Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet Kadet M-780 (1980-1990)
Autor Wiadomość
Adam104100 Offline
Pszegryfff
*


Liczba postów: 165
Imię: Adam
Skąd: Koszalin
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Romet Kadet M-780 (1980-1990)
Romet Kadet M-780 produkowany był w latach 1980-1990. Jego celem było zastąpienie pospolitego motoroweru Komar, stąd w literaturze możemy spotkać się z potocznym określeniem, że jest młodszym bratem Komara. Przeznaczony był głównie dla kobiet ze względu na niską środkową część ramy pozwalającą na łatwy przekrok przez motorower, co ułatwia wsiadanie. Mimo, że z wyglądu przypomina wspomnianego wcześniej Komara i dość często jest nim błędnie nazywany, jego konstrukcja różni się od poprzednika. Zasadniczą część ramy tworzy rura stalowa, do której są przyspawane: uchwyt silnika, płyta bagażnika oraz rura sterowa. Motorower wyposażony jest w koła o średnicy 16" i dwubiegowy silnik typu 023.





(motorower posiada tłumik w kolorze czarnym, ze względów finansowych)

Motorower produkowany był w następujących kolorach:

Czerwień meksykańska (L614)

Zielony groszkowy (L76)

Niebieski morski (L47)

Pod koniec produkcji pojawiły się lakiery typu metalik. Niestety nie podsiadam odpowiedniej wiedzy na ten temat.

Wersja prototypowa lub próbna:


Różnice względem późniejszych egzemplarzy:

-naklejka na zbiorniku jak w motorowerze Pony M1 i M2

-brak naklejki na plastikowej osłonie silnika

-stelaż siedzenia w kolorze czarnym

-chromowane wsporniki przedniego błotnika*

Lata 1980-1983, wersja pierwsza:



Różnice względem pozostałych egzemplarzy:

-przednie zawieszenie o średnicy 23 mm

-wysokie gumy ochronne przedniego zawieszania

-brak napisu z tyłu siedzenia

-przedni ogranicznik skrętu

-chromowany układ wydechowy

Lata 1984-1986, wersja druga:



Różnice względem pozostałych egzemplarzy:

-przednie zawieszenie o średnicy 25 mm

-zmiana konstrukcji ramy pod szersze zawieszenie

-stosowanie sprężynowych amortyzatorów koła tylnego

-tylny ogranicznik skrętu

-układ wydechowy malowany na kolor czarny

-wąski napis ROMET z tyłu siedzenia


Lata 1987-1990, wersja trzecia:



Różnice względem pozostałych egzemplarzy:

-zmiana rodzaju naklejek na zbiorniku

-szeroki napis ROMET z tyłu siedzenia




Kadet z powodzeniem był eksportowany do innych państw bloku wschodniego. Największą popularność zdobył jednak na Węgrzech. Wersje eksportowe posiadały komplet chromowanych błotników. Nie jest to jedyna różnica. Motorowery na eksport posiadały tabliczkę znamionową z przodu główki ramy.

Kadr z węgierskiego filmiku ukazujący tabliczkę znamionową.

Komfort jazdy:

Przednie zawieszenie składające się z widelca teleskopowego oraz amortyzowane zawieszenie koła tylnego wraz z wygodnym siodłem amortyzowanym za pomocą sprężyny umieszczonej między blachą, a uchwytem siodła, zapewniają wygodną jazdę nawet po nierównych drogach. Regulowana wysokość siodła oraz możliwość ustawienia kierownicy zapewniają wygodną pozycję kierowcom o różnym wzroście. Mimo, że istnieje możliwość personalizacji ww. elementów, przy dwóch metrach wzrostu i szerokiej budowie w lusterku nic nie widać.

Tekst napisany wyłącznie dla forum: http://www.chlopcyrometowcy.pl – zakaz kopiowania.
06-01-2018 18:07:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 7 użytkowników postawiło piwo Adam104100 za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Romet Kadet M-780 (1980-1990) - Adam104100 - 06-01-2018 18:07:03
RE: Romet Kadet M-780 (1980-1990) - Szatek - 06-01-2018, 21:19:19
RE: Romet Kadet M-780 (1980-1990) - Szatek - 06-01-2018, 22:07:10
RE: Romet Kadet M-780 (1980-1990) - joozek - 16-01-2021, 00:17:09




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Kupię wkład przełącznika ...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 21:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 27
Kto jeszcze robi szlify c...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 21:29:13
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 156
Romet ogar 205 - platynki...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 21:19:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 42
Jaki rozmiar dętek i opon...
Ostatni post: KacperZawidzki
Wczoraj 18:18:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
Linka gazu - długość
Ostatni post: maciek4373
Wczoraj 16:14:16
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 2302
Mój kochany Ogar 205
Ostatni post: MacRoial
12-05-2024 22:12:10
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 69
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: przemekprzybysz52
12-05-2024 21:26:53
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 48
Katalog części zamienych ...
Ostatni post: przemekprzybysz52
12-05-2024 21:23:03
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 13079
Witam wszystkich
Ostatni post: MacRoial
12-05-2024 20:17:13
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 54
Romet ogar 200 brak mocy
Ostatni post: pro_siaty
12-05-2024 19:33:37
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 62
Tuleje rozporowe pomiędzy...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
12-05-2024 17:53:10
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 76
Remont silnika 019
Ostatni post: gabriel0
11-05-2024 23:46:04
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1493
Romet Polo
Ostatni post: jahu1000
10-05-2024 21:35:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 98
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: Spaceman164
10-05-2024 20:41:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 193
Moc silnika 023
Ostatni post: tomangelo
10-05-2024 20:34:03
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 371

Reklama