//drugie podejście do posta, bo sobie zadowolony, zamknąłem kartę przed dodaniem...
Byłem wczoraj w garażu (w końcu) i zadziało się, ale po kolei...
Na wstępie (kolejne) podziękowania dla kolegi Szatka, który zwymiarował dla mnie tłumik z TS'a. Miałem w prawdzie kłopoty z górnym mocowaniem, nie wiem, czy wkradł się jakiś "czeski", czy to wynika z innej konstrukcji 205-tki, niemniej ostatecznie wszystko wskoczyło na swoje miejsce. Wyciąłem dolny wspornik, ustaliłem go na nity i wtedy już na oko, ale i posługując się górnym "prętem" mocującym (chwilowo wykonanym z mocowania błotnika, ale myślę, że tędy będę właśnie kombinował) ustaliłem górny wspornik - tatynę w mamynę.
Oczywiście tłumik wyprofilowałem po teesowskiemu - dobre młotki, odrobina cierpliwości i wyszło elegancko, w oryginale zaklepana powierzchnia jest wprawdzie płaska, u mnie troszkę "wpadła" do środka, ale to mi w niczym nie przeszkadza. No i narobiłem jeszcze biedy, bo o ile górne mocowanie udało się wyciąć bez problemu (bez śladu na tłumiku praktycznie), to przy wycinaniu bocznego zrobiłem dziurkę... Za to jakimś dziwnym trafem nie zrobiłem zdjęcia samego zaklepania - dam innym razem, ale mam takie:
O ile pamiętam, to po wykonaniu tego zdjęcia jeszcze coś tam podklepałem, brat z resztą zwrócił mi uwagę, że to jeszcze nie to...
A tu już na motocyklu:
Tu widoczny prototyp dolnego wspornika. Będę chciał się jak najbardziej zbliżyć z nim do oryginału, ale już wymyśliłem jak sobie z tym poradzić...
Na zdjęciach widać też założoną osłonę tłumika, tymczasowo ten problem rozwiązałem poprzez wkręcenie (a uprzednio nagwintowanie otworów) śrub M5, docelowo jednak chyba zastosuję szpilki M6, które (razem z dziurką po odcinaniu wspornika...) zaleję tigiem. To niewidoczne elementy, w oryginale wcale nie jakieś śliczne, a trzeba sobie ułatwiać.
Założyłem także kierownicę od Sporta (100PLN) oraz tym razem odpowiednie klamki, które kosztowały 40PLN. W ten oto sposób Ogar zaczął w reszcie przypominać moją wizję. Miałem jeszcze zamontować metalową osłonę łańcucha, prosty bagażnik i "wysoką" głowicę, ale zrobiło się późno i wleciał tylko błotnik przedni + gładkie kapy schowka. Tamte rzeczy i tak są p'n'p, a czas najwyższy brać się za właściwą renowację, no bo... baza już jest.
Ogólna prezencja:
I moje ulubione:
Musicie mi wybaczyć, ale naprawdę się jaram.
Zacząłem się też zastanawiać, tak na niego patrząc, czy jednak nie pokusić się i nie pokombinować ze wspornikiem błotnika/ bagażnikiem, ale musiałbym go robić na bazie prostego bagażnika, a jakbym narobił znów jakiejś biedy to nie będzie za wesoło... Co myślicie?
To tyle na dzisiaj, miłej niedzieli
09-06-2019 14:22:37
2 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post. nie_mientki (06-09-2019), Szatek (06-09-2019)
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.