czy to ma coś do rzeczy? Wiem, że pali dużo, bo przy mojej jeździe, mój cross 6 litrów bez problemu weźmie, ale znam ten silnik bdb i wiem czego mogę się po nim spodziewać. Patrzyłem inne silniki i rzeczywiście są mniejsze, ale w dzisiejszych czasach nie widuję silnika bez chłodnicy praktycznie. Stara 80-tka ma jednak droższe nowe części, a po za tym sądzę, że miała by zupełnie inny moment obrotowy i gorzej się zbierała niż AM6. A kolor to na pewno rama czarna, a reszta w innym. Miałem ogara 200, który był czarno-pomarańczowy i czy ja wiem, że to fajnie wyglądało... Czarno-zielony i naklejki monster? Też mi to nie pasuje. Czarny z różowym wygląda fajnie, no ale bez przesady...
(10-02-2014 01:39:23)bartoszek5k napisał(a): [ -> ]Co do chłodnicy to ja bym próbował ją wsadzić na lagi bo według mnie tylko tam jest jedyne dobre miejsce

Nie może być na lagach, bo chłodnica musi być nieruchoma.
Wężyki się pourywają przy skęcaniu Big Grin
Jak miałem 80tke jeszcze na żeliwnym cylu to zjadała rs 50 już na 2 biegu. A montując cylek Airsala do silnika 50cm3 też jest ta tendencja. Części nie są wcale drogie i tam nic się nie psuje.

Moim zdaniem spalanie jest istotne i na to zwraca się uwage przy każdym kupnie pojazdu. No chyba że komuś się w kieszeni przelewa
Spalanie żeliwna 80tka 3,5l/100km na cylu MXS 3,8l w trasie . Zaś nigdy nie przekraczała wartości 4l. Airsal podobnie ale przy mocniejszym katowaniu pociągnoł 4,5.

Silnik powietrzak ma podobna budowe do rometowskiego i przy usunięciu napisów yamaha nikt by się nie zorientował na przeglądzie.

Ale jak jesteś już nastawiony na am6 to ci nie przetlumacze :> Ale polecam Smile
Ja jestem w ogóle przeciwny tuningowi AM6. Kiedyś byłem mocno napalony, ale po pewnym incydencie u kolegi w silniku i po tym, że seryjnym go objeżdżałem praktycznie (z tym, że on miał większego maxa) to mi przeszło. Spalanie to nie wiem. AM6 może pali i więcej, ale ja mówię na swoim przykładzie, gdzie mam crossa, którym jeżdżę w terenie, bo początkowo (do 60 km/h, nie szybciej) i praktycznie w trasie wychodziło mi 4l/100. I też napisałeś, że miałeś 80-tke, która zjadała RS 50. Ja powiem tak: Nie wierze w wymianę samego cylindra, po której ma niby przybyć 10 koni, a nic nie zmieniłem. Pojemność jest ta sama itd. Kolega ma RS-ke to go objadę na starcie, a potem on już ma mnie, bo ma inne przełożenie. Inny kolega na SM też ma jakąś Apke, ale pomimo tego, że ma tam wsadzone super 80 itd, to gaźnik ma 17.5mm (a seria ma 16) i nadal ten motocykl nie jedzie. Ja jestem nastawiony na AM6, bo jak pisałem, wiem czego się spodziewać, wiem, że mam na okolicy części no i właściwie ten silnik jest produkowany do dziś, czyli mogę się sugerować tym, że skoro jest nadal robiony, musi być naprawdę dobry. I też co do spalania: ja mam swój przelicznik: leję do pełna, jadę gdzieś i patrze, do której jeździłem. No szczerze spalanie mnie akurat nie interesuje.
Samo wstawienie cylindra może nic nie dać bez odpwiedniego osprzętu i regualcji.
Więc skoro ma cylinder 80cm3 i gaźnik 17,5 to i tak jest to wielki huk bo tu powinien byc gaźnik minimum 21mm. Dodajmy że to nie jest zwykly cylinder tylko 5 płuk. Zapewne wydechu też nie zmienił więc mógł zyskać co najwyżej moment obrotowy, ale prędkość - obroty się nie zmienią.

To tak jak ja w 019 70cm3 dałem gaźnik gm12f a potem przeskakiwałem na 16 i 19mm. Róznica była za każdym razem odczuwalna w przyśpieszeniu i delikatnie w prędkości.

Zresztą ci pokarze jak ta 80tka chodziła :

http://www.youtube.com/watch?v=ku0Gj9wgaYc
Po przeczytaniu całego tematu jestem pewien że projekt nie wypali. W motorynce obowiązuje jedna ważna zasada czyli ograniczone zaufanie. Małe koła i krótki rozstaw osi sprawiają że nawet z oryginalnym silnikiem jest nieprzewidywalna przy większej prędkości więc co tu mówić o AM6.
Hmm. No fakt faktem, że trzeba mieć ograniczone zaufanie, ale teoretycznie jadąc prosto nieważne na czym no nie da się wywalić. No nie wiem jak by się zachowywała na zakrętach. Szczerze, może i już bym odpuścił, ale co mnie motywuje, to to, że zakładają nawet silniki od MZ 250 i się nie boją jeździć po 80-100 km/h A co do tego Twojego silnika: ile kosztuje, ile ma biegów, jak z częściami i jego awaryjnością?

Kurde. Mam ogara i motorynke w garażu i poszedłem tak popatrzyłem. No motorynka wygląda tak śmiesznie i zabawnie, jednak teraz tak pomyślałem: nawet jadąc 80 po drodze wystarczy mały ruch i albo koło mi zacznie latać, albo się najprościej wy*ebie. Kolega też mi pokazał, że motorynka ma mniejsze koła, więc wykonuje znacznie więcej obrotów koło, a ja też nie chcę co 500 km wymieniać łożysk. Jak ktoś pisał po przeliczeniu wywnioskowałem, że motorynka praktycznie trzyma przód z tyłem za pomocą wzmocnienia na którym jest zbiornik i jak bym obciążył bardziej środek i nawet zrobił od spodu konstrukcję, to po dupie by dostawała główka ramy. Chyba jednak swój projekt przeniosę na ogara, a on by wtedy nie wyglądał tak głupio i można 2 osoby zabrać i też ogar sam w sobie ma wzmocnienie ramy po środku. Widzę w motorynce teraz więcej wad niż zalet.
Teraz po jeszcze dłuższych przemyśleniach doszedłem do wniosku, że chyba nie będzie motorynki AM6, bo może być, że będzie wywrotna, albo idealna albo jakaś a nie inna... No nie mam 1k odłożone, że nawet jak stracę nie będę płakał. Teraz chyba zacznę myśleć nad Ogarem AM6 z tym, że nie mam pojęcia czy lepiej brać ramę z 200 czy z 205. Padło na ogara, gdyż na YT widziałem już chyba 2 czy 3 takie i jak widać-jeżdżą.
Konstrukcja wertykalna tego silnika zmusza cie to zastosowania ramy ogara 205
AM6 w motorynce, to uważam raczej za popsucie i dobrej motorynki i zmarnowanie potencjału AM6 - szkoda kasy na takie coś. Chęci też się liczą, bo widzę, że podchodzisz do projektu dosyć hmmm... poważnie Wink Zamontowanie chłodnicy w tak małej ramie nie jest takie proste, bo nawet jak ją wydłużysz, to co z tego, przecież ją w ten sposób osłabiasz... Nie widzę sensu robienia z motorynki (za przeproszeniem) zapier****cza - motorynka nawet z samym 023 jest dosyć wywrotna...
Nie chce zrobić czegoś, na co się będę bał wsiąść, ale też nie chce czegoś, co mi objedzie chiński kibel z Tesco. Chcę unowocześnić Polską myśl techniczną :> Byłem w garażu i tak: popatrzyłem na ogara i popatrzyłem na motorynkę potem znowu na ogara i znowu na motorynkę i doszedłem do wniosku, że oba motocykle są zaje*iste i co bym nie zrobił i tak będę z tego dumny. Obecnie skończę Ogara 205, bo mi jakieś poprawki zostało zrobić (robiony na oryginał) i będzie szedł do sprzedania. Potem będę myślał na co padnie, ale jak padnie na motorynkę, będę miał na sprzedaż silniczek 019. Z ew. późniejszych prac założę oddzielny temat. Na razie dziękuję wszystkim za sugestie. Tu proszę pisać o ew wyglądzie późniejszego ogara/motorynki z silnikiem AM6, czy też tym silnikiem od Yamahy, o którym wspominał Conqeror. Jaki kolor, co zmienić, gdzie wzmocnić. Szczerze jak ktoś ma jakieś wyobrażenie (ja sądzę, że będę to robił na bieżąco) to nawet prowizoryczny rysunek z painta sie przyda.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie