Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 019 usprawnienie - zapraszam do dyskusji
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Co do polerek kanałów i tłoka to tak na prawde niewiele to daje i wkład pracy jest niewspółmierny do efektów. Daje to jakiś maleńki ułamek mocy ale jest to nie odczówalne w takich pojemnościach.
Tu najwięcej da odpowiedni dobór czasów otwarcia okien, dokładna symetria i odpowiednie nakierowanie kanałów płuczących.
Tłok jaki z czystym sumieniem moge polecić do rometów to tłoczek z hondy mb50, bardzo przyjazny i dość tani a zarazem pasuje pod rometa p&p. Jedyny jego minus to najmniejszy dostępny rozmiar to 39mm.
Polerka okien według testów (nie tylko moich) nawet zmniejsza osiągi. Prowadzi również do odkładania się wody tam co też nie jest korzystne. Przestawienie rozrządu, zwiększenie ciśnienia, przez zmianę tłoka i ewentualnie membrana, zeby polepszyć dolną partię obrotów. Więcej strach robić w tym silniku. Smile
Skoro tak się upierasz przy orygninalnym cylindrze można przetulejować. Jednak sam koszt cylindra już wyniesie 300pln

Jeśli chcesz zostać przy oryginalnej pojemnośći dorob zawor membranowy. Nad oknem ssącym dodasz dodatkowy kanał płuczacy i skorygujesz reszte okien.

Gaźnik do obydwu opcji 19 - 21 mm. Przydałby się też jakiś wydech. Do opcji nr1 wystarczy tłumik z kolankiem od simsona z racji montażu plug&play. Co do 2 opcji należałoby pokombinowac już ze stożkami albo podpasować tłumik od jakiegoś japońca.

Noi napewno nie zostałbym przy oryginalnym tłoku.

Ale licz się z bardzo częstymi awariami skrzyni biegów, a przy wyższych obrotach rozpadami kół zamachowych. Z mojego doświadczenia :

http://www.bikepics.com/pictures/2127995/

http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/50...465/290211

Magneto na krzywce jak pospawasz wykluczy jego uszkodzenie. Jednak na skrzynie biegów nic nie zaradzisz.

Miałem swojego czasu zestaw 70/4, 19n1, dyfuzor i jesli chodzi o osiągi to bardzo miło go wspominam.
Conqeror napisał(a):Magneto na krzywce jak pospawasz wykluczy jego uszkodzenie. Jednak na skrzynie biegów nic nie zaradzisz.

Zawsze można zaswapować skrzynię jakąś. ;] I dać sprzęgło na wałku skrzyni biegów a nie na wale, zeby były mniejsze masy wirowe, ale kosztem kultury na niższych partiach obrotów.
Jeśli chodzi o sprzęgło to nie miałem z nim żadnych problemów.

A o takich bzdurach jak podmiana skrzyni to nawet nie chce mi się gadać
Jeśli chcesz utrzymać równowagę między mocą a zawodnością to zrób tylko tuning według sałka do tego właśnie ten tłok z hondy na 39.00 i będziesz miał fajny zestawik.

Ja przejechałem moim 2600km i magneto się trzyma jak trzymało, tak samo kosz sprzęgła, jedynie dwójka która mi wyskakiwała już po złożeniu silnika zaczęła coraz częściej wypadać.
Jeśli chodzi o polerkę, to z tego co się doczytałem zrobię tylko na tłoku, głowicy i kanał wydechowy.
Tłok chciałbym zostawić na razie oryginalny 38 mm.
Tuning p. Sałka (podniesienie okna wydechu o 1 mm., podkładka pod cylinder 1,5 mm., plan cylindra i głowicy oraz skracanie nóżek tłoka) muszę skonsultować z forumowiczami co się zajmują "przeróbkami" cylindrów. Zastanawiam się nad dodatkowymi kanałami, tylko czy to jedno z drugim nie będzie kolidowało. Jak będzie to na początek p. Sałek zagości.
Gaźnik, najbardziej chciałbym roztoczyć GM13F, wygląd Smile ale na ile się go da zrobić? 15?, 16? mm.
Lub k60b teraźniejszej produkcji?
Wydech tak jak "kanilox" z Simsona razem z kolankiem. A dało by się kolanko z Simka, a tłumik po jakiś przeróbkach zostawić z motorynki?

Pzdr.
Po co od motorynki ? Zastosuj z simsona enduro, ten sam kształt większa średnica wylotowa dla spalin
No ja tak mam, kolanko enduro a wydech z motorynki oryginalny, przecież tłumik simsona w motorynce wyglądał by nieestetycznie bo wystawał by poza obrys pojazdu i to znacznie.

Nie mam dokładnego zdjęcia tego jak to przerobiłem jedynie to.



Ale po prostu wspawałem kawałek oryginalnego kolanka do końca kolanka simsona, i to ta cześć wchodzi do tłumika.
A co z gaźnikiem?
Jak pisałem najbardziej chciałbym zostać przy oryginalnym rozwierconym (do ilu?), ale posłucham bardziej doświadczonych.
Pzdr.
Hym rozwiercanie gaźnika. Nie znam osoby która poprawnie rozwierciła gaźnika i była z tego jeszcze zadowolona. Jeśli już to maksymalnie do 15mm co i tak jest wielkim nic. No chyba że zostaniesz tylko przy opcji 2 kanałowej
Ja rozwierciłem do 14,5mm ale wiem że 15mm dało by radę powyżej już jest niebezpiecznie bo można uszkodzić.
Tylko dolot cylindra też musi być powiększony tak jak gaźnik.

(07-02-2014 18:41:29)Conqeror napisał(a): [ -> ]Hym rozwiercanie gaźnika. Nie znam osoby która poprawnie rozwierciła gaźnika i była z tego jeszcze zadowolona. Jeśli już to maksymalnie do 15mm co i tak jest wielkim nic. No chyba że zostaniesz tylko przy opcji 2 kanałowej

No tak, przy tuningu sałka takie rozwiercenie ma sens ale jak byś chciał 50/4 to już musiał mieć jakiś inny gaźnik np 16/17mm
(06-02-2014 18:48:30)LukaszzT1 napisał(a): [ -> ]Małe wzmocnienie 019 to polecam Cylek 50/4 7,5k By Janusz94 Wink do tego gaznik 21mm,Tłoczek Hondy MB

Dasz model tego gaźnika??
Jak możecie podajcie jakieś modele gaźników, wygoglouje je i sprawdzę jak wyglądają.
Z tego co piszecie rozwiert nie ma sensu, więc gaźnik muszę dać inny.

Pzdr.
A gaźnik mam taki http://allegro.pl/gaznik-minarelli-21mm-...30717.html
A w romecie wygląda to tak
Eleganio Smile

Będzie 50/4, gaźnik j/w. u Łukasza.
Ale mam pytanie o tłok z Hondy MB, bo nie mogę znaleźć jakiś lepszy, macie jakiś sprawdzone tłoki gdzie kupić ??

Pzdr.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie