Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Kadet] Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Autor Wiadomość
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #198
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Jak wcześniej mówiłem założyłem sworzeń za pomocą śruby z nakrętkami.

Pierwotnie nie miałem dawać tych podkładek. Jednak zauważyłem w instrukcji, że na wał 225 idą jakieś podkładki dystansowe, a tam też znajduje się łożysko igiełkowe.

Trochę się z tym męczyłem, ale udało się założyć po dwie podkładki 0,5mm. Różnica? Żadna. Jak się ruszał na boki i góra-dół, tak rusza się bez zmian.

Miałem też problemy z założeniem cylindra. Postanowiłem dać stary sprawdzony.

Jest dobry, ale jego problem jest taki, że nie ma gwintu na nakrętkę cylindra (dodatkowo jakiś Janusz wywiercił otwory na gwincie, a także na starej nakrętce i włożył tam zardzewiały gwóźdź...). To znaczy nakrętkę da się nakręcić, ale trzyma słabo i nie da się tego jakoś specjalnie uszczelnić (chyba, że walnąłbym tam całą tubkę silikonu).


Bawiłem się też z zapłonem jakieś 1,5 h. Wyczyściłem w benzynie ekstrakcyjnej, zamontowałem nowy kondensator. Po tym przystąpiłem do regulacji zapłonu. Odnalazłem martwy punkt tłoka, czyli taki, w którym jest na samej górze cylindra i się nie przesuwa (u mnie wyniósł 2,2 cm), następnie doliczyłem mu mniej więcej 2,5mm (ktoś tak polecał mi zrobić, zamiast dawać pełne 3mm), zaznaczyłem na magnecie miejsce zapłonu (wynosiło 2,78 cm). Po tym zacząłem przekręcać iskrownikiem, aż platynki w punkcie zapłonu nie zaczęły się otwierać. Po ustawieniu iskrownika ustawiłem same rozszerzanie się platynek (ustawiłem je mniej więcej na 4mm, za pomocą kręcenia śruby przy niej). Po wszystkim oznaczyłem sobie ustawienie zapłonu piłując lekko metal żyletką.

Dorobiłem uszczelki do automatu, założyłem łańcuch, następnie automat, który następnie ustawiłem po wcześniejszych próbach. Założyłem magneto na iskrownik, dałem podkładkę sprężystą i śrubę. Założyłem dekiel i nóżki.

Miałem dylemat nad gaźnikiem bo miałem K60B i GM12F. Zdecydowałem się nad K60B, bo można było go zalać, był złożony i nie przeciekał (GM12F zaczął przeciekać od górnej części pompki. Nie wiem jak to uszczelnić).

Na koniec wkręciłem świece. Miałem do wyboru: AKA IFA Elektronic, NGK i tradycyjną Iskrę. Wybrałem AKA IFA Elektronic, bo wcześniej najlepiej na niej palił. Wkręciłem ją, dałem fajkę i gotowe. Silnik nareszcie skończony.


Złożyłem go parę dni temu, ale musiałem jeszcze zrobić coś z samym Rometem (napompować koła, usunąć rdzę z zębatki, dać nowe śruby itd.) Nie obyło się też bez problemów. Na początek nie chciał odpalić. Oczywiście podejrzewałem, że paliwo nie dochodziło do komory i później okazało się, że faktycznie tak było. Wyczyściłem gaźnik GM12F i włożyłem. Paliwo dochodziło, ale i tak nic. Poddałem się. Wróciłem do rometa wieczorem. Byłem zły, że nie chciał odpalić. Wierzcie mi lub nie, ale po tym jak podszedłem i powiedziałem ,,czemu nie możesz choć raz dobrze działać'' nagle zapalił. Przy zakręconym kraniku, bez pompowania paliwa stał sobie przez jakieś 6 h. Może stwierdził: Dobra, pomęczyłeś się, ja się pośmiałem, ale teraz sobie odpalę :F

Jednak miałem po tym wcześniej wspomniany problem z przeciekającym gaźnikiem. Dałem K60B. Ten nie wlewał paliwa. Rozebrałem go i podgiąłem blaszkę. Zaczął dostawać paliwa, ale się przelewał jak GM12F. Metodą prób i błędów udało mi się odnaleźć złoty środek. Po 10 kopach udało mi się go odpalić na tym gaźniku. Co ciekawe dobrze utrzymywał obroty na luzie i nie musiałem go regulować. W końcu miałem działający silnik. Pozostał mi jeden problem... SPRZĘGŁO. Za pierwszym razem ruszył 10 m dosyć żwawo, ale szybko zaczęło go mulić i zgasł pomimo wciskania sprzęgła.

Teraz pytanie czy to kwestia regulacji czy podkładki pod sprzęgło. Podkładkę dałem taka jaka ma być
https://www.jackmotors.pl/old-timer/podk...a-romet-pl
Ktoś napisał wcześniej, że ta dźwignia ma być pod kątem 90 stopni. Ledwo dało się włożyć, a sprzęgło było ciągle wciśnięte. Dałem jakieś 45 stopni. Ale jak widać nie działa. Dać jak wcześniej czy inaczej kombinować i pytanie jak się w ogóle poprawnie reguluje sprzęgło?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2018 01:33:13 przez Pan Zdzisław.)
13-08-2018 01:27:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc? - Pan Zdzisław - 13-08-2018 01:27:30




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 12
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Dzisiaj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 256
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 18:10:58
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 292
universal z 1989 ?
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 18:08:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 21
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1473
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Wczoraj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 63
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1466
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1662
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 553
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10781
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 666
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 160
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 194
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16405
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
24-04-2024 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 167

Reklama