Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Autor Wiadomość
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #511
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
YZ85 / CRF125 / EXC125. Coś z tego, każdym już jeździłem i spoczko są. Co prawda CRFka ciut słabawa, ale można brać 250 i po problemie. Myślałem też nad MRF140/170, zobaczymy jak z kasą będzie bo dobre 3.5-4k na prawko idzie i kolejne 4-6 na coś sensownego 250-400cc. Tak jest, mysłałem i jawka miała iść w tym kierunku, ale z czasem tak licho, że chyba na razie odpuszczęi poszukam jakiegoś gotowca.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2019 23:19:51 przez seler1500.)
26-05-2019 23:18:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #512
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
W tych kwotach bym się w chinę i ulepa nie pchał, (sam widzisz jak to jest z własnym projektem...) ja proponuję RM85-125 lub KX. Może nawet 250cc ale koniecznie stare modele z lat 85- początek 90', bo raz że te stare Suzuki i Kawasaki idzie tanio kupić u nas w polszy, a dwa części jak na crossa są dość tanie. Im nowszy tym i części droższe. A jak 85cc to na dużych kołach tj. 21-18

A jeśli coś po środku żeby w drogie utrzymanie się nie pchać to ogołocone DR, Tenere, transalp, dominator i tym podobne w mniejszych pojemnościach też są spoko Wink

No i 3,5-4k na prawko? za jedną kategorię? gdzie woot

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
27-05-2019 00:11:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #513
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
B + A2, gdziekolwiek Wink

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
27-05-2019 01:23:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
KeiSangi Offline
unfunny boy
*


Liczba postów: 1,458
Imię: Ignaś
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny Romet
Post: #514
Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Fantastyczna maszyna. Marzenie. Bardzo zazdroszczę. Zdecydowanie warta ilości pracy włożonej w nią.

Jeżdżę po to by jeździć,
Żyję aby nie żyć
28-05-2019 09:45:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #515
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Dziękuję Smile
Na razie trwają prace nad silnikiem, wyjmę go z ramy i będę pracować nad przełożeniem głowicy od 154FMI, z zaworami 27/23 mm i wałkiem z40. Do tego na razie gaźnik PZ27, pomyślę jeszcze co będzie wcześniej, turbo czy wtrysk. Tak czy siak silnik będzie w stojaku na razie do testów, ramę trzeba powzmacniać i pozmieniać. Tłok już mam nowy, łańcuszek rozrządu DID też. Trzeba wykonać nową zębatkę rozrządu (28z) i zobaczymy co dalej.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
28-05-2019 11:19:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,493
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #516
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
W tak małym silniku nie lepiej by było zastosować jakiś mechaniczny kompresor? Zajmowało by to mniej miejsca, nie potrzebuje przeróbki wydechu no i w sumie na tym się kończą zalety :F


"Ten komar za pomału się porusza"
28-05-2019 13:02:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #517
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Koszty koszty koszty. No i z czego to napędzać? Za to małe turbinki już są dość tanie, i brak problemów z napędem. Tutaj będzie RHB31 (VZ21). Żeby mieć napęd kompresora, musiałbym albo spawać kartery, albo pokrywy. Z turbo nie ma tego problemu.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
28-05-2019 13:26:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NoSeLatamTrochu Offline
Druciarz
*


Liczba postów: 1,012
Imię: Bartosz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #518
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
buuu nuda sprzedawaj to i kup jakiś porządny motorower typu ogar 200 bądź jawka

Kanał: ZeVet (http://bit.ly/zevetchan)
Instagram: bakista__ (http://bit.ly/bakista)
"Łączy ludzi trawa, dzieli ludzi siano."
28-05-2019 13:55:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo NoSeLatamTrochu za ten post.
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #519
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
(28-05-2019 13:55:33)NoSeLatamTrochu napisał(a):  porządny motorower
(28-05-2019 13:55:33)NoSeLatamTrochu napisał(a):  ogar 200 bądź jawka

:F

Ciekawy pomysł. Władować w projekt 4.5k, a następnie sprzedać za bezcen, by kupić za to seryjnego ogarka best

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
28-05-2019 17:09:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
DumDum Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 123
Imię: DD
Skąd: Mogilno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #520
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
(28-05-2019 13:02:06)gabriel0 napisał(a):  W tak małym silniku nie lepiej by było zastosować jakiś mechaniczny kompresor? Zajmowało by to mniej miejsca, nie potrzebuje przeróbki wydechu no i w sumie na tym się kończą zalety :F

Duże straty na wale i jeszcze większy problem ze znalezieniem małej sprężarki mechanicznej. SAI od starych bokserów jest strasznie drogie i ciężko dostępne. Czy mniej miejsca? Powiedziałbym, że podobnie Big Grin
28-05-2019 17:29:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #521
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Tak czy siak z kompresorem widzę więcej problemów, turbo łatwiej założyć. Momentu w dolnych partiach jest aż nadto, więc z turbo będzie ciekawa charakterystyka Smile

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
28-05-2019 22:56:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,493
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #522
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Nadal wydaje mi się kosmicznie za duża ta sprężarka jak do tego silnika. W sumie nie wiem. Kto nie ryzykuje ten nie ma. Powodzenia!


"Ten komar za pomału się porusza"
28-05-2019 23:13:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo gabriel0 za ten post.
KeiSangi Offline
unfunny boy
*


Liczba postów: 1,458
Imię: Ignaś
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny Romet
Post: #523
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Przepraszam bardzo za OT, ale czy mógłbyś Selerze zdradzić co trzeba zmienić w ramie motorynki pod 139fmb? I czy jest jakaś różnica między swapowaniem na 50 a na 110/125/140?

Jeżdżę po to by jeździć,
Żyję aby nie żyć
03-06-2019 10:41:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #524
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Różnica polega na mocy tych silników :F
Mocowanie te same.
No więc musisz na początku ustawić idealnie tylne koło i dopiero względem tego ustawiać silnik w ramie. Jak chodzi o pozycję silnika, dobrze jest podpatrzeć w innych pierdzikach z fmb. Zaczynasz od wycięcia sporej ilości dolnego mocowania, w nim zaczynasz rzeźbić tylne mocowanie fmb. Miej na uwadze położenie zębarki zdawczej na docelowym zawieszeniu, coby nic nie obcierało. Zębatki muszą być w jednej linii. Później ustawiasz silnik odpowiednio, stabilizujesz np. drutem xD i rzeźbisz górę. Jak masz jeszcze chęci po tym wszystkim, spawasz dolne mocowanie jak u mnie. Nie jest obowiązkowe. No i chyba nie muszę wspominać o pozostałych wzmocnieniach ramy. Ale może wspomnę jak wrócę do domu, na razie nie za bardzo mam czas. Wrzucę fotki dokładniejsze jak skończę rozbierać ramę.

Przy swapie na 50cc możesz zaryzykować z oryginalnym zawieszeniem, ale nawet na 72cc to już jest proszenie się o kłopoty, nie wspominając o dzikich 120 i 140. Przemyśl dobrze kwestię hamulców, w bębny raczej nie ma sensu się pakować, ewentualnie tył. 110 raczej nie polecam przez problemy z pierścieniami i upg, ale jak zaakceptujesz pobór oleju to możesz wkładać. Dla motorynki mocy wystarcza.
Jeśli będziesz składać coś podobnego, poważnie przemyśl lifana 120/125. 110 ma małe zawory i do tej głowicy ciężko o sportowy wałek rozrządu i większy gaźnik. U siebie mimo wszystko zostanę przy 110, za to na innej głowicy i wałku rozrządu, ale modyfikacji trochę będzie. Będę kombinować z hamownią silnikową, ciekaw jestem, co z tego wyjdzie. Ale wszystko dopiero w okolicach wakacji, rama podobnie bo nie ma czasu na razie.



Na początku 110 wystarcza ale apetyt rośnie w miarę jedzenia Big Grin

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2019 11:19:20 przez seler1500.)
03-06-2019 11:11:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
KeiSangi Offline
unfunny boy
*


Liczba postów: 1,458
Imię: Ignaś
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny Romet
Post: #525
Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Dzięki wielkie za bardzo wyczerpującą odpowiedź. Chyba przeswapuje mojego ogara na 140 MRF, a 139fmb 50cc dam do motorynki. Potem będę się bawić w dalsze przeróbki ramy.

Jeżdżę po to by jeździć,
Żyję aby nie żyć
03-06-2019 12:29:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Zapłon CDI 223 brak iskry
Ostatni post: pro_siaty
Dzisiaj 00:04:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 6
Moc silnika 023
Ostatni post: pro_siaty
Wczoraj 23:44:11
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 265
romet 205 brak świateł
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:38:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 28
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:35:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 36
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 22:19:26
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 470
jawa mustang - problem z ...
Ostatni post: wojtek159951
Wczoraj 18:32:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 65
Romet Kadet vs Romet Pega...
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:06:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 174
Proszę o pomoc w nazwie e...
Ostatni post: wigryman
08-05-2024 22:09:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 569
Części
Ostatni post: komarek54
08-05-2024 22:06:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 469
Rocznik Robaka
Ostatni post: romek
08-05-2024 18:38:13
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 7490
Powitać
Ostatni post: szyja35
08-05-2024 17:23:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Romet retro problem z prz...
Ostatni post: romek
08-05-2024 00:37:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 258
Gdzie kupić nowe koło do ...
Ostatni post: tramwajarz
07-05-2024 21:45:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 223
kolejne problemy z komare...
Ostatni post: bartwilku
07-05-2024 14:27:43
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 341
Kupię Kupię ramę z dokume...
Ostatni post: krzysiekli1989
05-05-2024 11:11:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 177

Reklama