Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem Lanos 1.6 16v
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam lanos 1.6 16v sama benzyna szarpie i chwilami nie może się zebrać na obroty.Zaczyna się to mniej więcej gdy wskaźnik od temperatury dojdzie do połowy oraz od 1500-3000 obr/min później zaczyna normalnie pracować oraz dużo pali i kopci na czarno.Po resecie kompa problem na chwile ustaje lecz po czasie łapie błąd 13 .Wymieniane było
-Sonda lambda (1 nowa i 3 używane sprawne na 100% bo w innych chodzą)
-Zatkany zawur EGR (chodził ładnie ok 50 km)
-Czujnik temperatury silnika
-Świece oraz kable (NGK)
-Czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT)
-Silnik krokowy
Wywal EGR'a i daj zaślepkę. Fakt minimalnie wzrośnie spalanie.
Termostat się nie wiesza ?
Czy jak po rozgrzaniu silnik chodzi Ci ładnie ?
Czy na rozgrzanym silniku odpala Ci płynnie czy ciężko zapala ?
Może kabelek Ci się odłączył ?
Jakie napięcie masz na sondzie ?
Nie falują Ci obroty ?
Silniczek krokowy nie jest brudny ?
1 EGR jest zaślepiony
2 Termostat jest dobry wymieniany przy zmianie rozrządu 4k km temu
3 Dymi na czarno ma trochę zaniżone obroty na biegu jałowym i delikatni falują
4 Pali na ciepłym i zimnym silniku bdb
5 Jaki kabelek masz na myśli wszystkie wtyczki itp sprawdzane ciasno siedzą
6 Na wszystkich sądach napięcie wacha się od 0,2 do 0,9 v (sonda po przejechaniu ok 20 km jest cała czarna od nagaru i wywala błąd 13)
7 Tylko na nagrzanym silniku na wolnych obrotach (bardzo małe wachania ale wyczuwalne)
8 Silnik jest nowy i był sprawdzany na innych
8
Sprawdź, czy dolot masz szczelny (kolektor, rury).
Błąd 13 = lambda poza zakresem. Jeśli wymieniałeś tyle sond, to problem tkwi albo w ubogiej mieszance (i przez to lambda wariuje), albo w wiązce.
Zaślepienie EGRu to najwiekszy błąd jaki popełniłeś...

EGR jest sterowany komputerem, zatkanie go powoduje błąd i blokowanie komputera. Wyrzuca błąd a przy tym nie pracuje poprawnie.
Ale jaki błąd związany z EGR jakby to był EGR to pokazywał by błąd 7 lub 8 a on bije sonde
Bo głupieje i nie ma co pokazać. To tak prosto napisałem

To nie jest najnowsze audi gdzie błąd wykryjesz dokładnie...
Więc co może być przyczyną i jak sprawdzić co go boli.
Wstawić koniecznie sprawny EGR albo jeżeli twój działa to go odetkać.

W lanosie o ile się nie mylę EGR też dopowietrza katalizator ?
Po odetkani jest tak samo EGR jest dobry bo na innym (używka) chodził tak samo
To jeżeli tak jest to z mojej strony to jest ostatni post. Wypadam
Można by winić za to sonde lambda ale skoro wymieniałeś powinno być OK. Dziwi mnie tylko napięcie; przy prawidłowej mieszance powinno być 0,8 ~ 0,9 V a skoki do 0,2 V są niedopuszczalne- przy tak niskim napięciu mieszanka jest zdecydowanie zbyt bogata i efektem będzie właśnie falowanie obrotów / wypadanie zapłonów i kopcenie na czarno.
Przyczyną jest złe sterowanie wtryskiem , uszkodzenie / zużycie wtryskiwaczy lub za mała ilość powietrza dopływającego do układu dolotowego.
A kiedy ostatnio wymieniałeś filtr powietrza ? Cały układ dolotu powietrza jest drożny , nie ma nieszczelności itd ?
Zapewne świece po wykręceniu są zakopcone na czarno ?
Dymi na czarno ? Coś tu nie gra... Czy on czasami nie bierze oleju ?
Sprawdź Układ dolotu powietrza sprawdzałem - filtr, kable, wtyczki
Tam z pod spodu filtra masz taką rurę elastyczną być może ona spadła bądź się przesunęła. Zrób reset kompa.
Jeśli to nie pomoże to może odepnij wtyczkę sondy i odpal auto i wtedy się przekonasz czy dalej jest tak samo.
A pracuje Ci silnik na 4 cylindry ? Bo jakby był to wtryskiwacz to w ogóle by Ci auto nie odpaliło tylko by się zalewało...
Wtrysk jest wielopunktowy w takim Lanosie. Jak 1 lub kilka wtryskiwaczy są zużyte / uszkodzone to może dostawać zbyt dużą dawke faliwa i taki efekt będzie.

Jakby brał olej to by dymił na niebiesko, szczególnie pod obciążeniem i przy odpalaniu zimnego silnika

A no i jeszcze jedna rzecz, przepływomierz jest sprawny ? Uszkodzony też będzie dawał takie objawy.
Tak on ma 16V czyli na wielkopunkcie. Bo tak jak ja to mam jednopunktowy. I wtedy samochód nie palił tylko go zalewało. A co do falujących obrotów przeczyść krokowca.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie