Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Akumulator Ogar 200
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam

Jak w temacie chciał bym zamontować akumulator 6v w ogarze 200
tylko nie wiem jak
chciał bym zrobić ładowanie
co by mi dał akumulator?
jak zrobić to ładowanie
czy przewijając cewki świetlne tak jak zapłonowa
czy by wtedy było 45w
prosiłbym jakiś prosty schemacik
Sprawdź na początek ile voltów daje prądnica na prądzie stałym (czyli za mostkiem prostowniczym). Wydajność prądową też by było fajnie jak byś sprawdził Smile Ale z tego co wiem to 6v ogar200 uciągnie Smile
Ładowanie po przez taki regulator http://www.motelek.net/schema/spannung/6...regler.png
W silniku 223(ogar 200 i jawka) ułatwione jest to że chcieć zamontować aku 6v wraz z ładowaniem wystarczy wymienić cewki świetlne na zapłonowe. Wtedy mamy ładowanie ok 30W(jedna zapłonowa daje 15W).
Tylko należy je odizolować od masy i połączyć równolegle i oczywiście przez mostek prostowniczy i regulator.
Z tym że wtedy najlepiej jest podłączyć światła z aku.
Zrób tak jak mówi Kamil Tongue Pamiętaj że robiąc przeróbki tego typu najpierw robi się porządne i dobre ładowanie a później całą resztę jak odbiorniki itp Tongue
to jaki ten mostek mam kupić
i jak podłączyć?
ale jak bym miał te wszystkie cewki zapłonowe to 45w dać mostek gretza
i później wszystko światłą i zapłon od aku
NIE !
Robisz tak cewki dajesz zapłonowe i masz 30w mocy Smile Odizolujesz cewki od masy i masz z nich 2kable oba kable do mostka prostowniczego na wejście AC (lub jest czasami ~) No i plus do regulatora na wejście minus na masę Smile Masę z regulatora i aku do masy pojazdu +akku do +akumulatora i będzie dobrze Wink
no dobra ale tam sa 3 cewki jest zapłonowa i 2 swietlne wiec dać te 2 zapłonowe to jest 45w 6v
i to ładowanie do aku a z aku -do ramy + do platynek
czy tak nie może być
mógłbys mi jeszcze powiedzieć jaki ten regulator i mostek
mam jakiś regulator ale to ma 4 pin musi byc wzbudzanie chyba
najlepiej jakiś prosty schemacik bym prosił
Przecież Ci pokazałem schemat -_- Dasz 3 cewki zapłonowe a z czego będziesz miał zapłon? Masz dać tylko 2x cewki zapłonowe jedna ma być na zapłon zostawiona!! Nie nie plus do platynke nie! Zapłonu nic nie ruszaj ma być tak jak jest ty robisz tylko ładowanie a nie zarazem zapłon! Dajesz 2x cewki zapłonowe łączysz je razem czyli początek z początkiem, koniec z końcem. Masz 2kable one do mostka na prąd zmienny i za mostkiem masz prąda stały, ale tętniący! Zrób teraz regulator napięcia aby mieć nie więcej jak ok 7,2v (regulator to zrobi). Regulator nwm od czego masz nie znam jego budowy więc Ci nie powiem a taki jak Ci podałem to MAX 10zł kosztuje jego budowa Tongue
(24-11-2013 13:27:50)kamil97 napisał(a): [ -> ]Tylko należy je odizolować od masy i połączyć równolegle i oczywiście przez mostek prostowniczy i regulator.
Zadam proste pytanie - czy wszystkie 3 cewki są rozstawione o taki sam kąt względem siebie na podstawie prądnicy?

(24-11-2013 15:51:56)gincu99 napisał(a): [ -> ]to jaki ten mostek mam kupić
i jak podłączyć?
ale jak bym miał te wszystkie cewki zapłonowe to 45w dać mostek gretza
i później wszystko światłą i zapłon od aku

Mostek trzeba dobrać na odpowiedni amperaż i napięcie. Mostek 10A/500V będzie ok. Tylko, że jeden nie wystarczy, ponieważ z tego co wiem kąt rozstawienia cewek świetlnych jest inny niż kąt pomiędzy cewką świetlną a cewką zapłonową. Wyklucza to możliwość łączenia cewek równolegle jak pisał kamil97, ponieważ wystąpi przesunięcie fazowe prądów, a co za tym idzie część mocy wytraci się w postaci ciepła w samych uzwojeniach cewek. Efekt? Spadek mocy.

Należy też sprawdzić jakie napięcie będzie przy pełnym obciążeniu za mostkami prostowniczymi. Trzeba wziąć pod uwagę, że cewka świetlna czy zapłonowa jest nawinięta tak, aby generowała napięcie odpowiednie dla prądu przemiennego, dlatego też np może generować przy pełnym obciążeniu napięcie do 7V dla prądu przemiennego, ale jak podłączysz mostek, to już to napięcie spadnie o 1,5V i będzie lipa jeśli chodzi o ładowanie akumulatora.
Noo to tak jak napisał BS musisz zrobić 2x regulator i 2x mostek prostowniczy Big Grin Lecz tak jak Ci pisałem zmierz napięcie na prądzie DC i AC Tongue
Nie musi robić dwóch regulatorów....
Rozumiem że chcesz mieć zapłon z aku?
Nie polecał bym...
Aku padnie i pchanko albo holowanie.
Już lepiej ładowanie zrobić z dwóch cewek zapłonowych(te zamiast świetlnych) a zapłon zrobić na modułe cdi. Ja tak mam i jest git. Z tym że ja mam instalację 12v. Zapłon mam na module cdi sterowanym platynkami i zasilanym cewką zapłonową i trafo. Silnik działa super. I nie ma obaw że jak aku padnie to nie odpalimy silnika.
Takie moduły wykonuje użytkownik BigSoft z tego forum.
No właśnie chodzi mi o zapłon bateryjny
Skoro tak to tak jak pisałem zrobić zaplon na module i jest to dużo lepsze rozwiązanie.
Pogadaj dobrze z BigSoftem to Ci pokaże fotki z budowy prądnicy do Ogara200/Jawki na 4cewkach jak dobrze pamiętam Smile Moc tego to było ok. 50w Big Grin A powiedź po co Ci zapłon bateryjny? Aby taki zapłon zastosować musisz miec bardzo dobre ładowanie akumulator co raczej nie uda się zrobić Tongue
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie