Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Zachęcamy do zakupu forumowych kubeczków Smile Kliknij tutaj

Odpowiedz 
przewijanie cewek b bigsoft
Autor Wiadomość
BigSoft Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,008
Imię: Przemek
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart

Forumowy Garaż: 7
Post: #16
RE: przewijanie cewek b bigsoft
Odświeżę, bo nie bywałem długi czas na forum, a zostałem wywołany do tablicy.. Tongue

Wersja 120W to był... eksperyment. Udany, ale posiadał wady, a jedną z nich była nie opłacalność takiej przeróbki. Powstał tylko jeden egzemplarz i pracował w moim Charcie przez jakieś 6 lat aż do wczoraj, bo uwaliłem cewkę przez przypadek. Układ był na tyle mocny, że po odpaleniu mając rozładowany akumulator, potrafił zasilić całą elektrykę, czyli u mnie również żarówkę H4 55/60W w przednim reflektorze, łącznie z kierunkowskazami i doładować akumulator. Oczywiście wszystko zależało od czasu jazdy. Nie było opcji, żeby w sytuacji rozładowanego akumulatora nie mieć sprawnego oświetlenia i... to było piękne. Na tym koniec zalet.

Wady:
- konieczność zbudowania nowego układu wyzwalającego iskrę na zewnątrz magneta (u mnie chiński impulsator);
- przerobić magneto tak, aby z zewnętrznej strony wyzwalało iskrę (u mnie mały magnes neodymowy wklejony w wyfrezowany rowek w magnecie + blaszka od góry jako zabezpieczenie) - tutaj pojawia się problem z wyważeniem takiego magneta. Brak wyważenia = szybkie zużycie łożysk na wale + wzmożone wibracje silnika + rozwalone gniazda w karterach na łożyska...
- trzeba rozwiercić oryginalne nity trzymające rdzeń (blaszki) prądnicy i obrócić całe "słoneczko". Do tego wiercenie 3 nowych otworów w podstawie prądnicy na nowe nity (ja dałem śruby);
- wszystkie 6 cewek do przewinięcia i to w taki sposób aby zmieściły się obok siebie co wcale nie jest takie proste, trzeba odpowiednio nawijać każdą z nich i pilnować, aby na każdej była taka sama ilość zwojów;
- zasilanie modułu zapłonowego przez transformator z cewek oznacza problem z regulacją prądu ładowania. Standardowe regulatory równoległe (czyli najpopularniejsze) odpadają, ponieważ silnik będzie gubił zapłony; rozwiązanie tego problemu - przetwornica napięcia z akumulatora 12V do 200-300V, a co za tym idzie zwiększenie awaryjności i w przypadku rozładowanego akumulatora zonk - silnik nie odpali.

Ta ostatnia wada to chyba najpoważniejsza, nigdy tego nie doprowadziłem do ideału, bo mi się z czasem odechciało, a druga sprawa koszta jakie poniosłem przy tych wszystkich testach były niewspółmierne do korzyści jaką była tylko tak wysoka moc. Z doświadczenia wiem, że wystarczy 70-90W, a to można uzyskać przy 4/5 cewkach. Do tego raz na jakiś czas doładować prostownikiem akumulator w garażu jak robimy krótkie trasy i jest spokój.

Wszystko powyższe dotyczy rozwiązania takiego jak u mnie, czyli cała instalacja zasilana z akumulatora łącznie z przednim reflektorem.

Obiecałem już gdzieś w innym temacie albo PW, że robię remont swojego Charta i przy okazji powstanie poradnik uniwersalny co i jak przerobić, aby było to dobrze zrobione i bez zbędnych komplikacji.

citroen-XM.pl
16-07-2018 01:17:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Maj - hornetino

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 200 stacyjka na kluc...
Ostatni post: TheKocur
Dzisiaj 00:54:35
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 80
Romet Chart, typ 210 Elek...
Ostatni post: BigSoft
Wczoraj 23:48:14
» Odpowiedzi: 210
» Wyświetleń: 49316
Zawieszenie przednie Koma...
Ostatni post: wicher
Wczoraj 23:04:36
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 212
#1 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 22:34:36
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 10314
Cewka zapłonowa Romet Kad...
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 22:20:33
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 74
Ogar 50T1, silnik DEZAMET...
Ostatni post: bkrukl
Wczoraj 21:53:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 25
Romet Kadet M780 "85
Ostatni post: gryczany
Wczoraj 20:15:34
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 46
Tuning ogara 202 FI
Ostatni post: zajeenc
Wczoraj 18:52:39
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 78
Moje 5 kółek :3
Ostatni post: Motorowerzystka
Wczoraj 17:54:47
» Odpowiedzi: 187
» Wyświetleń: 48108
Romet 2375
Ostatni post: Kapixx1997
Wczoraj 13:26:19
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 3258
pytanie o rometa
Ostatni post: pawelkrosno22
Wczoraj 13:06:59
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 657
Brakujące element Romet S...
Ostatni post: rumun
Wczoraj 13:05:36
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 27
Co ja zrobiłam - kupiłam ...
Ostatni post: Motorowerzystka
Wczoraj 13:05:18
» Odpowiedzi: 87
» Wyświetleń: 16365
Nowy nabytek Ogar 202
Ostatni post: Motorowerzystka
Wczoraj 12:48:47
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 1265
Ogar czy jednak OGR?!
Ostatni post: Motorowerzystka
Wczoraj 12:44:05
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 386

Reklama