Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zalana komora korbowa
Autor Wiadomość
Hubinho Offline
Technik
*


Liczba postów: 519
Imię: Hubert
Skąd: Oświęcim
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Zalana komora korbowa
Witam
Trochę kapało mi olejem z Charta od strony zębatki zdawczej. Remont silnika planowałem na zimę, żeby nacieszyć się sezonem. Okazało się, że oleju jest bardzo mało i silnik zaczął popiskiwać. Po znalezieniu stacji(byłem daleko od domu) nalałem oleju. Zaczął strasznie kopcić, na początku też przerywał, a potem tylko kopcił. Co jakiś czas zatrzymywałem się, żeby dolać oleju. Zawsze to samo, czyli przegazować, chwilę przerywał a potem tylko kopcił. Do domu nie wróciłem sam. Po jednym dolaniu oleju już nie odpalił. Cały czas zalewa świecę, nawet jak paliwo zamknięte. Podejrzewam, że simmering puścił.
Zdjąłem dzisiaj pokrywę. To głupie pytanie, ale jak się za to zabrać. Nie wygląda na zniszczony, ale tylko jego podejrzewam. Muszę go wydrapać, wylać olej z komory korbowej, wcisnąć nowy i jeździć, dobrze myślę? Czy ta awaria mogła spowodować uszkodzenie jeszcze jakichś elementów(łożyska itp)?
Trochę zdziwiło mnie też sprzęgło(nigdy do niego nie zaglądałem). Wyjąłem z niego coś, co przypomina śrubkę, ale gwint zupełnie zdarty; potem zdjąłem przykrywkę i na widoku miałem śrubę trzymającą sprzęgło, oraz sprężynę. Ze sprzęgłem nie było problemów. Czy ta mała śrubeczka z wierzchu powinna być wkręcona?

Jestem Maniakiem - Jeżdżę Sztywniakiem
19-05-2015 21:25:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
TheNight Offline
Technik
*


Liczba postów: 904
Imię: Krystian
Skąd: Sanok
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Zalana komora korbowa
Co do simmeringu to ja mam taką metodę:
Bierzemy mały śrubokręt płaski wsadzamy go w "wargi" simmeringu i powoli podążamy simmering wyciągając go.
A co do innych powodów zasypane oleju:
mogła paść uszczelka między karterami
w najgorszym wypadku jakieś ciało obce w komorze zrobiło mała dziurę w karterze Tongue

*Tuning/Usprawnianie Silników 2T
*Remonty generalne silników 2T/4T
Mój Chart 50/5
Derbi Senda 70/7/3M w akcji
19-05-2015 21:53:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Hubinho Offline
Technik
*


Liczba postów: 519
Imię: Hubert
Skąd: Oświęcim
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Zalana komora korbowa
Upewniłeś mnie w tym, że to simmer. W takim razie poradzę sobie z wymianą. Dzięki Wink

Jestem Maniakiem - Jeżdżę Sztywniakiem
19-05-2015 22:23:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Zalana komora korbowa
Ta "śrubka bez gwintu" to grzybek sprzęgła.
Popraw nazwę tematu

...
19-05-2015 23:07:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
TheNight Offline
Technik
*


Liczba postów: 904
Imię: Krystian
Skąd: Sanok
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Zalana komora korbowa
(19-05-2015 23:07:22)Stachu.G napisał(a):  Ta "śrubka bez gwintu" to grzybek sprzęgła.
Popraw nazwę tematu

Emmm ?

*Tuning/Usprawnianie Silników 2T
*Remonty generalne silników 2T/4T
Mój Chart 50/5
Derbi Senda 70/7/3M w akcji
19-05-2015 23:14:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,015
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: Zalana komora korbowa
Pamiętaj też że przed wicśnięciem simmeringu czyścisz dziurkę w który go wciskasz, a simmer smarujesz olejem i wbijasz delikatnie przez dużą nasadkę, uważając aby na środku ci się nie podwinął.
19-05-2015 23:16:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
TheNight Offline
Technik
*


Liczba postów: 904
Imię: Krystian
Skąd: Sanok
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Zalana komora korbowa
Dobra nie ważne :F

Przy zakładaniu możesz go lekko podważyć tak jak w przypadku ściągania. Lub też można spróbować go lekko "wkręcić" na wal. Staraj się nie bić młotkiem krzywo. I pod żadnym pozorem nie bij śrubokrętem lub czymś ostrym w niego :F

*Tuning/Usprawnianie Silników 2T
*Remonty generalne silników 2T/4T
Mój Chart 50/5
Derbi Senda 70/7/3M w akcji
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-05-2015 23:18:45 przez TheNight.)
19-05-2015 23:16:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #8
RE: Zalana komora korbowa
(19-05-2015 23:16:12)romek napisał(a):  Pamiętaj też że przed wicśnięciem simmeringu czyścisz dziurkę w który go wciskasz, a simmer smarujesz olejem i wbijasz delikatnie przez dużą nasadkę, uważając aby na środku ci się nie podwinął.

Jeszcze lepiej przez drewienko wbić.

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
19-05-2015 23:19:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Zalana komora korbowa
(19-05-2015 23:14:47)TheNight napisał(a):  
(19-05-2015 23:07:22)Stachu.G napisał(a):  Ta "śrubka bez gwintu" to grzybek sprzęgła.
Popraw nazwę tematu

Emmm ?

Sreeeemm...facepalm
Przeczytaj jeszcze raz pierwszy post a dowiesz się jakiego motoroweru temat dotyczy i z jakich elementów składa się jego sprzęgło.

Nie smaruje się gniazda czy krawędzi bocznych uszczelniacza olejem tylko je odtłuszcza nabijając na "sucho" wcześniej smarując wargę simeringa smarem aby się właśnie nic nie podwinęło.

...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-2015 00:18:29 przez Stachu.G.)
20-05-2015 00:15:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Alex Tom Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Olo
Skąd: Rossosz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Zalana komora korbowa
Mam pytanie co do komory korbowej w komarze w silniku 2350.
Odrestaurowuje takiego komarka i po zdjęciu cylindra zauważyłem, że jest olej w komorze wału.
I teraz moje pytanie, czy tam prawidłowo powinno być trochę mokro czy suchutko całkiem? Przed rozebraniem świeca była trochę mokra ale silnik pracował prawidłowo. Kolanko i tłumik był zalany olejem.

Pytam, bo kiedyś rozbierałem silnik jawki 50 (ze sprawnymi simeringami ) i tam komora korbowa była czyściutka i suchutka jak z fabryki.

Jak tam zaglądam to wał cały jest pokryty warstwą oleju a jak przechylam silnikiem to widzę, że na dnie przelewa się olej - no tak jakby było tam wlane około 2 może 3 zakrętki takie po butelce wody.

Może wystarczy wyregulować gaźnik ale nie sądzę, że aż tyle oleju z mieszanki by się tam zebrało.

No i jeżeli to simering to nie ma problemu, wymienię ale czy zalecałoby się rozpoławiać silnik by tę komorę wymyć, wyczyścić.

Komar stał 17lat, przed rozbiórką pojeździłem dla testów ze 3km. Kolanko miało połowę swego przekroju Smile bo było zalepione nagarem nasiąkniętym olejem.

Dodaję zdjęcie, no ale ciężko było to sfotografować, musicie sobie wyobrazić jak to wygląda Tongue


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-03-2016 17:21:44 przez Alex Tom.)
09-03-2016 17:20:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
komarinho Offline
długodystansowiec
*


Liczba postów: 552
Imię: Paweł
Skąd: Sanok/Kraków
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Zalana komora korbowa
Komorę korbową płucz benzyną aż będzie czysta Smile

Mój Romet 100
Mój Romet Ogar 200
Moja MZ ETZ 150
09-03-2016 17:54:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Tomasso94 Offline
Przebiegły Administrator :D
Administratorzy


Liczba postów: 4,144
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Zalana komora korbowa
(09-03-2016 17:20:14)Alex Tom napisał(a):  Odrestaurowuje takiego komarka i po zdjęciu cylindra zauważyłem, że jest olej w komorze wału.

Pytam, bo kiedyś rozbierałem silnik jawki 50 (ze sprawnymi simeringami ) i tam komora korbowa była czyściutka i suchutka jak z fabryki.

Jak tam zaglądam to wał cały jest pokryty warstwą oleju a jak przechylam silnikiem to widzę, że na dnie przelewa się olej - no tak jakby było tam wlane około 2 może 3 zakrętki takie po butelce wody.


Komar stał 17lat, przed rozbiórką pojeździłem dla testów ze 3km. Kolanko miało połowę swego przekroju Smile bo było zalepione nagarem nasiąkniętym olejem.

Kiedyś odstawiając motorowery na dłuższy czas bardzo modne było wykręcanie świecy i zalewanie wszystkiego olejem, coby nic się nie zastało i nie podrdzewiało Smile Teoretycznie wszystko powinno się za jakiś czas samo wypalić, ale wypłukać benzyną nie zaszkodzi Wink

- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G

*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
09-03-2016 19:26:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Alex Tom Offline
Nowy
*


Liczba postów: 46
Imię: Olo
Skąd: Rossosz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Zalana komora korbowa
Tylko, że mam metalowe simeringi czyli są pewnie od nowości a więc miały prawo się zużyć po tylu latach i jest prawdopodobne, że są zużyte.
Ale i tak chyba rozpołowię silnik bo trzymając za koło zamachowe i ciągnąc do siebie / od siebie wyczuwam luz osiowy a dziś wyczytałem na forum, że nie powinno go być w tym silniku więc do wymiany i tak mam łożyska.
10-03-2016 00:15:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Części
Ostatni post: marcin1479
Dzisiaj 20:15:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 4
#2 Charcik Deca
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:11:49
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 35831
witam
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:10:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 32
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 76
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 356
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
26-04-2024 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
26-04-2024 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 307
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1513
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 98
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1492
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1697
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 570
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10908
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 694
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 174

Reklama