Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 200 - Traci iskrę? Czy może co innego?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
A jak ustawienie zapłonu nie pomoże to może cewka wn jest na wykończeniu? może coś z fajką? kabelkiem? posprawdzaj :]
ale to i tak penie masz słabą iskrę. więc jak będziesz miał trochę większy budżet to kup kondensator bo na tym daleko nie pociągniesz, a dopiero jak kondensator nie pomoże to bierz się za cewkę w/n bo inaczej możesz wywalić kasę na marne jak się okaże że cewka w/n jest dobra.
Małe wieści Wink

Zakup ramy odłożyłem, więc mogłem wydać, to co miałem odłożone (a i tak jeszcze sporo $$ będzie więc wszystko się dopieści Wink ) .

Kupiłem nowy kondensator za 12zł, oraz świecę za 9zł. Jak to powiedział facet w sklepie, stara świeca była od malucha, ale teraz dopasował mi odpowiednią pod ogarka.

Tutaj ważne pytanie. Czy wymiana kondensatora wiąże się ze zlaniem oleju z silnika? Bo w planach i tak mam wymianę oleju więc nie chcę dwa razy go wlewać, a póki co jeszcze nie mam Hipolu. Ogólnie w planach mam czyszczenie silnika i ogarnięcie tej elektryki raz a porządnie. Jako, że w MotoZbycie części mają tanie, to zamierzam zabrać się za to już konkretnie, żeby nie mieć później niespodzianek.

Aaa i zapomniałbym! Sprzedawca mówił coś o "przerobieniu" tego kondensatora pod ogara. Gdzieś chyba nawet o tym czytałem. Może mi ktoś wyjaśnić na czym polega to przerobienie?

PS: Cewka W/N to ta która jest "przywieszona" do ramy pod bakiem? Bo jeśli tak, to w razie co mam jeszcze jedną, ale też nie wiem czy sprawną (w razie co można będzie sprawdzić na jednej i drugiej)
Kondensator w oleju nie siedzi. Zapłonów, całe szczęście, tam nie wsadzają. A ten sprzedawca wydaje mi się podejrzany... Przerabiać kondensator Ogara pod Ogara?
Potem dodam foto w temacie z moim ogarem więc zobaczycie co i jak z kondensatorem. czytałem coś o tym przerabianiu kiedyś (obiło mi się o oczy w sumie tylko) więc nie byłem zaskoczony. I ufam gościowi. W końcu w MotoZbycie od 35 lat mają części do Romecików Wink Więc wierzę w ich doświadczenie.
Pytałeś czy cewka W/N to ta pod zbiornikiem. Tak to jest ona, taka okrągła, no idzie kabel od świecy więc łatwo ją zlokalizować.

ja o kondensatorze słyszałem, to że można go zamontować gdzieś przy ramie żeby sie nie przegrzewał
no to tą cewkę mam jeszcze jedną Wink Ale nawet nowa pewnie nie będzie droga. Ogólnie części do Ogara są tanie.
Cewka W/N tak z 40 zł.

Zapłon ustawiłeś ?
Nic jeszcze nie robiłem. Na razie Ogi stoi w piwnicy, bo zanim go odpalę chciałbym dla spokoju wymienić kondensator, wyczyścić gaźnik i kranik, pomalować bak i osłonę filtra. Jak to się zrobi to dopiero będę myślał o odpaleniu i ustawianiu zapłonu. Bo jednak sprawna kopka się przyda Wink
Uważaj na dzisiejsze kondensatory - jak ja kupiłem i nowy założyłem, to wariował. Jak założyłem stary - do dziś chodzi jak należy. Wink
Bak i pokrywa są już w trakcie malowania, więc wypadałoby wpaść do Ogiego i wymienić ten kondensator. I tu moje pytanie? Jak go wymienić? Jakich narzędzi potrzeba i czy jest to trudne?

Wybaczcie takie może "lamerskie" pytanie, ale ja w mechanice jestem zielony i dopiero uczę się dłubać przy silniku w Ogarze Wink
Będziesz potrzebował tylko klucza (chyba 8 ale nie jestem do końca pewien) i będziesz musiał odkręcić biały kabel koło platynek który prowadzi do kondensatora i po prostu odgiąć lekko tą blaszkę co trzyma kondensator lub najlepiej wysunąć kondensator. i żeby założyć robisz to samo tylko odwrotnie a i uważaj żeby te kable nie dotykały platynek bo ci ogar nie zapali więc najlepiej np. taśmą izolacyjną zrób.
Ten kabel nie jest zawsze biały. Tam jest mała śrubka na klucz 6 albo nawet 5. Po prostu wyciągasz kabel który jest na tej śrubce, kondensator wkładasz w miejsce starego, i kabel wkłądasz tak jak był no i przkręcasz.

Nie wiem o co chodziło koledze z taśma izolacyjną, ale przeciesz w iskrowniku są podkładki ebonitowe chyba na tej śrubce, więc po co zaklejać to taśma ?
(31-01-2013 16:53:08)kondzio310 napisał(a): [ -> ]Ten kabel nie jest zawsze biały. Tam jest mała śrubka na klucz 6 albo nawet 5. Po prostu wyciągasz kabel który jest na tej śrubce, kondensator wkładasz w miejsce starego, i kabel wkłądasz tak jak był no i przkręcasz.

Nie wiem o co chodziło koledze z taśma izolacyjną, ale przeciesz w iskrowniku są podkładki ebonitowe chyba na tej śrubce, więc po co zaklejać to taśma ?

napisałem tak w razie problemu bo u mnie tej podkładki nie było.
Zabrałem się za wymianę kondensatora. Pierwszy problem jaki napotkałem, to ta końcówka kondensatora (na końcu kabelka). U mnie po jej środku (w nowym kondku) był zanitowany otwór. Za nic nie mogłem tego usunąć. Więc zrobiłem mały "myk" . Uciąłem połowę kabelka od starego kondensatora (ten na końcu kabla miał blaszkę z dziurką), uciąłem też tą dziwną końcówkę na nowym kondku. Złączyłem nowy kondensator ze starą końcówką i udało mi się to jakoś zamontować...

Ale, kolejny problem, to wymiary kondensatora. Stary był mniejszy, ale grubszy. Jak wiadomo, kondensator jest trzymany przez taki "zawias". No i nowy kondensator w tym nawiasie, po prostu "latał". Po patencie udało mi się jednak go zamontować, ale męczyła mnie jedna kwestia. Czy sam kondensator (jego obudowa) może stykać się z tą dużą śrubką która jest nad nim? Bo bałem się że zrobi to jakieś spięcie albo co, więc oddzieliłem to kawałkiem "czegoś". I teraz nie wiem, czy tak powinno być, że się styka z tą śrubką, czy jednak nie? Jakoś nie pomyślałem, żeby sprawdzić to wcześniej na starym kondensatorze...

Nie mniej jednak, po tym zabiegu, dolałem mu jeszcze 1,5 litra benzyny z olejem i postanowiłem sprawdzić... Paliwo idzie bez problemu, natomiast dalej jest to co ostatnio, czyli nawet już nie odpala tylko ciągle kręci (zapomniałem napisać, że ostatnio gdy już pchałem go do domu wieczorem to przestał wogóle odpalać) . Poza tym po zmianie kondensatora zauważyłem, że światło jakby nieco wyraźniej świeci, ale może to tylko moje złudzenie... W każdym razie w tygodniu kuzyn mojego przyjaciela postara się wszystko naprawić, bo wg. niego to wina platynek. Przy okazji postaramy się o wyregulowanie obrotów, co by nie gasł.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie