Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
Autor Wiadomość
Jestem Marek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 112
Imię: Marek
Skąd: Mielec
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
Cześć,
Jak wygląda sprawa z tym iż chce zrobić mały projekcik (wcześniej nie miałem z tym doczynienia). Sprawa wygląda tak że chciałbym zabazować na ramię od Ogara 205/200, co chciałbym zmienić to na pewno przedni zawias, trochę z tyłem pokombinować (wkleić jakieś hamulce hydrauliczne itp) i oczywiście jakiś mocniejszy silnik pokroju S51, w ostateczności Loncin 125 rozjebany.

I teraz chciałbym się was spytać czy nie byłoby kłopotów z rejestracją tego na normalnych warunkach?
04-05-2018 20:36:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 2,004
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny

Forumowy Garaż: 1
Post: #2
RE: Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
Raczej nie można ingerować zbytnio w ramę, ona musi być nietknięta. I szczerze to te ramy to słaba baza, do ramy od Ogara 200 silnika M541 od Sima nie wpakujesz, co najwyżej 139fmb ale wtedy trzeba pobawić się z króćcem od gaźnika, i rozrusznik elektryczny też chyba się nie mieści (jest taki projekt na internecie krok po kroku jak go robił). Pod zawias z Loncina musisz przerobić główkę ramy albo dotoczyć miski (Loncin ma główkę na ramy na łożyskach stożkowych a Romet na wiankach)
No i do tego dochodzi marnej jakości wahacz (mocowania amortyzatorów). Zaś do ramy 205 z silnikiem M541 jest taka zabawa że napęd masz po drugiej stronie, trzeba przerobić hamulec i wahacz. Za te pieniądze w tą przeróbkę kupisz już jakiegoś Charta, Simsona do remontu albo chiniola jeżdżącego.

Zastanów się dwa razy, też kiedyś miałem swapa rama 205, zawias sr50 i silnik 139fmb - jest tu na forum o nim temat nawet - moim zdaniem bez wyspawania innego wahacza, przerobienia główki ramy albo misek nie warto.

Jeśli masz tą ramę zarejestrowaną cały czas, to możesz przerabiać, nie powinni się doczepić. Nawet na forum jest tu taki projekt Custom Ogar 205 cafe racer z silnikiem 139fmb. Gorzej gdybyś chciał to od nowa zarejestrować przerobione - nie da rady.

Nie żebym Cię hamował z projektem, ale często ludzie sobie nie zdają sprawy z tego na ile wystarczy im sił i pieniędzy, bo potem nagle taki projekt staje w miejscu skończony w 50% i jest ogólnie lipa Tongue Powodzenia.

Projekt Suzi - klik

Sprzedam części Romet Simson itp - klik
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2018 20:55:48 przez Odrestaurator.)
04-05-2018 20:49:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
Motorowerzystka Offline
A ku ku!
*
Lady


Liczba postów: 1,513
Imię: Ania
Skąd: Węgorzewo
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja

"Nie odkładaj marzeń, odkładaj na marzenia"

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2018 21:08:40 przez Motorowerzystka.)
04-05-2018 21:05:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Motorowerzystka za ten post.
Jestem Marek Offline
Nowy
*


Liczba postów: 112
Imię: Marek
Skąd: Mielec
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #4
RE: Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
(04-05-2018 20:49:03)Odrestaurator napisał(a):  Raczej nie można ingerować zbytnio w ramę, ona musi być nietknięta. I szczerze to te ramy to słaba baza, do ramy od Ogara 200 silnika M541 od Sima nie wpakujesz, co najwyżej 139fmb ale wtedy trzeba pobawić się z króćcem od gaźnika, i rozrusznik elektryczny też chyba się nie mieści (jest taki projekt na internecie krok po kroku jak go robił). Pod zawias z Loncina musisz przerobić główkę ramy albo dotoczyć miski (Loncin ma główkę na ramy na łożyskach stożkowych a Romet na wiankach)
No i do tego dochodzi marnej jakości wahacz (mocowania amortyzatorów). Zaś do ramy 205 z silnikiem M541 jest taka zabawa że napęd masz po drugiej stronie, trzeba przerobić hamulec i wahacz. Za te pieniądze w tą przeróbkę kupisz już jakiegoś Charta, Simsona do remontu albo chiniola jeżdżącego.

Zastanów się dwa razy, też kiedyś miałem swapa rama 205, zawias sr50 i silnik 139fmb - jest tu na forum o nim temat nawet - moim zdaniem bez wyspawania innego wahacza, przerobienia główki ramy albo misek nie warto.

Jeśli masz tą ramę zarejestrowaną cały czas, to możesz przerabiać, nie powinni się doczepić. Nawet na forum jest tu taki projekt Custom Ogar 205 cafe racer z silnikiem 139fmb. Gorzej gdybyś chciał to od nowa zarejestrować przerobione - nie da rady.

Nie żebym Cię hamował z projektem, ale często ludzie sobie nie zdają sprawy z tego na ile wystarczy im sił i pieniędzy, bo potem nagle taki projekt staje w miejscu skończony w 50% i jest ogólnie lipa Tongue Powodzenia.

Sprawa wygląda tak że nie chce tego zrobić w dwa dni, wiem że do takich rzeczy trzeba włożyć kasy i mieć cierpliwość. Chciałem złożyć coś takiego bo zawsze kręciły mnie takie rzeczy, a teraz zarabiam tam jakieś pieniążki (nie od razu miliony), ale spokojnie mógłbym sobie na taki projekcik pozowolić (rozłożyć to jakoś na rok, może pół roku).

Co do ingerowania w ramę, nie chce nic przerabiać. Co do silnika od s51, mój kolega nic nie zmieniał (oprócz właśnie modernizacji zębatek z lewej na prawą), przewiercił dwie dziury na silnik w starym mocowaniu i jakoś to jeżdziło Big Grin (wzmocnił jedynie mocowanie spawem grubszym).
04-05-2018 21:21:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motorowerzystka Offline
A ku ku!
*
Lady


Liczba postów: 1,513
Imię: Ania
Skąd: Węgorzewo
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Ogar 205 - modernizacja konstrukcji, a rejestracja
Jeśli chodzi o lepszy wahacz, polecam wahacz z Ogara 900, kiedyś przymierzałam do ramy ogara, wydawał się pasować. Co do silnika chińczyka to są wersje z dolnym rozrusznikiem albo w tej zwykłej wersji pozbyć się go i odpalać z kopki Tongue A silnik simsona, czemu nie, przecież silnik to część wymienna (na szczęście :F ) Ulepszanie ramy, czyli lepsze zawieszenie i hamulce to też nic strasznego.

"Nie odkładaj marzeń, odkładaj na marzenia"

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2018 21:45:35 przez Motorowerzystka.)
04-05-2018 21:44:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Motorowerzystka za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Sierpień - Paweł od Mińska

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Pogromca squterów by sele...
Ostatni post: stqc
Dzisiaj 10:24:14
» Odpowiedzi: 214
» Wyświetleń: 16217
126el 96' - Kłejkowy Kasz...
Ostatni post: Quake96
Dzisiaj 03:23:05
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 1119
Remont 019 dla Marcina
Ostatni post: skinder
Dzisiaj 01:24:09
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 58
Jakie łożysko igiełkowe k...
Ostatni post: bzzxc
Wczoraj 23:45:04
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 94
Lagi motorynka nowe opini...
Ostatni post: Rafku
Wczoraj 22:29:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 130
Shl m04 wycena
Ostatni post: Pawel_0111
Wczoraj 21:37:02
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 537
Jawa 50 światła na krótko...
Ostatni post: Tibia74
Wczoraj 21:16:18
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 34
Dysze do odblokowanego og...
Ostatni post: skusztelak
Wczoraj 21:04:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 36
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 19:50:10
» Odpowiedzi: 304
» Wyświetleń: 28654
Romet Ogar 200 / 88'
Ostatni post: Ychu
Wczoraj 17:36:06
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 1024
Ostateczne składanie siln...
Ostatni post: Pan Zdzisław
Wczoraj 17:32:10
» Odpowiedzi: 302
» Wyświetleń: 6057
Drugi Romet 2362, czyli o...
Ostatni post: Szatek
Wczoraj 16:52:38
» Odpowiedzi: 128
» Wyświetleń: 21393
Części nowy chrom !
Ostatni post: Barto5050
Wczoraj 14:05:45
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 57
Czesci Ts-1
Ostatni post: Szatek
Wczoraj 13:43:14
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 119
Komar MR 232 65' 2k18
Ostatni post: Zimek
Wczoraj 10:49:55
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 497

Zapraszamy

Reklama