Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Zachęcamy do zakupu forumowych kubeczków Smile Kliknij tutaj

Odpowiedz 
WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Autor Wiadomość
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,614
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Do wsk można zrobić CDI na oryginalnym statorze i magnecie, niedługo będę coś podobnego rzeźbić to zapodam poradnik.

Notatka od seler1500, 28-12-2018 21:56:39

Wydzieliłem posty dot. CDI


łamacz ram
28-12-2018 02:31:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
Reklama
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,614
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: WSK 125 zapłon od Jawy 50???
Ja spróbuję bez wywalania jakiejkolwiek cewki Wink

łamacz ram
28-12-2018 12:33:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,614
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: WSK 125 zapłon od Jawy 50???
Zobacz na mój zapłon, totalna łatwizna, wystarczy przewinąć cewkę wn na 6 do 12v + trafo. Nie polecam nawijania na napięcia 100-400v, bo strasznie trudno o odpowiednią izolację + łatwo o uszkodzenia mechaniczne.

Ja chciałem zrobić typowe AC-CDI, nie ma sensu kombinować z DC-CDI, korzyści mało, bardziej skomplikowany i więcej elementów mogących nawalić, a nie o to przecież chodzi w zapłonach elektronicznych. AC-CDI daje radę. Wszystkie cewki zostają na swoich miejscach, cewka dwuuzwojeniowa zostanie przewinięta.
Do tego zapłonu nie potrzeba akumulatora.

łamacz ram
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-12-2018 21:38:52 przez seler1500.)
28-12-2018 21:35:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bartosz. Offline
Znawca :F
*


Liczba postów: 390
Imię: Bartosz
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Nie lepiej zrobić normalne CDI za max 150zl ?
28-12-2018 23:02:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
remix301 Offline
motorynkowiec
*


Liczba postów: 342
Imię: Remek
Skąd: OPOLE LUBELSKIE
Pojazd: Romet Pony
Post: #5
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Mogę ci podesłać podstawę z magnetem.

--------------------------------------------------------------------------


IG-https://www.instagram.com/remix301/ - wbijać tam więcej nowości!!!
28-12-2018 23:05:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,614
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Nic nie szukaj, wszystko znam na pamięć Wink
Cewkę dobieram tak, by przy obrotach napięcie skuteczne nie przekraczało 270-280 V - napięcie szczytowe wynosi wtedy około 390-400 V - czyli tyle, ile napięcie pracy kondensatora, który wykorzytuję w module. Wtedy na najniższych obrotach - 1000 rpm napięcie skuteczne to około 130-160 woltów, i uwierz, że to nie napięcie zasilania wyznacza, od jakich obrotów iskra się pojawia. To od napięcia impulsatora zależy, od jakich obrotów pojawi się iskra, minimum to około 1.4 do 1.6 V w szczycie (spadek napięcia na bramce tyrystora + spadek na jednej diodzie uf4007 w szeregu). Do wsk prawdopodobnie w szeregu z bramką tyrystora zastosuję diodę Schottky, spadek ma około 0.3V i jest tak samo szybka. Moduł to mój ulubiony, uniwersalny GL133 z Charta, wersja zmodyfikowana przez BigSofta. Daje radę, po kilku przeróbkach odcina dopiero w granicach 11 tyś obr/min. A co do jakości iskry, przy napięciu zasilania 80 V iskra ma długość około 2 cm, uważam, że nawet o połwę mniej w zupełności wystarcza. Cewka - sucha z chińczyków, dowolna, wszystkie mają AC-CDI.

łamacz ram
29-12-2018 01:30:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
The Grand Rectifier
Moderatorzy


Liczba postów: 1,614
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #7
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
A co do DC-CDI, problem jest z jakością iskry jeśli zastosujemy prosty układ, albo z tym, jaki jest skomplikowany, jeśli chcemy lepszej iskry. Przy prostym DC-CDI mamy jakość iskry podobną do zapłonu bateryjnego na przerywaczu. A lepsze DC-CDI jest bardziej złożone.

Odnośnie ilości zwojów i trafa, mam to już przetestowane w zakresie obrotów 1000 do 11 tyś.

Iskra przy kopaniu w starter ma 2 cm, jeśli ktoś nie uwierzy mam film. Zapłon dalej sprawny, jeździ w innym motorowerze.

łamacz ram
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2018 02:52:31 przez seler1500.)
29-12-2018 02:50:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Styczeń - BellaUrsa

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Kubki forumowe
Ostatni post: Tomasso94
Dzisiaj 18:06:36
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 961
Pcham go, ale mam go, czy...
Ostatni post: bartoszek5k
Dzisiaj 17:54:30
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 4572
Sznurek azbestowy
Ostatni post: Stachu.G
Dzisiaj 17:49:35
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 108
Budowa Mińsk 125
Ostatni post: JGNZM
Dzisiaj 16:41:38
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 240
Dwuseta, czyli w końcu ma...
Ostatni post: Mixol
Dzisiaj 15:28:16
» Odpowiedzi: 48
» Wyświetleń: 8326
Dzwignia zmiany biegów
Ostatni post: zmd-52
Dzisiaj 15:27:14
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 165
Problem z kołem
Ostatni post: damian_n23
Dzisiaj 14:29:45
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 72
Wpłaty na rzecz forum
Ostatni post: Tomasso94
Dzisiaj 13:45:56
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 30
Romet sport dętka
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 09:48:00
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 53
Sama rama bez dynama czli...
Ostatni post: Jorginsson
Dzisiaj 00:14:39
» Odpowiedzi: 49
» Wyświetleń: 4163
"Jednoślad miesiąca" Luty...
Ostatni post: aeroxteam2
Wczoraj 23:21:16
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 237
joozkowy kalendarz 2020
Ostatni post: Maniek_M
Wczoraj 22:24:54
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 792
Ogar 205 zdycha
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 22:13:22
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 154
POWITANIE ROMET TYLER 76
Ostatni post: rafal731205
Wczoraj 22:10:08
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 418
[oddzielony] TYLER - Rome...
Ostatni post: rafal731205
Wczoraj 21:51:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 14

Reklama