Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czym jest obrócony czop?
Autor Wiadomość
elmer Offline
Nowy
*


Liczba postów: 111
Imię: Tomasz
Skąd: Dabrowa Gornicza
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Czym jest obrócony czop?
Podepnę się pod temat Smile Może ktoś łopatologicznie opisać jak wygląda "obrócony czop wału"? Jak to sprawdzić w silniku S38?

Notatka od Dawdzio, 25-09-2022 00:29:16

Podpinanie nie jest miłe, oddzieliłem.

25-09-2022 00:03:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,579
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Czym jest obrócony czop?
Wygląda to tak, że część wału będąca w łożyskach zmieniła swoje położenie względem korbowodu w przypadku silników jednocylindrowych. Gdy jest więcej cylindrów (np. w Trabancie) może się zmienić też ustawienie tłoków względem siebie (o ile wał nie jest z jednego kawałka stali). Powoduje to przestawienie zapłonu i uniemożliwia jego prawidłowe ustawienie, przynajmniej przy złożeniu wszystkiego książkowo, bo można to zrobić wyciągając klin i przekręcając magneto tak, żeby miejsce na klin było ustawione odpowiednio względem tłoka w GMP.
W przypadku silników Dezamet warto pamiętać, że wały do S38 i 023 różni tylko położenie klina względem korbowodu, często więc czop nie jest obrócony, a po prostu wał jest nie do tego silnika.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2022 00:41:01 przez Dawdzio.)
25-09-2022 00:39:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 607
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Czym jest obrócony czop?
Polega to dosłownie na tym, że czop obrócił się w przeciwwadze korbowodu i przez to rowek na klin jest w złym miejscu. W takim przypadku nie jesteśmy w stanie ustawić zapłonu na te 3mm przed GMP (bo brakuje regulacji na iskrowniku).
Wyobraź to sobie jako tarczę zegara z którego wystaje pręt z wypustem wskazujacy daną godzinę. Standardowo będzie wyznaczał np. godzinę pierwszą i tak zawsze powinno być zawsze. Jeśli się ten pręt obróci będzie wskazywał już inną godzinę, np godzinę 5 i to już nie jest ok bo zawsze powinien pokazywać godzinę pierwszą.

W przypadku wału s38 (jajko), jak złapiesz za korbowód i będziesz za niego trzymał to rowek powinien się znajdować w pozycji około 45 stopni (względem korbowodu). W przypadku kwadraciaka (023, 019 etc) rowek powinien znajdować się w okolicach 90 stopni.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-09-2022 00:43:45 przez wazniak96.)
25-09-2022 00:41:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
elmer Offline
Nowy
*


Liczba postów: 111
Imię: Tomasz
Skąd: Dabrowa Gornicza
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Czym jest obrócony czop?
Ślicznie dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. U mnie w S38 klin w GMP pokazuje godzinę trzecią, czyli jest w porządku. :-)
25-09-2022 21:02:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Kupię wkład przełącznika ...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 21:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 27
Kto jeszcze robi szlify c...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 21:29:13
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 156
Romet ogar 205 - platynki...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 21:19:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 41
Jaki rozmiar dętek i opon...
Ostatni post: KacperZawidzki
Wczoraj 18:18:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
Linka gazu - długość
Ostatni post: maciek4373
Wczoraj 16:14:16
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 2302
Mój kochany Ogar 205
Ostatni post: MacRoial
12-05-2024 22:12:10
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 68
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: przemekprzybysz52
12-05-2024 21:26:53
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 48
Katalog części zamienych ...
Ostatni post: przemekprzybysz52
12-05-2024 21:23:03
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 13079
Witam wszystkich
Ostatni post: MacRoial
12-05-2024 20:17:13
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 54
Romet ogar 200 brak mocy
Ostatni post: pro_siaty
12-05-2024 19:33:37
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 62
Tuleje rozporowe pomiędzy...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
12-05-2024 17:53:10
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 76
Remont silnika 019
Ostatni post: gabriel0
11-05-2024 23:46:04
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1493
Romet Polo
Ostatni post: jahu1000
10-05-2024 21:35:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 98
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: Spaceman164
10-05-2024 20:41:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 193
Moc silnika 023
Ostatni post: tomangelo
10-05-2024 20:34:03
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 371

Reklama