Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chart z magicznymi mocami.
Autor Wiadomość
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Chart z magicznymi mocami.
Jak najbardziej Smile
Ładowanie w Charcie to po prostu cewka (cewki, po dołączeniu drugiej) z mostkiem prostowniczym. Nie ma tam żadnego regulatora napięcia, napięcie jest regulowane "automagicznie" Big Grin Cewka statora może dostarczyć stałą, określoną moc, prawie niezależnie od obrotów (pominę tutaj kilka czynników dla uproszczenia) dajmy na to w zakresie 3000-7500 obrotów na minutę. W tym zakresie moc jest mniej więcej stała, ograniczona głównie rezystancją uzwojenia i reluktancją rdzenia. Przy 6,3V (napięcie znamionowe akumulatora 6V) prąd będzie wynosił (strzelam) 0,5A na cewkę, co daje moc ~3W na cewkę. Ale cewka ma taką specyficzną właściwość, że jak rezystancja obciążenia spada, napięcie rośnie. I w przypadku takiego naszego akusa 12V o napięciu znamionowym 12,6V te napięcie będzie dwa razy wyższe, bo mamy dwa razy więcej cel, (dwa razy wyższe napięcie znamionowe). Jako, że mamy mostek prostowniczy, zapewniający przepływ prądu tylko "do akumulatora", prąd popłynie tylko powyżej napięcia akumulatora +1,4V (spadek na mostku). Przy napięciu poniżej 12,6V+1,4V prąd nie popłynie, bo nie będzie różnicy potencjałów. Taka sytuacja dla naszej cewki objawia się jako bardzo duża rezystancja obciążenia - co za tym idzie - napięcie rośnie. Wzrasta do tego momentu, gdy napięcie szczytowe (cewka generuje prąd przemienny) jest wyższe, niż 12,6V+1,4V - co za tym idzie - prąd płynie. Jednak nasza cewka ma ograniczoną moc, więc napięcie nie wzrośnie w nieskończoność - będzie zależało os stopnia naładowania akumulatora. Przy dwa razy wyższym napięciu akumulatora, ale stałej mocy, prąd będzie wynosił ~1/2 prądu dla napięcia 6V - 0,25A - z takim prądem będzie ładowany nasz akumulator (na jednej cewce). Nie będę wchodził w szczegóły, zaokrąglenia w zupełności tutaj wystarczą. Górną granicą napięcia wyjściowego cewki będzie zależała od wypadowych kilku czynników - indukcyjności cewki, rezystancji izolacji, dobroci cewki, natężenia strumienia magnetycznego i częstotliwości zmiany pola magnetycznego. Realnie napięcie jałowe zapewne będzie gdzieś pomiędzy 30 a 90V - stąd bezproblemowe ładowanie akumulatora 12 V Smile
Uff, się rozpisałem, może trochę światła to rzuci na sprawę prostych układów ładowania Smile
Z podobnych przyczyn na cewkach 6V żarówki 12V jako tako działają, jeśli mają podobną moc.




Innymi słowy... akumulator nie jest ładowany ze stałym napięciem, tylko ze stałą mocą. Napięcie i prąd zmienne w zależności od stopnia naładowania akumulatora. Mogą one [napięcie i prąd] wahać się w takim zakresie, że możliwe będzie ładowanie również akumulatora 12V. Cała ta regulacja automagiczna opiera się o stałą moc cewki, pracę akumulatora poniżej pełnego naładowania i prąd jego samorozładowania. Genialne w swej prostocie, mało elementów które mogą zawieść i niska cena wykonania. Ma to oczywiście swoje wady (rozładowywanie akumulatora w mieście, przeładowywanie w trasach), ale w warunkach "umiarkowanych" - działa Smile

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2020 14:11:41 przez seler1500.)
15-12-2020 14:03:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo seler1500 za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Chart z magicznymi mocami. - bartek_tabaka - 15-12-2020, 11:45:12
RE: Chart z magicznymi mocami. - seler1500 - 15-12-2020 14:03:25




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Polo
Ostatni post: jahu1000
Wczoraj 21:35:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 54
Remont silnika 019
Ostatni post: miszel
Wczoraj 21:01:34
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 1388
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 20:41:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 135
Moc silnika 023
Ostatni post: tomangelo
Wczoraj 20:34:03
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 334
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 17:50:20
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 16883
Zapłon CDI 223 brak iskry
Ostatni post: pro_siaty
Wczoraj 00:04:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 63
romet 205 brak świateł
Ostatni post: romek
09-05-2024 22:38:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
09-05-2024 22:19:26
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 511
jawa mustang - problem z ...
Ostatni post: wojtek159951
09-05-2024 18:32:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 108
Romet Kadet vs Romet Pega...
Ostatni post: romek
09-05-2024 00:06:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 234
Proszę o pomoc w nazwie e...
Ostatni post: wigryman
08-05-2024 22:09:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 652
Części
Ostatni post: komarek54
08-05-2024 22:06:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 630
Rocznik Robaka
Ostatni post: romek
08-05-2024 18:38:13
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 7545
Powitać
Ostatni post: szyja35
08-05-2024 17:23:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 125
Romet retro problem z prz...
Ostatni post: romek
08-05-2024 00:37:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 306

Reklama