Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 205 nie pali. POMOCY
Autor Wiadomość
Gomulsky Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: Ogar 205 nie pali. POMOCY
radocha GMP to "górne martwe położenie (tłoka)" tego się nie reguluje, po tym położeniu tłok zaczyna wędrować w głąb cylindra, regulujesz wyprzedzenie zapłonu przed tymże położeniem. Masz ustawić to tak, żeby przerywacz rozwierał się 2,4 mm (przy takiej wartości na pewno nie dojdzie do spalania stukowego) przed maksymalnym wzniosem tłoka
19-10-2016 17:20:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Lysy123 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: lysy123
Skąd: Mława
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #17
RE: Ogar 205 nie pali. POMOCY
ok rozumiem,, i dopiero platynki mają się rozwierać?? tak.. A i nie wiesz jak wyżej wspomniałem co może być z tym kopniakiem??:/
19-10-2016 17:22:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Gomulsky Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
Post: #18
RE: Ogar 205 nie pali. POMOCY
Tak, mają się rozwierać (przerywać obwód itp. synonimy opisujące to zjawisko). Z kompniakiem może być, że odbija bo przedwczesny zapłon obraca wał korbowy w drugą stronę, przez co dochodzi do zazębienia wieloklinu na wałku rozruchowym i kopnik wraca w pozycję wyjściową. Przejdzie po prawidłowym ustawieniu zapłonu.
19-10-2016 17:32:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lysy123 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: lysy123
Skąd: Mława
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #19
RE: Ogar 205 nie pali. POMOCY
Na innych forum piszą że to wina uszczelki pomiędzy głowicą a cylindrem co o tym myślisz
19-10-2016 20:06:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Gomulsky Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
Post: #20
RE: Ogar 205 nie pali. POMOCY
Kolego ogarnij się, tam się pytasz dlaczego kopnik chodzi za lekko, tutaj pytasz się dlaczego odbija i chodzi ciężko... A to są dwa skrajnie inne zjawiska o zupełnie innych przyczynach, więc zarówno inni jak i ja, możemy mieć rację odpowiadając na zadane przez Ciebie pytania, tylko że te pytania na wzajem się wykluczają.
Poza tym jak sam twierdzisz, że masz wyprzedzenie zapłonu, które próbuje odwrócić obroty silnika to w sumie nic dziwnego, że mogło wydmuchać uszczelkę pod głowicą, bo ciśnienie w cylindrze mogło być nawet kilka razy większe niż powinno być w czasie prawidłowej jego pracy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2016 20:59:47 przez Gomulsky.)
19-10-2016 20:53:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lysy123 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: lysy123
Skąd: Mława
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #21
RE: Ogar 205 nie pali. POMOCY
Słuchaj pisać tak to możesz do kolegi. Jak nie wiesz z kim piszesz to pisz normalnie albo wgl nie pisz. problem z kopniakiem czyli ze ciężko chodzi został już rozwiązany kpw.. A teraz zaczął lekko chodzić i się pytam o przyny tego zjawiska. Bo tamte już rozwiązałem . Więc czytaj pierw a nie!!!!!
19-10-2016 21:05:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Gomulsky Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
Post: #22
RE: Ogar 205 nie pali. POMOCY
"I dodam że ten kopniak lekko kopie ..." - to zdanie jest źle sformułowane, kopniak nie lekko kopie, tylko lekko pracuje. Jeśli by kopał, to znaczy, że by odbijał. Czyli prawidłowo zdanie to powinno brzmieć "I dodam, że ten kopniak lekko PRACUJE...". Tak więc skup się na drugiej części mojego poprzedniego posta.
Mając źle ustawiony zapłon spowodowałeś, że mieszanka odpalała się przedwcześnie. To powodowało: po pierwsze pojawienie się znacznie większej siły przeciwdziałającej sile bezwładności całego wału korbowego, co objawiło się ścięciem klina, a w dłuższej perspektywie uszkodziłoby najważniejsze podzespoły w silniku. Kolejnym zjawiskiem jakie się pojawiło to uwolnienie większej energii w postaci ciepła do kadłuba komory spalania, którego to głowica mogła lokalnie nie zdążyć odprowadzić do atmosfery, co mogło doprowadzić do mikro wygięć na styku jej powierzchni z uszczelką, to zaś przez wydłużony czas panowania wysokiego ciśnienia w cylindrze (przy wzroście temperatury mieszanki, a więc jej spaleniu, wzrasta ciśnienie, jednak ciśnienie w chwili zapłonu (x) jest i tak niższe niż to w chwili gdy tłok znajduje się w GMP (y), gdyż tłok jeszcze idąc w górę dodatkowo spręża (już) spaliny i tak będące pod bardzo wysokim ciśnieniem, tak więc y>x) mogło spowodować wręcz momentalne wydmuchanie uszczelki, zwłaszcza jeśli głowica nie była planowana przed montażem. W skrajnym przypadku podwyższona temperatura mogła doprowadzić do nadmiernego rozszerzenia się pierścieni, które po prostu popękały i to jest druga z możliwych przyczyn zbyt lekkiej pracy kopniaka.
Tak w trochę mniejszym skrócie.
19-10-2016 22:08:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lysy123 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 27
Imię: lysy123
Skąd: Mława
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #23
RE: Ogar 205 nie pali. POMOCY
Ok dziena za info jutro ściągne głowice i zobacze co i jak...

Będe się odzywał co i jak jutro Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2016 22:53:36 przez Lysy123.)
19-10-2016 22:49:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: Wodnik
Dzisiaj 00:57:21
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 12
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: robnaw205
Wczoraj 23:50:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 734
Wał korbowy
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 21:33:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 26
Gdańska 205-tka :)
Ostatni post: buras_tft
Wczoraj 20:21:34
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 22836
brak przedniego światła
Ostatni post: skowron
Wczoraj 10:30:29
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 209
Remont silnika 019
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 06:08:52
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1860
Podłączenie cewki ogar 20...
Ostatni post: skowron
15-05-2024 18:31:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 186
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: zmd-52
15-05-2024 16:28:08
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 206
[S] Króciec ogar 200/jawa...
Ostatni post: tomal1992
15-05-2024 14:53:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1319
Jaguar Special ?
Ostatni post: Kotdachowiec
15-05-2024 11:19:36
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 5779
Jaki rozmiar dętek i opon...
Ostatni post: zaz
14-05-2024 23:43:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 215
Kto jeszcze robi szlify c...
Ostatni post: tramwajarz
14-05-2024 22:33:32
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 454
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: Mixol
14-05-2024 11:00:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 252
Kupię wkład przełącznika ...
Ostatni post: Blusik
13-05-2024 21:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 226
Romet ogar 205 - platynki...
Ostatni post: Wodnik
13-05-2024 21:19:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 272

Reklama