Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Witam
Powoli zabieram się za projekt który już zbyt długo odwlekałem. Jest nim prawdopodobnie najmocniejszy i najszybszy chart.
Może zacznę od wyjaśnienia skrótu 85/5/1M + LC
85-pojemność
5-Ilość kanałów płuczących (4 płuki i jeden boost port)
1-Ilość okien wydechowych
M-Membrana na dolocie
LC-Liquid cooled czyli po prostu chłodzenie cieczą

Cylinder i wydech będzie strojony na około 11 tys. rpm co w teorii daje prędkość maksymalną około 110km/h jednak biorąc pod uwagę różne czynniki ograniczające takie jak tylko trzy biegi prędkość ta będzie bardzo ciężka do uzyskania ale zrobię wszystko aby to osiągnąć

Niektórych może zaciekawić z czego będą poszczególne części
Tłok-Yamaha dt 80 lc2 49.00mm
Korbowód-Derbi Senda
Cylinder-Minarelli Rv4/3
Głowica-Minarelli Rv4/3
Tulei-Polska kosiarka zmd (jak by ktoś miał od takiej cylinder z chęcią kupię)
Membrana-Minarelli AM6
Gaźnik-PWK 24mm
Króciec ssący-Motoforce Racing AM6
Pompa cieczy- Aprilia RS 50
Chłodnica- Honda MBX

To chyba wszystko co dotyczy silnika który oczywiście zostanie złożony na większości nowych części lub w stanie bdb/idealnym

Plany co do reszty charta to wypiaskować go całego ramę wahacz stopki itp pomalować proszkowo, bak i boczki pomalować od nowa na białą perłę, wymiana łożysk w kołach i okładzin hamulcowych, w tylnym kole dla pewności szprychy też będą nowe, dorobić nową ośkę i tulejki wahacza, zmienić sprężyny w przednim zawieszeniu

Aktualnie w charcie mam cylinder 70 na bazie polskiej kosiarki z gaźnikiem 16n3-4 v max około 70km/h wcześniej miałem gaźnik 21mm i membranę ale z pewnych powodów musiałem powrócić do gaźnika simka.

Może teraz trochę o samym charcie
Kupiłem go gdzieś w połowie 2010 roku za 300zł bez kół, błotników, lamp, bagażnika, silnik nie nadawał się już do użytku siedzenie było podarte, ale najważniejsze miał papiery. Po jakimś miesiącu chart stanął na kołach...
Jedno było od sima drugie od jawki Big Grin Przedni błotnik był od simsona enduro przednia czesc tylnego błotnika pochodziła od jakiejś wsk 125 tylna cześć to była przerobiona oryginalna przednia część błotnika tylnego.
Przednia lampa od cz175 tylna od ruskich karpat 2, bagażnik była to samoróbka z tego co pamiętam z cybanta od resora od jakiegoś autobusu i dospawane do niego uchwyty na lampę tablicę itp.
Silnik został założony prawie nowy z przebiegiem 303km.
Przez dwa lata w charcie prawie nic się nie zmieniało.
Dopiero na wakacjach tamtego roku wziąłem się za przeróbkę na 70.
W okolicach listopada zakupiłem do niego oryginalne koła, błotniki, lampy, osłonę łańcucha, bagażnik itp. zakup ten wyszedł mnie około 500zł ale nie żałuję wydania tych pieniędzy Big Grin

Niestety nie posiadam fotek jak aktualnie chart się prezentuje i gratów zebranych do zbudowania 85/5/1M ale jak tylko uda mi się naprawić aparat w telefonie to wrzucę.

Starsze fotki wstawię jak tylko się zuploadują
Zobaczymy co z tego wyjdzie oby się nie zatarł zaraz po skończeniu docierania Big Grin
też planuje coś na wakację tylko że w 50ccm Big Grin

Zobaczymy czy pobijesz rekord Chartem Big Grin
narazie należy do Adasia wynosi coś około 95km/h ;D
Ciekawie się zapowiada. Ciekawe, jak będzie to wyglądać Tongue
Powodzenia w pracach.Smile
Mam trochę fotek
Tak chart wyglądał dość długo




Przeróbka na 70
dawca części



przetoczony cylinder


W trakcie przeróbki kanałów


Mały wypadek podczas powiększania płuka


Nadspawane kanały i splanowany cylinder


wydech


Tulei jeszcze przed obróbką kanałów


Karter po roztoczeniu i powiększeniu płuka



Tutaj już po spawaniu i planowaniu




Jedno prawie najaktualniejsze foto



Tutaj reszta fotek skopiowanych jak leci z imageshacka. Są tam foty jak wyglądał tłok po rocznym katowaniu i foto tłoka z nowego silnika który się rozleciał po przebiegu około 7k km i jakieś inne rzeczy być może nie zawiązane z tematem. Dlatego nie daje w znacznikach img

http://imageshack.us/scaled/landing/585/...192216.jpg
http://img812.imageshack.us/img812/305/i...141307.jpg
http://img690.imageshack.us/img690/1357/...141248.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/412/img...192758.jpg
http://img593.imageshack.us/img593/849/i...210548.jpg
http://img835.imageshack.us/img835/940/i...205915.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/331/i...132327.jpg
http://img507.imageshack.us/img507/6311/...132314.jpg

Zapraszam do oglądania i komentowania
Widać że coś masz w głowie i sprzęt też masz Big Grin
No Chart wygląda jak wygląda ale to dopieścisz myśleBig Grin Plany naprawde super mam nadzieje ze ci sie to uda Big Grin Bo Projekt naprawde ciekawy Big Grin Podjął byś sie przeróbki oryginalnych karterów pod 70cc ?? bo bym potrzebował a widze ze sie znasz na tym Big Grin
Powiem Ci że dość dużo jest zabawy z tym i nie zawsze wyjdzie idealnie. Chciałbyś pod cylinder simsona czy orginalny 70 charta?
Załóżmy ze od sima , serie
Nie myślałeś o wale od Simsona ??
Bo wiadomo że słabym punktem w Charcie jest właśnie wał dlatego Adaś dalej się nie bawił z silnikiem 027
Mógłbym to wykonać ale nie w najbliższych trzech miesiącach. Nabrałem trochę za dużo robót i nie mogę się ni jak wyrobić Big Grin
Stqc, to ze jedna osoba podjęła się gruntownej przebudowy silnika włącznie z innym sprzęgłem itp. to nie znaczy, ze musisz kazdemu proponować montowanie w 027 wału od simsona...
Nie wiem miszczu (jakby jakiś hejt chciał się doczepić, to celowo piszę miszczu), ile ten wał, nawet na korbie z sendy, wytrzyma Tongue Planujesz spawać sworzeń? Jak mozesz, to powiedz, czy nie miałeś juz akcji z przestawieniem się wału na sworzniu Tongue 70ccm wygląda naprawdę fajnie, jakie miałeś osiągi na gaźniku 21mm? Pozdro Tongue
Myślałem nad wałem z sima ale zrezygnowałem z tej przeróbki. Lepsze by było zastosowanie wału z jakiegoś małego japońca. Tak sobie tylko głośno myślę
Wał oczywiście będzie wywarzany pod tłok od DT i sworzeń spawany też. Akcji z przestawieniem się wału nie miałem a katuję go niemiłosiernie, wał chiński i do tego używany Big Grin
Osiągi na gaźniku sima jak silnik jeszcze nie był w stanie agonalnym to około 70km/h na hamujących go pierścieniach partyzancko zamontowanej membranie z systemem pobierania lewego powietrza i gaźnikiem 21mm dawało się dobić do 75km/h na dzień dzisiejszy 65km/h to już wyczyn Big Grin
Również osiągam to 70-80 km/h przy 70ccm , także to pewnie takie standary jeżeli chodzi o te przełożenia . Projekt ambitny powodzenia pozostaje życzyć Wink
Kurdem, ciekawe jak to będzie wyglądać. Widzę że masz doświadczenie z takimi rzeczami i projekt nie zostanie porzucony.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Przekierowanie