Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z regulacją obrotów ogar 200
Autor Wiadomość
zuk_gnojny Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Dariusz
Skąd: Śląsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Problem z regulacją obrotów ogar 200
Cześć
Mianowicie poskładałem ogara po renowacji i mam problem z śruba regulacji obrotów.
Obroty da się tylko wyregulować linka gazu, śruba na gaźniku nic nie daje. Filtr powietrza jest nowy i wszystko jest szczelne ( po zatkaniu filtra silnik gaśnie). Czy może to być problem paliwa? Regulowalem blaszkę gaźnika benzyna jest na poziomie pływaka a sam pływak jest szczelny. Czy może być to problem kranika paliwa?
05-09-2023 20:41:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Problem z regulacją obrotów ogar 200
Trzebaby sprawdzić tę śrubke od regulacji jałowych bo może ma ten stożek na końcu zły kształt i nie podnosi przepustnicy dobrze (ja tak miałem w nowym gaźniku i wkreciłem w koncu srubke od starego i wtedy dalo sie regulowac jałowe) albo przepustnica jest zużyta i rowniez srubka jej juz nie unosi. Czy gaźnik jest nowy?
05-09-2023 21:46:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zuk_gnojny Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Dariusz
Skąd: Śląsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Problem z regulacją obrotów ogar 200
(05-09-2023 21:46:44)Bob_Harley napisał(a):  Trzebaby sprawdzić tę śrubke od regulacji jałowych bo może ma ten stożek na końcu zły kształt i nie podnosi przepustnicy dobrze (ja tak miałem w nowym gaźniku i wkreciłem w koncu srubke od starego i wtedy dalo sie regulowac jałowe) albo przepustnica jest zużyta i rowniez srubka jej juz nie unosi. Czy gaźnik jest nowy?

Tak gaźnik jest nowy z duellsa. Tak samo jest z jikovem ale nie podginałem mu blaszki.
Przed rozłożeniem motorka gaźnik działał poprawnie ale wszystko było fabrycznie.
06-09-2023 00:34:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
siwy1958 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 119
Imię: Marek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Problem z regulacją obrotów ogar 200
Witam !
Tez tak mialem, jak dolne wyciecie w przepustnicy sie wyrobilo i srubka podnoszaca byla za krodka. Co zrobilem z toczylem na tokarce ok 0.5 mm od spodu przepustnicy i juz srubka podnosila. Lub wydluzyc stozek srubki. Mozna wymienic przepustnice z mniejszym wycieciem na srubke. Tak jak pisze Bob Harlay

Poziom paliwa nie ma w tym przypadku duzego znaczenia, podginanie blaszki plywaka , nie wplynie na wolne obroty.

Pozdrawiam
Marek.
06-09-2023 09:31:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zuk_gnojny Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Dariusz
Skąd: Śląsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Problem z regulacją obrotów ogar 200
(06-09-2023 09:31:08)siwy1958 napisał(a):  Witam !
Tez tak mialem, jak dolne wyciecie w przepustnicy sie wyrobilo i srubka podnoszaca byla za krodka. Co zrobilem z toczylem na tokarce ok 0.5 mm od spodu przepustnicy i juz srubka podnosila. Lub wydluzyc stozek srubki. Mozna wymienic przepustnice z mniejszym wycieciem na srubke. Tak jak pisze Bob Harlay

Poziom paliwa nie ma w tym przypadku duzego znaczenia, podginanie blaszki plywaka , nie wplynie na wolne obroty.

Pozdrawiam
Marek.

Właśnie wydaje mi się że śruba przepustnicy jest dobra. Pomimo wkręcenia do końca i podniesienia się przepustnicy nic się nie zmienia. Dopiero dodanie gazu wpływa na obroty.
06-09-2023 10:50:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 531
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Problem z regulacją obrotów ogar 200
To coś jest nie tak z powietrzem w sensie ilości dla jego,skoro przepustnica się podnosi się a obroty się nie zmieniają

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
06-09-2023 14:18:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zuk_gnojny Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Dariusz
Skąd: Śląsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Problem z regulacją obrotów ogar 200
(06-09-2023 14:18:46)łogór 200 napisał(a):  To coś jest nie tak z powietrzem w sensie ilości dla jego,skoro przepustnica się podnosi się a obroty się nie zmieniają

A jest jakiś sprawdzony sposób w jaki można sprawdzić czy to problem powietrza?
07-09-2023 00:02:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 531
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Problem z regulacją obrotów ogar 200
Miejsca gdzie może się przedostawać spryskać płynem do lokalizacji nieszczelności,albo rozrobić wode z mydlinami i popsikac

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
07-09-2023 13:12:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zuk_gnojny Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Dariusz
Skąd: Śląsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Problem z regulacją obrotów ogar 200
(07-09-2023 13:12:43)łogór 200 napisał(a):  Miejsca gdzie może się przedostawać spryskać płynem do lokalizacji nieszczelności,albo rozrobić wode z mydlinami i popsikac

Ale myślisz że może to być nieszczelność od strony mocowania króćca do cylindra? Jest tam uszczelka ale wcześniej jeszcze ktoś silikonem dodatkowo zakleił. Dzisiaj odpaliłem bez filtra i efekt taki sam jak z więc wina leży raczej po stronie gaźnika/króćca .Układ wydechowy szczelny. Kwestia dodania gazu to dosłownie milimetr ponad luz manetki żeby nie gasł.
07-09-2023 21:35:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 531
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Problem z regulacją obrotów ogar 200
To sprawdź jeszcze iglice,na którym rowku teraz jest bo to również element regulacyjny gaźnika,te nowe iglice w duellsie nie nadają się do niczego maja inny kształt,tutaj może jest podobnie przepustnica się podnosi ale iglica nie na tyle żeby zwiększyć obroty,jak przekładałes jikova na duellsa to z ta sama iglica i przepustnica?

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
08-09-2023 10:43:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #11
RE: Problem z regulacją obrotów ogar 200
Może być też po prostu zużyty gaźnik. Z gaźnikami tak się dzieje. Niby nic nie widać ale jednak już jest na swój sposób zużyty. To dość precyzyjne urządzenie.
Wyciera się przepustnica itp.
No albo coś masz z tym gaźnikiem nie tak. Ciężko jest zobaczyć zabrudzenia l. Mogą być zatkane jakieś kanaliki itp i tego nie zauważysz tak łatwo..
Podstwwa to sprawdź dysze, szczelność, poziom paliwa itp. Kranik też.
Pozdrawiam
08-09-2023 17:29:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zuk_gnojny Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Dariusz
Skąd: Śląsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Problem z regulacją obrotów ogar 200
(08-09-2023 10:43:48)łogór 200 napisał(a):  To sprawdź jeszcze iglice,na którym rowku teraz jest bo to również element regulacyjny gaźnika,te nowe iglice w duellsie nie nadają się do niczego maja inny kształt,tutaj może jest podobnie przepustnica się podnosi ale iglica nie na tyle żeby zwiększyć obroty,jak przekładałes jikova na duellsa to z ta sama iglica i przepustnica?

Iglicy ani przepustnicy nie wymieniałem. Dałem tak jak były. Jikova poza czyszczeniem nie ruszałem, przedtem działał tak jak powinien. Przepustnica jest zajechana ale działa. Myślę że wyczyszcze dokładnie tego duellsa i spróbuję ustawić wszystko na nowo z iglica z jikova.

(08-09-2023 17:29:25)Maka_91 napisał(a):  Może być też po prostu zużyty gaźnik. Z gaźnikami tak się dzieje. Niby nic nie widać ale jednak już jest na swój sposób zużyty. To dość precyzyjne urządzenie.
Wyciera się przepustnica itp.
No albo coś masz z tym gaźnikiem nie tak. Ciężko jest zobaczyć zabrudzenia l. Mogą być zatkane jakieś kanaliki itp i tego nie zauważysz tak łatwo..
Podstwwa to sprawdź dysze, szczelność, poziom paliwa itp. Kranik też.
Pozdrawiam

Właśnie z nowym gaźnikiem mam taki sam problem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2023 00:57:39 przez zuk_gnojny.)
09-09-2023 00:54:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,493
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #13
RE: Problem z regulacją obrotów ogar 200
Wolne obroty są zależne od składu mieszanki. W twoim przypadku wygląda mi to na zbyt bogatą mieszankę, co uniemożliwia pracę z przepustnicą w zakresie regulacji wolnych obrotów.

Przyczyna
-Zbyt mało powietrza
lub
-Zbyt dużo paliwa

Zakładam że świeca jest czarna po jeździe.

Sprawdzić należy
Drożność filtra powietrza - Dmuchnąć w niego, czy nie stawia względnie dużych oporów.
Średnicę dysz - Czy dysze nie są zbyt duże
Wysokość iglicy - To raczej ma nie aż taki ogromny wpływ, ale ustawić iglicę na rowek wyżej, niż jej najniższe położenie.
Poziom paliwa w komorze - tu to już loteria. Należy ustawić tak, by po zdjęciu kapelusza poziom paliwa wraz z pływakiem w środku był poniżej Rozpylacza. Gdy będzie wyżej, paliwo będzie się przelewać i zalewać silnik kilka minut po odstawieniu i nie zakręceniu kranika.

Nie wydajny zapłon - Nie jest w stanie zapalić mieszanki przy niskich obrotach i dlatego gaśnie. Można zmniejszyć przerwę na świecy na testy. Wyrzucić chińską fajkę itp.
-Ciężka praca wału korbowego - tu już trzeba ręcznie sprawdzić czy sam wał bez cylindra lekko się obraca.

Przeoczenie - musisz wciąż zakładać któryś element z gaźnika, który jest wadliwy, skoro mówisz że na obu masz to samo.


"Ten komar za pomału się porusza"
10-09-2023 15:03:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo gabriel0 za ten post.
zuk_gnojny Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Dariusz
Skąd: Śląsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #14
RE: Problem z regulacją obrotów ogar 200
(10-09-2023 15:03:37)gabriel0 napisał(a):  Wolne obroty są zależne od składu mieszanki. W twoim przypadku wygląda mi to na zbyt bogatą mieszankę, co uniemożliwia pracę z przepustnicą w zakresie regulacji wolnych obrotów.

Przyczyna
-Zbyt mało powietrza
lub
-Zbyt dużo paliwa

Zakładam że świeca jest czarna po jeździe.

Sprawdzić należy
Drożność filtra powietrza - Dmuchnąć w niego, czy nie stawia względnie dużych oporów.
Średnicę dysz - Czy dysze nie są zbyt duże
Wysokość iglicy - To raczej ma nie aż taki ogromny wpływ, ale ustawić iglicę na rowek wyżej, niż jej najniższe położenie.
Poziom paliwa w komorze - tu to już loteria. Należy ustawić tak, by po zdjęciu kapelusza poziom paliwa wraz z pływakiem w środku był poniżej Rozpylacza. Gdy będzie wyżej, paliwo będzie się przelewać i zalewać silnik kilka minut po odstawieniu i nie zakręceniu kranika.

Nie wydajny zapłon - Nie jest w stanie zapalić mieszanki przy niskich obrotach i dlatego gaśnie. Można zmniejszyć przerwę na świecy na testy. Wyrzucić chińską fajkę itp.
-Ciężka praca wału korbowego - tu już trzeba ręcznie sprawdzić czy sam wał bez cylindra lekko się obraca.

Przeoczenie - musisz wciąż zakładać któryś element z gaźnika, który jest wadliwy, skoro mówisz że na obu masz to samo.
Dzięki wielkie, jak znajdę jakiś czas żeby ogarnąć tego ogara i odkryje co było problemem to napiszę rozwiązanie. Big Grin
10-09-2023 16:53:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zuk_gnojny Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Dariusz
Skąd: Śląsk
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Problem z regulacją obrotów ogar 200
(10-09-2023 15:03:37)gabriel0 napisał(a):  Wolne obroty są zależne od składu mieszanki. W twoim przypadku wygląda mi to na zbyt bogatą mieszankę, co uniemożliwia pracę z przepustnicą w zakresie regulacji wolnych obrotów.

Przyczyna
-Zbyt mało powietrza
lub
-Zbyt dużo paliwa

Zakładam że świeca jest czarna po jeździe.

Sprawdzić należy
Drożność filtra powietrza - Dmuchnąć w niego, czy nie stawia względnie dużych oporów.
Średnicę dysz - Czy dysze nie są zbyt duże
Wysokość iglicy - To raczej ma nie aż taki ogromny wpływ, ale ustawić iglicę na rowek wyżej, niż jej najniższe położenie.
Poziom paliwa w komorze - tu to już loteria. Należy ustawić tak, by po zdjęciu kapelusza poziom paliwa wraz z pływakiem w środku był poniżej Rozpylacza. Gdy będzie wyżej, paliwo będzie się przelewać i zalewać silnik kilka minut po odstawieniu i nie zakręceniu kranika.

Nie wydajny zapłon - Nie jest w stanie zapalić mieszanki przy niskich obrotach i dlatego gaśnie. Można zmniejszyć przerwę na świecy na testy. Wyrzucić chińską fajkę itp.
-Ciężka praca wału korbowego - tu już trzeba ręcznie sprawdzić czy sam wał bez cylindra lekko się obraca.

Przeoczenie - musisz wciąż zakładać któryś element z gaźnika, który jest wadliwy, skoro mówisz że na obu masz to samo.
Problem rozwiązany. Przyczyną był układ zapłonowy a dokładnie platynki. Po przeczyszczeniu i ustawieniu iglicy ładnie łapie niskie obroty. Obstawiam że wymiana platynek na nowe oraz przeczyszczenie wszystkich części zapłonu sprawi że będzie działało jeszcze lepiej. Również czy jest jakiś sposób na palenie tylnej żarówki? Żarówka dokładnie taka jak podana w specyfikacji. Czy ma sens danie jakiegoś rezystora albo zmienić moc żarówki?
04-10-2023 20:53:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35677
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 47
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 325
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 46
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 278
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1489
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 75
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1472
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1670
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 556
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10836
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 674
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 165
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 201
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16437

Reklama