Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Demontaż korby
Autor Wiadomość
kujawerson10 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 15
Imię: Mateusz
Skąd: Bydgoszcz (Fordon)
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
Demontaż korby
Jak w temacie, czyli czy ktoś mi powie jak zdjąć tą korbę, dodam że to Wagant rocznik 83.


Załączone pliki Miniatury
   
29-11-2015 23:15:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Pitersen Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 143
Imię: Piotr
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: Demontaż korby
Jeżeli się nie mylę to musisz wybić kliny z korb i odkręcić taką śrubę na klucz chyba 32 z jednej strony jest to proste a z drugiej ta śruba jest za zębatką. I powinno to wyjść
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2015 23:32:06 przez Pitersen.)
29-11-2015 23:30:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kujawerson10 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 15
Imię: Mateusz
Skąd: Bydgoszcz (Fordon)
Pojazd: Inny Romet
Post: #3
Odp: Demontaż korby
Na boku lewego ramienia korby jest śruba 12 (jak dobrze pamiętam) musze odkręcić nakrętkę, wyjąć śrubę, zdjąć ramie i wyciągnąć resztę korby z drugiej strony?
Dobrze kombinuje?


Załączone pliki Miniatury
   
30-11-2015 00:02:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MrTRO Offline
Nowy
*


Liczba postów: 50
Imię: jan
Skąd: ;
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Demontaż korby
Źle kombinujesz,odkręć nakrętkę tak aby została jeszcze trochę jej na klinie i prz**** młotkiem młotkiem wal po tej stronie gdzie jest gwint .Nie zapomnij podłożyć czegoś pod ramię korby.Klin nie jest łatwo wybić więc od razu się nie nederwuj.Dopiero po wybiciu i wyjęciu klina możesz zdjąć korbę.Jeśli nie zrozumiałeś zobacz sobie w internecie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2015 00:15:16 przez MrTRO.)
30-11-2015 00:13:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kujawerson10 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 15
Imię: Mateusz
Skąd: Bydgoszcz (Fordon)
Pojazd: Inny Romet
Post: #5
Odp: Demontaż korby
Ok,
Dopiero zaczynam "przygodę" z rometami, to mój pierwszy, więc jeszcze nie jestem zbyt obeznany, czyli dla pewności, KLIN to które ?
30-11-2015 00:25:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MrTRO Offline
Nowy
*


Liczba postów: 50
Imię: jan
Skąd: ;
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: Demontaż korby
Klin to to które przechodzi przez ramię i ma na sobie nakrętkę.(takie drobnostki najlepiej w grafice sprawdzać)
30-11-2015 00:28:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kujawerson10 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 15
Imię: Mateusz
Skąd: Bydgoszcz (Fordon)
Pojazd: Inny Romet
Post: #7
Odp: Demontaż korby
Spoko, nazywając coś "śrubką" miałem właśnie to na myśli, ale jest problem bo on jest złamany tj. po prostu nie ma końcówki i jakby ukręcony.
Gdzie kupić nowy, czy zwykła śruba tego rozmiaru może być, jak można kupić to za ile ?
30-11-2015 00:39:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MrTRO Offline
Nowy
*


Liczba postów: 50
Imię: jan
Skąd: ;
Pojazd: Inny Romet
Post: #8
RE: Demontaż korby
Daj zdjęcie bo nie będe zgadywał o co Ci chodzi.Powinieneś kupić w sklepie rowerowym, jak wybijesz ten to zanieś i niech ci dadzą taki sam.Ale miej na uwadze że możesz nie kupić w pierwszym sklepie,są one mniej dostępne niż kiedyś.
30-11-2015 00:43:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kujawerson10 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 15
Imię: Mateusz
Skąd: Bydgoszcz (Fordon)
Pojazd: Inny Romet
Post: #9
Odp: Demontaż korby
Podeśle Ci jutro bo ni mam, ale chodzi mi o to że on po prostu jest sobie wciśnięty w ramię bo jest złamany tak że ledwo wystaje z klina.
A jkbc w wieżowcu Bydgoskiego rometu jest sklep/serwis i tam koleś napewno będzie mieć.
30-11-2015 00:50:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MrTRO Offline
Nowy
*


Liczba postów: 50
Imię: jan
Skąd: ;
Pojazd: Inny Romet
Post: #10
RE: Demontaż korby
To tam się kierujSmile Co do "złamania klina" to wszystko pomieszałeś że nic nie rozumiem, dasz to zdjęcie jutro i wszystko będzie jasne.
30-11-2015 00:52:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,577
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: Demontaż korby
Jeśli zamierzasz rozbierać całość na części pierwsze (bo np. prawa korba ma luz) to skorzystaj z tego, że całość siedzi w ramie i wybij też tamten klin, bo potem będzie ciężej. Żeby wyjąć oś musisz zdjąć lewą korbę. Żeby to zrobić w korbie nie może być klina*. Piszesz, że nie masz kawałka z gwintem, więc znajdź coś, żeby wybić go z korby (np. kawałek pręta). Musi to być wystarczająco grube, żeby się nie zgięło, ale na tyle cienkie, żeby dało radę wejść w otwór na klin. Skoro trzymał się bez nakrętki to znaczy, że będzie siedział mocno. Żeby wyszedł bez naparzania w niego wielkim młotem wystarczy go nawiercić od strony, w którą się uderza młotkiem (nie po tej, po której był kiedyś gwint).
Jak już zdejmiesz korbę to zostaną ci jeszcze nakrętki na osi. Pamiętaj, że one są "odwrotne" niż normalnie, czyli zakręcasz je w lewo a odkręcasz w prawo. żeby ich nie zniszczyć użyj do ich odkręcenia klucza typu żabka (przy okazji jest o wiele wygodniej niż z młotkiem i śrubokrętem/przecinakiem). Przy rozkręcaniu zwróć uwagę na to, czy pomiędzy cienką nakrętką a aluminiową blaszką założona jest podkładka z ząbkiem wewnątrz.
Klin powinieneś dostać w każdym szanującym się sklepie rowerowym. Warto wspomnieć o tym, że są ich różne rozmiary (średnice). Do Rometów, jak i większości innych rowerów, zwykle idą 9,5.

*Rada na przyszłość: Większości klinów nie jest trudno wybić, ale dobrze robić to tak, żeby nie uszkodzić gwintu na nim, bo wtedy często można go używać dalej. W tym celu odkręć nakrętkę i zdejmij wszystkie podkładki, jakie są założone. Potem nakręć nakrętkę tak, żeby była wkręcona jak na zdjęciu:


Jak już będziesz wszystko składał to do wbijania klina korby ustaw tak, jak na poniższym zdjęciu. Dzięki temu nie będą ci się haczyć spodnie o klin podczas jazdy.

Klin włożony od góry, nakrętka na dole. Dobrze się zapamiętuje: Korba do przodu-wbijamy klin.

PS: Koledze pewnie chodzi o śrubkę wkręcaną w klin. Nie ma czegoś takiego. Część klinująca i część z gwintem są jednością. Zresztą wszystko wyjaśnia pierwsze zdjęcie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2015 01:20:31 przez Dawdzio.)
30-11-2015 01:17:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
kujawerson10 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 15
Imię: Mateusz
Skąd: Bydgoszcz (Fordon)
Pojazd: Inny Romet
Post: #12
Odp: Demontaż korby
MrTRO:
Tak to wygląda: (pozdro jak coś zobaczysz bo w piwnicy jest ciemno jak w du*ie)

Dawidzio:
Tą nakrętke z ząbkami można odkręcić młotkiem i śrubokrętem?
Bo napisałeś coś że można ją zniszczyć


Załączone pliki Miniatury
   
30-11-2015 20:43:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,577
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #13
RE: Demontaż korby
kujawerson10 Wszystko można zrobić, ale nie wszystko się powinno. Od biedy może być i młotkiem, ale nie polecam tego sposobu. Nie dość, że jest ciężej to jeszcze nakrętka się niszczy (śrubokręt wbija się w nią tworząc "rowy") i trudniej jest w ten sposób dobrze wyregulować całość przy skręceniu. Za parę złotych dostaniesz najtańszą żabkę i spokojnie powinna ci wystarczyć, a może się jeszcze wiele razy przydać.
30-11-2015 21:17:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kujawerson10 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 15
Imię: Mateusz
Skąd: Bydgoszcz (Fordon)
Pojazd: Inny Romet
Post: #14
Odp: Demontaż korby
Przy składaniu wyregulować tzn ?
30-11-2015 21:45:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,577
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #15
RE: Demontaż korby
Jak skręcisz za mocno to korba będzie się ciężko obracać, a części ruchome (konusy, miski, łożyska) szybko się zużyją. Jak za słabo to będzie ci skakać podczas jazdy, a części ruchome... także szybko się zużyją Tongue
Musisz znaleźć złoty środek. Dokręcić tak, żeby nie było czuć "przeskakiwania" osi pedałów po łożyskach, ale żeby nie było luzu (czy jest luz najlepiej sprawdzisz ruszając osią korby w górę i w dół. Idealnie będzie, jak oś będzie się wtedy delikatnie ruszać, ale naprawdę bardzo delikatnie (nie wiem czy to będzie nawet milimetr).
Ciężko to opisać, a pewnie jak to czytasz to wydaje ci się skomplikowane, ale jak przyjdzie co do czego to metodą prób i błędów dasz sobie radę ok
Pamiętaj, żeby wziąć pod uwagę to, że podczas dokręcania cienkiej nakrętki konus też się trochę dokręca.
Na poniższym zdjęciu widać trzy aluminiowe osłony lewego łożyska (u ciebie po prawej stronie osłona jest zakładana na konus). Zauważ, że mają one dwa rowki od wewnętrznej strony. Odpowiadają one nacięciom na konusie. Jak rozbierzesz wszystko to zobacz czy je masz, ale założę się, że nie, bo spotkałem się z nimi tylko w jednym rowerze, który najprawdopodobniej nie był ruszany od nowości.
Jeśli ich nie będzie to połóż klin na czymś nacięciami do góry. Na nim połóż osłonę (tak, żeby otwory w nich jak najbardziej pasowały do siebie) i młotkiem, i śrubokrętem zrób je w odpowiednich miejscach. Rowki są wypukłe do wewnętrznej strony miski. Dzięki nim ułatwisz sobie życie przy składaniu.

Jak już będziesz go składał to rowki od wypukłej strony włóż do nacięć na klinie (uważaj, żeby zostały tam do końca) i dopiero wtedy nałóż podkładkę z ząbkiem i nakręć cienką nakrętkę. Kiedy tak zrobisz będziesz mógł, trzymając osłonę, przytrzymać konus podczas dokręcania cienkiej nakrętki.
30-11-2015 23:28:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 21:47:28
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 242
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1455
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Dzisiaj 17:37:11
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 210
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Dzisiaj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1459
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1649
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 547
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10700
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 645
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 153
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 188
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16347
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 158
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 239
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1115

Reklama