Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 019 usprawnienie - zapraszam do dyskusji
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam

Szukam po różnych postach i nie mogę nigdzie znaleźć informacji na moje pytania.

Na początek: czy to: http://jawskom.kgb.pl/war/kom.htm "4 KM z silnika S38"
można zastosować do silnika 019??

Chcę ten silnik zamontować w motorynce (marzenie z dzieciństwa Smile) i co nieco usprawnić.
Ważne dla mnie by był to właśnie ten silnik, z cylkiem 019.
Nie jest ważnie dla mnie by zrobił ileś tam kilometrów, wystarczy 10! ale taką dzidą żebym to zapamiętał Smile
Później i tak wsadzę oryginalny 023 i dam synowi by turlał się nadal.

Proszę o wasze sprawdzone "patenty" na zwiększenie mocy tego silnika.

Osobą (odradzam, zrób remont, a po co itd. z góry dziękuję!)

Pzdr.
a nie lepiej wstawić silnik jawki tak jak fosa ? jest on bardziej odporny od polskiego i po odblokowaniu ma nie złego kopa ale nie traci się na żywotności Smile moim zdaniem lepiej kupić silnik jawki i go odbllokować a nie pakować kasę w ten silnik a on itak się rozpadnie Smile
Dzięki za zainteresowanie, ale ja chcę zostać przy 019. Wygląd zachowany jak najbardziej to możliwe ku oryginałowi.
Jak nie będzie tego co oczekuje, kupię silnik simsona i jego będę rasował by się "garnąć".
Ale chcę koniecznie na początek dezamet 019!.

Pzdr.
Cylek daj 70ccm od powiedzmy simsona, membrana, tłok od jakiejś DT, jakiś gaźnik konkretny, spawak dostrojony. No i pojedziesz.

Wybacz sceptycyzm, ale skoro pytasz się o takie rzeczy to domyślam się że nie masz o tym pojęcia i na papierze się skończy.
(06-02-2014 14:14:46)nie_mientki napisał(a): [ -> ]Cylek daj 70ccm od powiedzmy simsona, membrana, tłok od jakiejś DT, jakiś gaźnik konkretny, spawak dostrojony. No i pojedziesz.

Chcę tego uniknąć. Cylek od 019, reszta jak doradzicie.

(06-02-2014 14:14:46)nie_mientki napisał(a): [ -> ]Wybacz sceptycyzm, ale skoro pytasz się o takie rzeczy to domyślam się że nie masz o tym pojęcia i na papierze się skończy.
Wybaczam!, nie znasz mnie. Wolę się dopytać, bo czasy zabaw motorynką i innymi 2-kołowcami mam za sobą.
Mieszkam w bloku, a kontakt z motorkami miałem tylko w wakacje. Teraz mam gdzie się bawić i za co bawić, więc jak pisałem wolę się dopytać Was "koledzy" jak coś zrobić by nie spaprać i mam nadzieję że mi w tym pomożecie Smile

Czekam na sugestie co i jak zrobić.

Pzdr.
Ale odrazu ci mówię kosze sprzegłowe to zamawiaj skrzynkami Wink
Zapamiętam Smile

Rozumiem, że rozwiązanie "4 KM z silnika S38" można zastosować do silnika 019?
czy jest to coś, co nie daje za wiele, albo nic?
Bo silnik konstrukcyjnie podobny, ale zawsze jakieś ale Smile

Pzdr.
Można. Jednak najlepsze rozwiązanie odrzuciłeś już w pierwszym poście.
Po tuningu Sałka zostaną dalej mankamenty typowe dla tych silników: zapłon i przeniesienie napędu(skrzynia i sprzęgło).
Ja od siebie powiem tyle jak ci nie zależy na żywotności, a z tego co piszesz tak jest, to rób porting cyla tak jak Sałek w komarku tylko ja bym sobie darował toczenie i robienie podkładek itd. jak Sałek, tylko poprostu przerobił cyla multiszlifierką i masz wszystko jak trzeba Wink
Myśle że nawet dałoby się uzyskać więcej niż 4KM tylko pytanie jak to będzie jeździło bo we wysokich obrotach będzie ciągneło jak trzeba tylko pytanie jak to bedzie na niższych partiach chodziło Tongue
(06-02-2014 16:10:45)nie_mientki napisał(a): [ -> ]Można. Jednak najlepsze rozwiązanie odrzuciłeś już w pierwszym poście.
Po tuningu Sałka zostaną dalej mankamenty typowe dla tych silników: zapłon i przeniesienie napędu(skrzynia i sprzęgło).

Witaj, dzięki za podjęcie tematu, zawsze coś wyjdzie konstruktywnego z każdej rozmowy Smile

Z 1 posta? chodzi o silnik z Jawki? Chcę się skupić na silniku podobnym do 023. Aby wygląd był Motorynki Smile
Zapłon tyrystorowy kupiłem już od kolegi z forum (nawet 2, żeby opłacało mu się iść na pocztę Smile)
A skrzynia i sprzęgło, wystarczy jak wytrzyma założone 10 kilometrów jazdy.

Pzdr.

(06-02-2014 16:39:52)janusz94 napisał(a): [ -> ]Ja od siebie powiem tyle jak ci nie zależy na żywotności, a z tego co piszesz tak jest, to rób porting cyla tak jak Sałek w komarku tylko ja bym sobie darował toczenie i robienie podkładek itd. jak Sałek, tylko poprostu przerobił cyla multiszlifierką i masz wszystko jak trzeba Wink
Myśle że nawet dałoby się uzyskać więcej niż 4KM tylko pytanie jak to będzie jeździło bo we wysokich obrotach będzie ciągneło jak trzeba tylko pytanie jak to bedzie na niższych partiach chodziło Tongue

OK, a tłok? (polerka to oczywiste) skracać nóżki? jak tak to o ile?

Pzdr.
Ehh.
Może ja się wypowiem.
Ja mam silnik Dezamet 019 po tym tuningu który podałeś w pierwszym poście, zrobiłem wszystko jak w tym poradniku jedynie zrezygnowałem z tłumika tylko przerobiłem oryginalny, zamiast spawać kolanko to użyłem kolanka z simsona enduro i gaźnik zamiast k60w to rozwierciłem do 15mm GM13F. Tyle że użyłem chińskiego tłoka z pierścieniami który się po czasie zaczął się zacierać a pierścienie się mocno zużyły, lepiej dołożyć te 20-30zł żeby mieć oryginalny tłok i pierścieniami.

Nie wiem czego to wina ale przy pierwszych 200km po remoncie był bardzo mocny na niskich obrotach i wysokich dopiero potem elastyczność zaczęła spadać i spadła dość znacznie.

Ogólnie polecam tuning Sałka na 019 bo jest tani i wygląd silnika się nie zmienia.

Musisz się liczyć też z większym spalaniem, mi palił około 3,5l i z tym że silnik bardziej się grzeje bo wykręca znacznie wyższe obroty.

Jeśli nie masz jeszcze silnika i masz do wyboru 023 lub 019 to brał bym 019 ale tylko w dobrym stanie, żaden trup czy coś co kiedyś działało ale trzeba "coś" wymienić.
Niby 019 jest bardziej zawodzący to jednak trzy biegi to trzy biegi, szczególnie ma to znaczenie przy tuningu bo zmniejsza się elastyczność.


Co do pomysłu z silnikiem jawki to jak dla mnie to głupota, pony z tym silnikiem wygląda jak gówno.
Witaj
Spalanie akurat dla mnie nie ma znaczenia.
Mam całą pony 301 z silnikiem 023 (w oryginale Smile)
Mam też kupiony zaraz po motorynce silnik 019, teraz zbieram informację jak go wzmocnić.
Silnik po kupnie odpalał, ale miał cylinder z 023. Dostałem cylek od 019 z tłokiem (wsio ZMD), ale i tak silnik będzie rozebrany, sprawdzony, wymienione łożyska i uszczelniacze.
Wszystko na tip top Smile

Pzdr.
(06-02-2014 16:10:45)nie_mientki napisał(a): [ -> ]Można. Jednak najlepsze rozwiązanie odrzuciłeś już w pierwszym poście.

(06-02-2014 16:49:07)rychoo napisał(a): [ -> ]chodzi o silnik z Jawki?

Chodzi o uczciwy remont silnika na dobrych częściachBig Grin
Małe wzmocnienie 019 to polecam Cylek 50/4 7,5k By Janusz94 Wink do tego gaznik 21mm,Tłoczek Hondy MB (choć na seryjnym też dobrze idzie),i jakiś lepszy zapłon np z charta,Oraz spawak lub tłumik sima.Mam tak zrobiony silnik w 50-T1 na seryjnym tłoku smigało do 65km/h Smile Na tłoku Hondy nie sprawdzałem bo się pierścienie połamały przy zakładaniu i muszę kupić nowe Smile ale na zwykłym tłoku mocy tez miał nie mało :F
(06-02-2014 17:57:50)nie_mientki napisał(a): [ -> ]
(06-02-2014 16:10:45)nie_mientki napisał(a): [ -> ]Można. Jednak najlepsze rozwiązanie odrzuciłeś już w pierwszym poście.

(06-02-2014 16:49:07)rychoo napisał(a): [ -> ]chodzi o silnik z Jawki?

Chodzi o uczciwy remont silnika na dobrych częściachBig Grin

A pisałem Smile "Osobą (odradzam, zrób remont, a po co itd.) z góry dziękuję!

Pzdr.
(06-02-2014 17:35:00)kanilox napisał(a): [ -> ]Ehh.
Może ja się wypowiem.
Ja mam silnik Dezamet 019 po tym tuningu który podałeś w pierwszym poście, zrobiłem wszystko jak w tym poradniku jedynie zrezygnowałem z tłumika tylko przerobiłem oryginalny, zamiast spawać kolanko to użyłem kolanka z simsona enduro i gaźnik zamiast k60w to rozwierciłem do 15mm GM13F. Tyle że użyłem chińskiego tłoka z pierścieniami który się po czasie zaczął się zacierać a pierścienie się mocno zużyły, lepiej dołożyć te 20-30zł żeby mieć oryginalny tłok i pierścieniami.

Nie wiem czego to wina ale przy pierwszych 200km po remoncie był bardzo mocny na niskich obrotach i wysokich dopiero potem elastyczność zaczęła spadać i spadła dość znacznie.

Ogólnie polecam tuning Sałka na 019 bo jest tani i wygląd silnika się nie zmienia.

Musisz się liczyć też z większym spalaniem, mi palił około 3,5l i z tym że silnik bardziej się grzeje bo wykręca znacznie wyższe obroty.

Jeśli nie masz jeszcze silnika i masz do wyboru 023 lub 019 to brał bym 019 ale tylko w dobrym stanie, żaden trup czy coś co kiedyś działało ale trzeba "coś" wymienić.
Niby 019 jest bardziej zawodzący to jednak trzy biegi to trzy biegi, szczególnie ma to znaczenie przy tuningu bo zmniejsza się elastyczność.


Co do pomysłu z silnikiem jawki to jak dla mnie to głupota, pony z tym silnikiem wygląda jak gówno.

Właśnie na takie odpowiedzi czekam Smile



(06-02-2014 18:48:30)LukaszzT1 napisał(a): [ -> ]Małe wzmocnienie 019 to polecam Cylek 50/4 7,5k By Janusz94 Wink do tego gaznik 21mm,Tłoczek Hondy MB (choć na seryjnym też dobrze idzie),i jakiś lepszy zapłon np z charta,Oraz spawak lub tłumik sima.Mam tak zrobiony silnik w 50-T1 na seryjnym tłoku smigało do 65km/h Smile Na tłoku Hondy nie sprawdzałem bo się pierścienie połamały przy zakładaniu i muszę kupić nowe Smile ale na zwykłym tłoku mocy tez miał nie mało :F

Dzięki za wzięcie udziału w dyskusji. Cenne informacje Smile

Pzdr.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie