Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 3 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Wiki] Romet 50-T-1 (2370) - Szczegółowa historia zmian (identyfikacja rocznika)
Autor Wiadomość
Szatek Online
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 623
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #1
[Wiki] Romet 50-T-1 (2370) - Szczegółowa historia zmian (identyfikacja rocznika)
Cześć.

Postanowiłem jednak już teraz założyć ten temat (pomimo że nie mam jeszcze takiej wiedzy, jaką chciałbym mieć), ponieważ doszedłem do wniosku, że im szybciej to zrobię - tym lepiej.

Mam nadzieję, że dzięki temu ludzie będą mieli trochę większą świadomość na temat tego modelu i ograniczy to podawanie nieprawidłowych danych.

Temat będzie oczywiście aktualizowany, gdy zdobędę jakieś nowe informację. Zawiera wszystko to co na tę chwilę wiem o tym modelu. Nie zawiera opisu wersji z 1975-go roku. Jeśli ktoś jest ciekawy jak wyglądała, zapraszam tutaj: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...73&page=21


Wersja prototypowa:








Zmiany w tej wersji:
1. Rezygnacja z lakierowania obudów lamp przednich;
2. Stosowanie czarnych, plastikowych chlapaczy, zamiast gumowych;
3. Zastąpienie kalkomanii (?) na zbiorniku paliwa naklejką;
4. Zmiana koloru linki sprzęgła, hamulca przedniego i gazu z białej na czarną.

Rocznik 1975-ty (wersja „pierwsza” – prawdopodobnie próbna):





Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Lakierowanie bagażnika i tylnego błotnika zamiast chromowania;
2. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie siedzeń z napisem „PREDOM ROMET” z tyłu;
*3. Zmiana typu kranika na SW-8/1 (ten jest ocynkowany):



*4. Lakierowanie osłony łańcucha także na czarno i nie lakierowanie jej pod kolor ramy;
5. Zastąpienie stalowych pokryw schowka narzędziowego plastikowymi.
*6. Czarno-chromowana kedra na zbiornik paliwa, zamiast szarej;
*7. Czarna koszulka izolacyjna przewodów idących do przełącznika świateł, zamiast białej.

Zmiany w tej wersji:
**1. Zamienne stosowanie niżej pokazanych głowic silnika:



2. Nie lakierowanie wahacza i prawdopodobnie podnóżek kierowcy na czarno.

Rocznik 1975-ty (wersja „druga” – możliwe że także próbna):




Zmiany w stosunku do poprzednich wersji:
1. Przeniesienie mocowań pompki powietrza z pod siedzenia, do miejsca przy silniku, usuwając jednocześnie plastikową osłonkę na przewody instalacji elektrycznej (w tym lekka modernizacja ramy);
2. Dolny wspornik tłumika z blachy (wcześniej z rurki);
3. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie wsporników przedniego błotnika nowego typu.

Zmiany w tej wersji:
1. Modernizacja głowicy poprzez „ścięcie” rantów jej żeberek, oraz zmniejszenie ich wysokości;
2. Lakierowanie na czarno jedynie nóżek górnych, oraz dolnej i górnej półki przedniego zawieszenia;
3. Lakierowanie podnóżek kierowcy pod kolor ramy;
**4. Korek wlewu oleju z białego plastiku (pod śrubokręt);
5. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie wsporników przedniego błotnika nowego typu.

Rocznik 1976-ty:




Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Stosowanie grubszych szprych i nypli kół (w tym powiększenie otworów na szprychy w bębnach);
2. Rezygnacja ze sprzęgła trzytarczowego, na rzecz dwutarczowego;
3. Poszerzenie „wgłębień” pod nóżki górne, oraz otworów pod śruby dla wsporników w przednim błotniku;
4. Skrócenie tylnego mocowania zbiornika;
*5. Korkowe tarcze sprzęgłowe zamiast bakelitowych;
6. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie wsporników przedniego błotnika starego typu.

Zmiany w tej wersji:
1. Zaprzestanie montowania tabliczek znamionowych;
*2. Korek wlewu oleju z czarnego plastiku (pod klucz);
*3. Stosowanie siedzeń bez napisu „PREDOM ROMET” z tyłu.

Rocznik 1977-my:






Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Ponowne lakierowanie osłony łańcucha pod kolor ramy;
2. Lakierowanie górnej półki przedniego zawieszenia pod kolor ramy;
3. Zaprzestanie nabijania rocznika na główkę ramy;
*4. Zębatka tylna z okrągłymi otworami (przeważnie);
*5. Zastosowanie tulei metalowych ramy w miejscu wahacza.

Zmiany w tej wersji:
1. Zmiana naklejek na zbiorniku paliwa;
2. Lakierowanie dolnej półki przedniego zawieszenia pod kolor ramy;
3. Bagażnik nowego typu (przeważnie).

Rocznik 1978-my:





Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Zmiana naklejki na zbiorniku paliwa;
2. Zmiana podnóżek kierowcy i dźwigni hamulca tylnego:



3. Zbiornik paliwa pod wciskany korek;
4. Lakierowanie m.in. na kolor: pomarańczowy, czerwony, zielony oraz żółty (inny niż poprzednio);
5. Nowy typ zmieniacza biegów:



*6. Nowy typ wałka głównego skrzyni biegów (z wcięciami na „prowadnicach”):



7. Nowy typ wodzika zmiany biegów (wraz z nakrętką regulacyjną i wprowadzeniem nakrętki kontrującej);
*8. Nowy typ prędkościomierza.

Zmiany w tej wersji:
1. Ponowna zmiana naklejki na zbiorniku paliwa.

Rocznik 1979-ty:







Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Czarne pokrywy schowka narzędziowego (nie lakierowane);
2. Inne uchwyty przedniego mocowania zbiornika paliwa (przeważnie);
3. Nowa dźwignia hamulca tylnego:



Zmiany w tej wersji:
1. Ponowne nabijanie rocznika na główce ramy;

Oraz (kolejno):

2. Lakierowanie przedniego błotnika pod kolor ramy;
3. Wsporniki przedniego błotnika nowego typu (chromowane z blachy);
4. Przednie zawieszenie nowego typu (w tym nóżki dolne);
5. Klakson w schowku narzędziowym;
*6. Plastikowa osłona łańcucha;
**7. Schowek narzędziowy nowego typu (mały).

Rocznik 1980-ty:




Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Lakierowanie wsporników przedniego błotnika i górnego wspornika tłumika pod kolor ramy;
2. Lakierowanie tłumika na czarno;
3. Nowa obejma kolanko-tłumik;
4. Nowy typ schowka narzędziowego (duży, przyspawany);
5. Dospawanie do ramy „blachy” w miejscu siedzenia;
6. Pokrywa sprzęgła silnika bez zaślepki (w miejscu wałka kopstartera);
**7. Czarna kedra na zbiornik paliwa.

Zmiany w tej wersji: brak informacji.

Rocznik 1981-szy:






Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Ponowne stosowanie małego schowka narzędziowego;
2. Klakson montowany pod siedzeniem;
3. Uchwyt na baterie przymocowany do ramy.

Zmiany w tej wersji:
1. Ponowne (zamienne) stosowanie chromowanych wsporników przedniego błotnika (tych dwuczęściowych z blachy).
2. Amortyzatory nowego typu (jak w Ogarze 200/205);
*3. Zamienne (lub sporadyczne) montowanie siedzeń z brązowym pokrowcem;
*4. Poprzeczka ramy (ta pod bakiem) z profilu (z trzema ściankami);
5. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie chromowanych tłumików.

Rocznik 1982-gi:



Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji: brak informacji.

Zmiany w tej wersji:
**1. Zamiennie montowanie silnika 023.


Inne zmiany (brak informacji co do rocznika):
1. Klamka sprzęgła i hamulca przedniego z nacięciem do przedkładania linki;
2. „Otwarte” ramie popychacza sprzęgła:



3. Półka górna nowego typu.
4. Nowy komplet narzędzi;
5. Nowa instrukcja obsługi:



6. Nowa instrukcja obsługi (kolejna wersja):



7. Nowy typ napędu prędkościomierza (pod nakręcaną linkę).
8. Nowy typ kranika paliwa (tej najczęściej spotykany);
9. Nowy typ dużego (dwuczęściowego) schowka narzędziowego.
Dodano dwa kątowniki łączące je ze sobą, oraz wykonano w nich więcej otworów;
10. Koło przekładni stałej bez otworów;
11. Tłumik z czterema nacięciami w miejscu obejmy kolanka (chromowany początkowo z dwoma nacięciami);
12. Zmiana zabezpieczeń zębatki tylnej (na tzw. „kwiatek”);
13. Kilka zmian prędkościomierzy;
14. Nowy typ linki sprzęgła, hamulca przedniego i prędkościomierza;
15. Zmiana konektorów oczkowych na męskie w uchwycie na baterie;
**16. Nowy typ uchwytu na baterie;
17. Kierownica bez „karbowania” w miejscu jej uchwytów (w pierwszych rocznikach).

* - Przypuszczenie co do rocznika.
** - Przypuszczenie.


Zmiany „w stosunku do poprzedniej wersji” mogły zajść także „w tej wersji" (mogę się mylić).

Istnieje też możliwość, że dany element nie pasuje rocznikowo. W fabryce mogli nie mieć odpowiedniego, więc założyli ten który mieli.


Tekst napisany wyłącznie dla forum: http://www.chlopcyrometowcy.pl – zakaz kopiowania.

Źródła zdjęć:
- internet;
- http://www.jacomoto.pl;
- własne materiały.

Jeśli ktoś ma jakieś zdjęcia 50-T-1 (lub ich części) i chciałby żebym je tu umieścił, piszcie.

Zapraszam do udziału w rozwijaniu tematu, pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-09-2017 15:30:24 przez Szatek.)
09-08-2017 11:53:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 11 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Reklama
pajak Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 228
Imię: tomek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: [Wiki] Romet 50-T-1 (2370) - Szczegółowa historia zmian w trakcie całej produkcji
Piwko leci za rozległą wiedzę, do jednego mogę się przyczepić. W 79 roku u mnie tak jest, że jest nabity numer i rocznik na główce ramy ( sam widziałeś zdjęcia ), więc nie wiem czy ja coś źle zrozumiałem czytając post czy mój to jakiś wyjątek. Jeszcze raz wielkie dzięki za te informacje. Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-08-2017 12:30:40 przez pajak.)
09-08-2017 12:27:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo pajak za ten post.
nie_mientki Offline
Emeryt
Osoba pełniąca funkcje Administratora


Liczba postów: 6,059
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1

Forumowy Garaż: 6
Post: #3
RE: [Wiki] Romet 50-T-1 (2370) - Szczegółowa historia zmian w trakcie całej produkcji
Brawo.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
09-08-2017 12:28:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post.
Bresio95 Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 704
Imię: Mateusz
Skąd: Bydgoszcz (Piaski)
Pojazd: Romet Komar

Forumowy Garaż: 5
Post: #4
RE: [Wiki] Romet 50-T-1 (2370) - Szczegółowa historia zmian w trakcie całej produkcji
No to teraz ceny 50-T-1 wzrosną diametralnie Big Grin
Super robota! Przyda się wielu osobom, które będą chciały określić rocznik swojego 50-T-1 Smile
Przy okazji mniej więcej wiem z którego roku pochodzi mój silnik z Komara Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-08-2017 14:03:33 przez Bresio95.)
09-08-2017 14:01:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Bresio95 za ten post.
JGNZM Online
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,030
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart

Forumowy Garaż: 8
Post: #5
RE: [Wiki] Romet 50-T-1 (2370) - Szczegółowa historia zmian w trakcie całej produkcji
O, dowiedziałem się, że mój T-1 miał klakson pod kanapą. Masz jakieś zdjęcie? Prześlij na PW Wink

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
09-08-2017 14:56:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Online
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 623
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #6
RE: [Wiki] Romet 50-T-1 (2370) - Szczegółowa historia zmian w trakcie całej produkcji
Ten z rocznika 82-go ma widoczny klakson Smile
09-08-2017 17:49:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Mixol Offline
Nowy
*


Liczba postów: 80
Imię: Mixol
Skąd: Duchnów
Pojazd: Romet Minsk
Post: #7
RE: [Wiki] Romet 50-T-1 (2370) - Szczegółowa historia zmian w trakcie całej produkcji
Dzięki świetna robota.
09-08-2017 17:53:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Mixol za ten post.
Szatek Online
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 623
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #8
RE: [Wiki] Romet 50-T-1 (2370) - Szczegółowa historia zmian w trakcie całej produkcji
Dodano:

"Dolny wspornik tłumika z blachy (wcześniej z rurki)."

Do zmian w stosunku do poprzednich wersji, rocznika 1975-tego z wersji "drugiej".
12-08-2017 11:01:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartosz1907 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 373
Imię: bartosz
Skąd: okolice Krakowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #9
RE: [Wiki] Romet 50-T-1 (2370) - Szczegółowa historia zmian w trakcie całej produkcji
jestem pod wrażeniem, ogrom wiedzy, kawał dobrej roboty !
12-08-2017 12:45:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo bartosz1907 za ten post.
joozek Online
senior


Liczba postów: 1,256
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: [Wiki] Romet 50-T-1 (2370) - Szczegółowa historia zmian w trakcie całej produkcji
Dodam tez od siebie, rocznik 1975 miał tuleje w ramie, tylnego wahacza, takie jak w Komarach 2350, czyli pcv + metal. Potem zastosowano tuleje metalowe, takie jak w Ogarach.



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
12-08-2017 15:03:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek Online
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 623
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #11
RE: [Wiki] Romet 50-T-1 (2370) - Szczegółowa historia zmian w trakcie całej produkcji
No tak, zapomniałem o tym. Ale rocznik 76-ty też jeszcze nie miał tuleji metalowych ramy Smile

Dodano.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2017 15:31:42 przez Szatek.)
12-08-2017 15:30:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Online
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 623
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #12
RE: [Wiki] Romet 50-T-1 (2370) - Szczegółowa historia zmian w trakcie całej produkcji
Dodano:

"Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie wsporników przedniego błotnika nowego typu."

Do zmian w tej wersji, rocznika 1975-go w wersji drugiej;

oraz:

"Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie wsporników przedniego błotnika starego typu."

Do zmian w stosunku do poprzedniej wersji, rocznika 1976-go.
18-08-2017 11:48:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Online
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 623
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #13
RE: [Wiki] Romet 50-T-1 (2370) - Szczegółowa historia zmian w trakcie całej produkcji
Zmieniono:

"Stosowanie siedzeń bez napisu z tyłu;"

na:

"Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie siedzeń z napisem „PREDOM ROMET” z tyłu;"

Do zmian w stosunku do poprzedniej wersji, rocznika 1975-go w wersji pierwszej.

oraz dodano:

"*Stosowanie siedzeń bez napisu „PREDOM ROMET” z tyłu."

Do zmian w tej wersji, rocznika 1976-go.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-08-2017 11:27:00 przez Szatek.)
19-08-2017 11:21:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Online
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 623
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #14
RE: [Wiki] Romet 50-T-1 (2370) - Szczegółowa historia zmian w trakcie całej produkcji
Dodano:

"Kierownica bez „karbowania” w miejscu jej uchwytów (w pierwszych rocznikach)."

Do innych zmian.
21-08-2017 11:35:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Online
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 623
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #15
RE: [Wiki] Romet 50-T-1 (2370) - Szczegółowa historia zmian w trakcie całej produkcji
Dodano:

"Nie lakierowanie wahacza i prawdopodobnie podnóżek kierowcy na czarno."

Do zmian w tej wersji rocznika, 1975-go w wersji pierwszej.
21-08-2017 13:06:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Listopad - komarinho

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Perła 1991 (?)
Ostatni post: vinopij
Dzisiaj 17:53:54
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 231
Romet Chart 210 na czesci...
Ostatni post: nofack
Dzisiaj 17:29:47
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 45
Co by było gdyby...
Ostatni post: Motorowerzystka
Dzisiaj 17:05:21
» Odpowiedzi: 59
» Wyświetleń: 2841
Romet Polo - bkrukl
Ostatni post: bkrukl
Dzisiaj 16:31:01
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 708
Charper składa charta czy...
Ostatni post: charper
Dzisiaj 16:17:02
» Odpowiedzi: 591
» Wyświetleń: 53517
Klin Chart
Ostatni post: Doom
Dzisiaj 11:45:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 347
FLAMING 72r uratowany ze...
Ostatni post: vinopij
Dzisiaj 10:55:40
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 3382
Romet 100 - kolejny Robak
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 10:23:48
» Odpowiedzi: 59
» Wyświetleń: 4784
DUET odbudowa tandemu z m...
Ostatni post: vinopij
Dzisiaj 10:12:11
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 803
Brak Świateł :(
Ostatni post: RemSoNeK
Dzisiaj 09:19:09
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 61
[K] Rama z dokumentami
Ostatni post: Artur
Dzisiaj 08:50:15
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 116
Romet Flaming w wersji ek...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 08:06:25
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 51
SIMSON SR 2 by gregor1978...
Ostatni post: gregor19781978
Dzisiaj 07:34:07
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 920
Zwrot motocykla
Ostatni post: nie_mientki
Dzisiaj 06:27:29
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 1081
Kultowy Motorower Romet O...
Ostatni post: Texas Ranger
Wczoraj 21:32:40
» Odpowiedzi: 50
» Wyświetleń: 2375

Zapraszamy

Reklama