24-11-2013, 17:08:25
24-11-2013, 17:10:54
W simsonie masz zapłon platynowy/elektroniczny zasilany prądem AC z cewki a nie prądem DC z akumulatora
24-11-2013, 17:12:42
aha a to sory
ale chciałbym zapłon bateryjny
jakis prosty schemacik
ale chciałbym zapłon bateryjny
jakis prosty schemacik
24-11-2013, 17:16:37
Ja ci mówię. Najlepszym rozwiązaniem bd wpakowania do iskrownika same cewki zapłonowe. Z dwóch zrobić ładowanie aku 6v, a do trzeciej podłączyć moduł zapłonowy.
O moduł jak coś to pisz do BigSofta.
O moduł jak coś to pisz do BigSofta.
24-11-2013, 17:20:59
mógłbyś mi jakiś prosty schemacik zrobić może być w paincie
24-11-2013, 17:28:33
W paincie to mogą być laurki robione a nie schematy Wyjaśnij dlaczego zapłon bateryjny? Na impulsatorze czy platynkach?
24-11-2013, 17:35:39
(24-11-2013 17:20:59)gincu99 napisał(a): [ -> ]mógłbyś mi jakiś prosty schemacik zrobić może być w paincie
Teraz to nie bardzo bo mi internet muli że masakra.
Ale z podłączeniem ładowania nie ma dużego problemu.
Wyjmujesz cewki świetlne z iskrownika, wkładasz zamiast świetlnych zapłonowe, odizolowywujesz je od masy(ten drucik co jest przylutowany do rdzenia cewki trzeba odczepić. Od cewek wyprowadzasz kable(najlepiej do schowka) i tam podłączasz do obu cewek 2 mostki prostownicze, do wejść ,,~" i potem z mostków ,,-" na masę a ,,+" do plusa na aku. Oczywiście ,,-" z aku musi iść na masę(ramę).
No a o podłączenie modułu to już musisz pytać bigsofta.
24-11-2013, 17:49:31
to nie wiem zobaczę w wakacje coś pokombinuje bo nie mam czasu
25-11-2013, 21:13:16
(24-11-2013 16:44:53)kamil97 napisał(a): [ -> ]Rozumiem że chcesz mieć zapłon z aku?
Nie polecał bym...
Aku padnie i pchanko albo holowanie.
Już lepiej ładowanie zrobić z dwóch cewek zapłonowych(te zamiast świetlnych) a zapłon zrobić na modułe cdi. Ja tak mam i jest git. Z tym że ja mam instalację 12v. Zapłon mam na module cdi sterowanym platynkami i zasilanym cewką zapłonową i trafo. Silnik działa super. I nie ma obaw że jak aku padnie to nie odpalimy silnika.
Takie moduły wykonuje użytkownik BigSoft z tego forum.
Jak aku padnie to pojedziemy... Nie gadaj głupot. Co najwyżej światła będą mniej świeciły.
Polecam ci ten link: http://lmgtfy.com/?q=jak+zrobi%C4%87+aku...v+ogar+200
25-11-2013, 21:50:07
więc co z tym prosił bym jakiś schemacik rozpisane wszystko jak ma być bo ja zabardzo nie znam się dopiero zaczynam przygodę z Rometem
25-11-2013, 21:54:36
(25-11-2013 21:13:16)afik98 napisał(a): [ -> ]Polecam ci ten link: http://lmgtfy.com/?q=jak+zrobi%C4%87+aku...v+ogar+200
Kliknij w link, kliknij w link, kliknij w link, kliknij w link.
25-11-2013, 21:58:11
sorry teraz go zauważyłem
sorry że zrobiłem schemat w paincie ale poprawcie jak coś jest źle lub czegoś brakuje
sorry że zrobiłem schemat w paincie ale poprawcie jak coś jest źle lub czegoś brakuje
25-11-2013, 22:52:17
Wszystko jest źle! Po co chcesz zapłon bateryjny? Nie nadąży ładować AKU Ci Nie masz nawet pojęcia jak wygląda mostek gretza, jak się go podłącza, na cewkach nie ma + i - masz tylko początek i koniec uzwojenia. Cewki masz nie masować. Poczytaj doucz się i dopiero rysuj "laurki" Teraz nie wiesz nic i narazie nic nie zrobisz
25-11-2013, 23:37:36
Gdzieś mi się zawieruszyla opcja cytuj
Afik weź na logikę że jak ci aku padnie to skąd wytrzasniesz prąd na iskrę? Cewki nie nadarzą ci naładować tak szybko aku od samego odpalania Chyba żeby była jakaś pradnica o mocy 200W.
Afik weź na logikę że jak ci aku padnie to skąd wytrzasniesz prąd na iskrę? Cewki nie nadarzą ci naładować tak szybko aku od samego odpalania Chyba żeby była jakaś pradnica o mocy 200W.
25-11-2013, 23:46:50
tutaj jest chyba już dobrze jeszcze trzeba dać diodę półprzewodnikową tylko nie wiem gdzie