Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Kadet] Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Autor Wiadomość
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #151
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Jeśli masz przyrząd jak wyżej, zakładasz do tłoka jedno zabezpieczenie, z drugiej strony zaczynasz wciskać sworzeń. Wrzucony do zamrażarki sworzeń powinien bez problemu wśliznąć się do rozgrzanego tłoka (ok. 70 stopni), wtedy dasz radę bez przyrządów. A pierścionki wiadomo, minimalnie rozginasz, i pakujesz w dolny rowek, to samo górny. Zakładanie cylindra - ustawiasz zamki, ściskasz palcami pierwszy pierścień, wsuwasz, ściskasz drugi, wsuwasz. Łożysko igiełkowe przed montażem obficie polej olejem do dwusuwów, gładź cylindra i tłok też posmaruj olejem.

To tak skrótowo Big Grin

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2018 01:39:08 przez seler1500.)
04-08-2018 01:36:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #152
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Akurat montaż cylindra i tłoka do niego umiem Tongue.

Czyli na łożysko igiełkowe Lux10. A który sposób lepszy? Pewnie rozgrzewanie tłoka tak?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2018 01:40:02 przez Pan Zdzisław.)
04-08-2018 01:39:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #153
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Tak. Jeśli lejesz do mieszanki luxa, to długiego żywota Twojemu wydechowi nie wrózę Smile Lej chociaż półsyntetyk orlenu, już dużo lepszy.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
04-08-2018 01:42:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #154
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Luxa do skrzyni bardziej Tongue.

a do mieszanki to już nie pamiętam co laliśmy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2018 01:48:47 przez Pan Zdzisław.)
04-08-2018 01:45:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #155
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Cytat:Dodatkowo kupiłeś wał duellsa
To nie jest wał duells. To jakieś czajna, ale dobre czajna. A wcześniej nie miałem takiego luzu przy pierwszym złożeniu.

Cytat:Dlatego zmierz luz na tym połączeniu i podaj, to podeślę Ci linka z podkładka na wymiar.
Teraz się zastawiam, czy chodzi ci o luz na wale czy tłoka na korowodzie.

Przesunąłem wał w stronę sprzęgła. Efekt jest taki, że wygląda normalnie, ale trochę wolniej działa i czasami ma się wrażenie, że się zatrzymuje lekko. Przesunąłem z powrotem w stronę magneta i znowu działa dobrze.

Jak ściągnąć ten seger, bo mam wrażenie, że rozwalę te szczypce do pierścieni czy co to tam jest.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2018 13:44:31 przez Pan Zdzisław.)
04-08-2018 13:17:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #156
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Mhm.. tak bardzo napiera, że jest od niego 0,3mm odstępu. A przemieściłem wał z łożyskami i jest ok. Dla mnie to to bezsensu, bo i tak metal się rozszerzy i po tym pewnie jeszcze będzie się blokował jak dołożę te podkładki.

Wiesz co? Pierdziele to. To już przesada, że przez 2 godziny nie można ściągnąć zabezpieczania. Luz korowodu na wale to fabrycznie 0,5mm. Odstęp tam wynosi 0,3mm. Jak się rozgrzeje to pewnie będzie 0,2mm. Tylko tracę czas, nerwy i wyrabiam gniazda. Składam go dalej. Jak coś będzie z nim nie tak to go rozbiorę i jakoś to ściągnę. Koniec kropka.

Dobra nieważne udało się. JEZU..............
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2018 20:41:49 przez Pan Zdzisław.)
04-08-2018 19:49:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #157
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Dobrze udało się. Zdjąłem to po latach. Dałem podkładki na wymiar. Wygląda na to, że teraz jest równo.


Nie ma teraz żadnych luzów.


Działa raczej tak samo jak przedtem. Jedynie co mi się jeszcze nie podoba to, że kopka minimalnie lata. Jednak jak założy się blokadę i sprężynę to powinno być dobrze. Teraz z czystym sumieniem mogę go składać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2018 22:19:40 przez Pan Zdzisław.)
04-08-2018 22:05:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #158
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Cytat:Dlatego zmierz luz na tym połączeniu i podaj, to podeślę Ci linka z podkładka na wymiar.
Jak ja mam to zmierzyć nie rozumiem. Chodzi ci o tłok tak? Ja bym tam dał podkładki dla świętego spokoju, aby tłok nie zahaczył o łożysko igiełkowe.
04-08-2018 23:07:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,577
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #159
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Ale wy się pałujecie z tym silnikiem :F

Tak na chłopski rozum wydaje mi się, że te podkładki narobią więcej szkody niż pożytku. Opierają się jednocześnie na zewnętrznej i wewnętrznej bieżni łożyska.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
04-08-2018 23:33:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #160
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Cytat:Tak na chłopski rozum wydaje mi się, że te podkładki narobią więcej szkody niż pożytku.
W takim razie zdejmę seger i zabiorę podkładkę jakby coś nie grało.

Cytat:Opierają się jednocześnie na zewnętrznej i wewnętrznej bieżni łożyska.

Nie opierają. Na drugim tak to wygląda, ale tak nie jest. Zresztą wprowadziłem w błąd, bo po zmierzeniu ma tam luz 0,5mm. Chociaż pewnie on nic nie da :F .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2018 23:42:11 przez Pan Zdzisław.)
04-08-2018 23:37:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #161
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Założyłem simeringi. Posmarowałem wewnętrzną i zewnętrzną stronę olejem, w którym będzie pracować. Próbowałem dopchnąć palcami, ale nie dochodziły, więc użyłem delikatnie młotka gumowego z drewienkiem.
Tylko trochę mam obawy bo wał mogłem kręcić jedną ręką, a po założeniu simeringów już muszę dwoma i idzie to z oporem. Jeśli dobrze pamiętam poprzednie składanie to, to jest normalne?


Tak czy siak składam dalej.

Teraz mam mały problem z pierścieniem regulującym.sprzęgła, w która stronę to ma być? W instrukcji pisze, że ma być luz 1,9-3,5mm. Jak jest powyżej 3,5mm to mam założyć odwrotnie, ale jak to zmierzyć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2018 16:03:24 przez Pan Zdzisław.)
05-08-2018 15:33:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #162
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Dobra udało się to zmierzyć. Luz wynosi 2,3mm, więc jest dobrze. Składam dalej. Pokazuje zdjęcia jak to składam.



05-08-2018 16:35:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #163
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Mam problem z blaszką kopniaka. Jak naciągnę dam zębatkę, zabezpieczanie to jest wszystko ok. Gdy próbuje sprawdzić czy kopka działa, to ta blaszka jakby idzie z zębem i haczy dalej o karter. Blaszka za bardzo wygięta czy co.

Po 30 minutach rozwiązałem problem. Wystarczyło zagiąć blaszkę w dół i założyć prawy dekiel...

Pytanie takie. Jak przejdę w końcu do tłoka to muszę mu dawać podkładki dystansujące czy nie?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2018 19:45:53 przez Pan Zdzisław.)
05-08-2018 19:02:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Texas Ranger Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 427
Imię: Michał
Skąd: mazowieckie
Pojazd: Romet Komar
Post: #164
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Gdzie chcesz dawać te podkładki przy tłoku?
05-08-2018 21:58:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pan Zdzisław Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 205
Imię: Piotr
Skąd: Kłodzko
Pojazd: Inny
Post: #165
RE: Ostateczne składanie silnika - Pomoc?
Cytat:Gdzie chcesz dawać te podkładki przy tłoku?




Jestem teraz na dokładnie takim samym etapie co ten pan.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2018 22:09:06 przez Pan Zdzisław.)
05-08-2018 22:07:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35633
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 43
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 314
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 39
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 267
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1482
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 69
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1471
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1667
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 555
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10820
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 672
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 163
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 198
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16421

Reklama