Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Chart] jest iskra ale nie odpala
Autor Wiadomość
Roger Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 265
Imię: Bartłomiej
Skąd: Pałuki
Pojazd: Inny
Post: #1
jest iskra ale nie odpala
Witam. Po wyrzuceniu cewki zasilającej i wstawieniu na jej miejsce cewkę lądowania (po drodze do modułu jest transformator sieciowy 6v 0.6A) pojawiła się mocna iskra. Chart z początku odpalał za pierwszy kopnięciem. Po pierwszej przejażdżce koło domu Chart przestał odpalać. Iskra jest caly czas taka sama jak przedtem czyli mocna. Gaźnik sprawdzałem, zapłon też. Wlewałem bezpośrednio paliwo pod świecie i nic. Co się stało ktoś mi powie?

13-03-2015 20:26:11
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: jest iskra ale nie odpala
Klin cały na wale?

citroen-XM.pl
13-03-2015 21:15:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Roger Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 265
Imię: Bartłomiej
Skąd: Pałuki
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: jest iskra ale nie odpala
Jeszcze dziś sprawdzę. Jeżeli będzie ścięty to gdzie znajde taki klin na ten wał od Charta?

13-03-2015 21:30:38
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Amator023 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 224
Imię: Michał
Skąd: Szpiegowo
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: jest iskra ale nie odpala
Klin jest taki sam do motorynki i do komara także w sklepie motorowerowym zeta żuć i masz klina xDD
Ale gdyby klin byłby ściety to by ci kopka tak szybko chodziła żadnego oporu by niebyło
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2015 21:37:10 przez Amator023.)
13-03-2015 21:36:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: jest iskra ale nie odpala
(13-03-2015 21:36:01)Amator023 napisał(a):  Ale gdyby klin byłby ściety to by ci kopka tak szybko chodziła żadnego oporu by niebyło

Niekoniecznie.

citroen-XM.pl
13-03-2015 22:15:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Roger Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 265
Imię: Bartłomiej
Skąd: Pałuki
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: jest iskra ale nie odpala
Klin ścięty równo na wale:


Jak wydobyć ten równo ścięty klin? Jakieś pomysły?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2015 23:09:42 przez Roger.)
13-03-2015 23:08:59
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: jest iskra ale nie odpala
No proszę... Smile

Wał podeprzeć na drewnianym klocku (tak aby się na nim opierał). W klin lekko uderzyć młotkiem poprzez jakiś punktak, lub coś innego, ostrego. Oczywiście nie w środek klina, a w jeden jego końców, tak aby mógł wyskoczyć z gniazda.

Jak wymienisz klin na nowy, to pod nakrętkę podłóż podkładkę sprężystą i następnie dokręć porządnie (ale z czuciem)

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2015 23:18:29 przez BigSoft.)
13-03-2015 23:14:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Roger Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 265
Imię: Bartłomiej
Skąd: Pałuki
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: jest iskra ale nie odpala
Klin założony. Nadal nie odpala.

14-03-2015 15:32:45
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: jest iskra ale nie odpala
Sprawdź czy aby na pewno masz dobrze ustawiony zapłon, choć w Charcie teoretycznie powinien odpalić na każdym ustawieniu, o ile nie były rozwiercane fasolki w podstawie prądnicy...

Próbowałeś po zamontowaniu klina - nalać paliwa na tłok i odpalić?

Koniecznie zmierz napięcie na wyjściu transformatora (jedna sonda do masy, druga do przewodu, który umieszczony jest w miejscu "ZAS" modułu gl133) podczas kopania. Ustawiasz miernik na zakres pomiaru napięcia AC do 750V. Zmierz na podłączonym kabelku do modułu i na odłączonym (tym od "ZAS").

Ewentualnie możesz spróbować zamienić jedną parę uzwojeń transformatora ze sobą - ale tylko jedną!



Zmodyfikowałem Twój rysunek, który zamieściłeś w temacie [FAQ] Jak podłączyć transformator do cewki zasilającej lub ładowania - Romet Chart

Zamieniasz ze sobą parę 1 i 2 albo 3 i 4. Nie inaczej i tylko jedną z nich. Jeżeli zamienisz ze sobą np 1 i 2, to 3 i 4 zostaje tak jak było.

Jeżeli nadal będą problemy, to możesz zrobić inny myk. Całkowicie odseparować cewkę zasilającą i zrobić ją tzw. cewką "bezmasową". Wtedy układ będzie wyglądał tak (i musi działać):



PS. Pamiętaj, że te dwa styki obok "ZAS" muszą być połączone z masą. O ile dobrze pamiętam do jednego z nich podłączony jest czarny przewód prądnicy, a do drugiego przewód przykręcony do ramy pojazdu (w schowku, w lewym, górnym rogu bodajże, tam gdzie jest śruba).

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2015 16:22:25 przez BigSoft.)
14-03-2015 16:20:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Polo
Ostatni post: jahu1000
Wczoraj 21:35:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 48
Remont silnika 019
Ostatni post: miszel
Wczoraj 21:01:34
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 1385
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 20:41:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 133
Moc silnika 023
Ostatni post: tomangelo
Wczoraj 20:34:03
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 331
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 17:50:20
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 16877
Zapłon CDI 223 brak iskry
Ostatni post: pro_siaty
Wczoraj 00:04:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 62
romet 205 brak świateł
Ostatni post: romek
09-05-2024 22:38:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 84
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
09-05-2024 22:19:26
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 509
jawa mustang - problem z ...
Ostatni post: wojtek159951
09-05-2024 18:32:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 106
Romet Kadet vs Romet Pega...
Ostatni post: romek
09-05-2024 00:06:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 231
Proszę o pomoc w nazwie e...
Ostatni post: wigryman
08-05-2024 22:09:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 649
Części
Ostatni post: komarek54
08-05-2024 22:06:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 627
Rocznik Robaka
Ostatni post: romek
08-05-2024 18:38:13
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 7540
Powitać
Ostatni post: szyja35
08-05-2024 17:23:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 123
Romet retro problem z prz...
Ostatni post: romek
08-05-2024 00:37:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 305

Reklama