Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
Jawa 50 typ 20 (1974) remont
Autor Wiadomość
BellaUrsa Offline
Nowy
*


Liczba postów: 22
Imię: Krzysiek
Skąd: Legionowo
Pojazd: Inny
Post: #31
RE: Jawa 50 typ 20 (1974) remont
Witam,

Miło mi znowu napisać o postępach w pracy, ponieważ z pomocą Taty udało mi się zamontować silnik do tymczasowego stojaka. Podzieliliśmy się pracą w ten sposób, że projekt i cięcie wykonałem sam, a on - jako stary fachowiec od dobrej roboty, ciężkiego sprzętu, co to niejeden raz remontował Malucha a i ma za sobą kilometry bieżące spawów różnych - pospawał wszystko w całość. Nie jest to może model pokazowy, niemniej spełnia swoje funkcje wybitnie dobrze jak na 30 minut roboty:



Po podłączeniu filtra powietrza, przewodu paliwowego zakończonego strzykawą i spięciu elektryki nadszedł długo wyczekiwany moment odpalenia silnika. Pierwsze kopnięcie nic nie dało, odpaliła za drugim (!) a właściwie nie kopnięciem, ale zakręceniem kopnikiem ręką. Silnik ożył, choć zaczął nabierać wysokich obrotów, szybka kontra śrubą wolnych obrotów nie wpłynęła na silnik, więc wyłączyłem cały system rozłączając przewody. Po szybkiej regulacji śrubek i podpięciu filtra powietrza na nowo (bo spadł od rwącego się do jazdy silnika) zakręciłem drugi raz, przy czym zapalił stylem Chucka Norrisa z półobrotu, po chwili wkręcając się na jeszcze wyższe obroty. Wyłączyłem go ponownie.
Wydawało mi się, że może linka gazu, którą podpiąłem do kierownicy jest zbyt mocno naciągnięta. Wyregulowałem ją, posprawdzałem resztę elementów i....

...niestety silnik milczy. Nie zagada już choćby na chwilę. Iskra jest, ale świeca cały czas jest mokra. Ze zidentyfikowanych problemów to widzę, że przelewanie gaźnika kończy się wylewaniem się mieszanki przez uszczelkę Angry Pokrywka jest dokręcona poprawnie, a skubana uszczelka nie trzyma paliwa w komorze pływakowej. Póki co nie przestawiałem iglicy na inny ząbek, postaram się uszczelnić komorę pływakową i mam nadzieję, że da to jakiś rezultat.

Cieszę się niesłychanie, że po tych tygodniach składania silnika po raz pierwszy w życiu, ten zagadał za drugim podejściem (i z tego co widziałem na filmikach, wydawał zdrowe odgłosy czechosłowackiego dwusuwa), jednak z drugiej strony, jestem w czarnej, bo mimo początkowego sukcesu teraz nie wiem co zrobić.

Trzymajcie kciuki.

[Przepraszam za post pod postem, ale niestety spoźniłem się z edycją poprzedniego]

Panowie, Jawa ożyła po przestawieniu iglicy na najwyższy ząbek i właściwie działa stabilnie jednak niepokoi mnie pewien odgłos, przypominający - nie wiem - równomierne bicie metalu o metal, ocieranie metalu o metal jak przy toczeniu na tokarce. ten dziwny odgłos czasem ustępuje, pozostaje tylko poprykiwanie 2t, ale po chwili znowu się pojawia niezależnie od obrotów silnika.
Podobny odgłos słychać na filmiku poniżej od 0:38:

https://www.youtube.com/watch?v=NYdr1F4BUcc

Czy właśnie zacieram silnik czy jest to taka jego natura? Nie mam zupełnie pojęcia jak powinna zachowywać się taka Jawa.

Pozdrawiam, Krzysiek.

Chcesz zobaczyć jak wygląda praca amatora bez budżetu, sprzętu oraz skilla? Odwiedź wątek remontowy mojej Kaczki
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2018 18:44:16 przez BellaUrsa.)
02-08-2018 18:20:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
BellaUrsa Offline
Nowy
*


Liczba postów: 22
Imię: Krzysiek
Skąd: Legionowo
Pojazd: Inny
Post: #32
RE: Jawa 50 typ 20 (1974) remont
W oczekiwaniu na kolejne zasilenie budżetu na malowanie ramy, stwierdziłem, że zajmę się przygotowaniem reszty elementów do składania. Na pierwszy rzut poszedł oryginalny zwijany pokrowiec na narzędzia. W początkach świetności był biały, lecz z czasem przybyło mu plam od smarów i rdzy, przez co wyglądał jak parchata gruszka ulęgałka. Myślałem o wywabieniu plam domestosem i colą, ale te zabiegi osłabiły materiał na tyle, że gdy sprawdziłem jego wytrzymałość, rozerwałem pokrowiec na 2 równe części.

No cóż, trzeba uszyć nowy. Z warsztatu wygrzebałem stary wojskowy płaszcz z brezentu w kolorze zielonym. Po wycięciu płachty nie pobrudzonej smarami i innymi płynami, oprałem ją na szybko i zacząłem przygotowywać szablony do wycięcia:



Oryginalny pokrowiec składał się z trzech elementów - dwóch "klap" z przegródkami zszytymi pośrodku i naszytym na nie mniejszym elementem wzmacniającym pokrowiec na środku. Jako, że materiału mi nie brakowało, za to nigdy nie szyłem niczego na przemysłowej maszynie, stwierdziłem, że uproszczę projekt na tyle, żeby zrobić go z dwóch elementów. Będę miał mniej do pasowania i szycia:



Po godzinie walki z materią, szyciem i pruciem, nawlekaniem maszyny od nowa powstał nowy, zielony pokrowiec uszyty został na wzór oryginału, i choć krzywo, to jednak własnymi siłami:



Po zameldowaniu wszystkich narzędzi, przerobiłem pasek, którym wiążę całość. Klamra była zbyt masywna i zbyt lśniąca jak na vintydżowy pokrowiec, który planowałem odtworzyć, kij z tym, że mniej fachowo, bo bez błysku...




Pozdrawiam, Krzysiek.

Chcesz zobaczyć jak wygląda praca amatora bez budżetu, sprzętu oraz skilla? Odwiedź wątek remontowy mojej Kaczki
14-08-2018 15:14:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo BellaUrsa za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Listopad - jacomoto

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[Z] Zamienię Komar 231b 1...
Ostatni post: gregor19781978
Dzisiaj 09:05:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 6
Romet Ogar 200 by gladiat...
Ostatni post: Ratman
Dzisiaj 08:54:20
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 587
Jak naprawić by nie kupow...
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 00:25:17
» Odpowiedzi: 127
» Wyświetleń: 20355
Było mineło ...
Ostatni post: krystian276
Dzisiaj 00:10:12
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 876
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Dzisiaj 00:07:30
» Odpowiedzi: 325
» Wyświetleń: 32957
Unitra
Ostatni post: gabriel0
Wczoraj 23:40:56
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 74
Lagi do komara 2350
Ostatni post: Bartek
Wczoraj 23:22:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 19
Stopka w motorynce - wyso...
Ostatni post: rafi555
Wczoraj 23:04:18
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 496
Na złomy jeździmy regular...
Ostatni post: Jonasz
Wczoraj 22:09:21
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 2205
Dzień dobry Romeciarzom!
Ostatni post: seler1500
Wczoraj 21:49:29
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 29
Romet rozmiar ramy
Ostatni post: nie_mientki
Wczoraj 20:41:48
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 129
MRF Bajera
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 20:26:59
» Odpowiedzi: 72
» Wyświetleń: 2105
Simson Duo
Ostatni post: Pióro
Wczoraj 20:15:12
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 78
Shl z oryginalnym lakiere...
Ostatni post: rafi555
Wczoraj 19:58:40
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 90
Remont 019 dla Marcina
Ostatni post: stqc
Wczoraj 18:50:49
» Odpowiedzi: 93
» Wyświetleń: 4882

Reklama