Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Docieranie - teoria a praktyka
Autor Wiadomość
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Docieranie - teoria a praktyka
Co do docierania to mój plan jest prosty. Lać więcej oleju - tutaj są różne opinie, więc co kto lubi. Producent zaleca 1:20 na dotarciu i 1:30 po. Wiadomo, wtedy były inne oleje, bla bla bla, ale ktoś też kiedyś twierdził, że mineralny ma lepsze właściwości smarne niż półsyntetyk, więc to też należy brać pod uwagę. Sam na dotarciu lałem 1:20 półsyntetyka i żadnych nieprzyjemnych konsekwencji nie uświadczyłem, a wręcz wszystko spisywało się bardzo dobrze. Tak samo jeździł Bresio i u niego również nie stwierdziliśmy problemów. Po dotarciu leję 1:40 i wszystko pracuje prawidłowo.

Poza laniem większej ilości oleju należy po prostu normalnie eksploatować sprzęt, uważając jedynie na temperaturę silnika. Pierwsze kilometry po złożeniu to raczej przejażdżki po kilkaset metrów "dookoła komina", ale już po kilku kilometrach, można starać się eksploatować go normalnie. Wiadomo, nie zalecałbym robić od razu tras po kilkadziesiąt kilometrów, ale takie zwyczajnie przejazdy przez miasto po kilka kilometrów powinny być już normalne.

Żadnego oszczędzania na obrotach względem normalnej eksploatacji. Też naczytałem się tych bajek, że na dotarciu nie można tak na obroty wkręcać, że powinno się pyrkać powoli i tak dalej. Bzdura. Jeździsz zwyczajnie, tak jak jeździć zamierzasz po dotarciu. Jedynka i dwójka w pełnym zakresie obrotów, a na trójce tak jak jurek pisał cyt. "pomiędzy momentem obrotowym maksymalnym, a mocą maksymalną, która w 223 wynosi 3,5KM przy 6500obr/min." .

Więcej nie ma co dodawać. Trzy proste kroki, a dotarcie przejdzie gładko. Osobiście po kilku-kilkunastu kilometrach od rozpoczęcia docierania, nawet nie czułem różnicy czy jeżdżę na dotarciu, czy bez. Tyle co przez te 500km lałem mu więcej oleju. Potem dawkę zmniejszyłem i jeżdżę dalej już któryś tysiąc kilometrów.

Co do zębatki - Skoro masz u siebie nieco górek i chcesz je w miarę gładko pokonywać to 13z nie będzie dobrym wyborem. Zastanawiałbym się między 11 a 12, choć bardziej z naciskiem na 12.


PS: Jakby ktoś jeszcze zapytał o kwestię pierścieni, to pamiętam, że u mnie podczas dotarcia lubiły dzwonić. Nawet jeszcze jakiś czas po nim było podobnie, ale po jakimś czasie problem jakby ustał. Niemniej jednak taki przypadek wystąpi zapewne prędzej we współczesnym cylindrze, który nie ma fazowanych okien.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2016 20:08:14 przez Quake96.)
09-10-2016 20:06:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Docieranie - teoria a praktyka - bujak96 - 09-10-2016, 18:28:48
RE: Docieranie - teoria a praktyka - Quake96 - 09-10-2016 20:06:29




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Gaźnik k60b
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 16:34:54
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 54
Jubilacik
Ostatni post: SchwartzPeter
Dzisiaj 15:17:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 16
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 575
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12735
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32606
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15493
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 10:20:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 53
Co to za rower?
Ostatni post: zaginiony770
Dzisiaj 01:54:45
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 130
Romet chart jaki kod/nume...
Ostatni post: cyfra+
Dzisiaj 00:55:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 34
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
Wczoraj 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 516
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1224
Ogar 200 regulacja sprzęg...
Ostatni post: darkowski
Wczoraj 17:29:32
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 80
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 14:29:52
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 4526
Wycena - Romet Ogar 205
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 12:17:05
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 138
szablon napisu do Romet P...
Ostatni post: zbyszek61
Wczoraj 10:14:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 605

Reklama