Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[50-T-1] Kilka problemow z t-1
|
Autor |
Wiadomość |
komar
Banned
Liczba postów: 305
Imię: kamil
Skąd: warszawa
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Kilka problemow z t-1
Duża część użytkowników tego silnika narzeka na niską trwałość skrzyni biegów i automatu wybierającego biegi(wyskakujące biegi). Ja jednak uważam że 70-80% tych opowieści spowodowane jest wyłącznie zaniedbaniami w konserwacji i eksploatacji skrzyni(nie wszyscy wiedzą że biegi włącza się przy pomocy sprzęgła). Krążą też mity o rzekomo trudnej regulacji automatu. Podam więc receptę, krok po kroku, dla tych którzy nie wiedzą jak wyregulować prawidłowo automat. Kto ma uszy niechaj słucha.
1. Zdejmujemy dekiel od strony dźwigni zmiany biegów.
2. PRZY POMOCY RĘKI I DELIKATNIE wrzucamy drugi bieg.
3. Nakrętkę regulacji automatu odkręcamy powoli, próbując kręcić jednocześnie kołem zamachowym. Odkręcanie nakrętki regulującej kończymy dokładnie w momencie, gdy automat wypnie nam drugi bieg(koło zamachowe będzie poruszało się luźno)
4. Nakrętkę którą przed chwilą odkręcaliśmy, dokręcamy o DOKŁADNIE CZTERY I PÓŁ OBROTU. Dlaczego akurat tyle? Bo właśnie tyle potrzeba na pełne zazębienie trybu 2. biegu
5. Przed założeniem dekla warto automat przesmarować (WD-40, ŁT-43, bogacze mogą nawet AGIP'em).
6. Składamy wszystko do kupy. Cieszymy się z jazdy. A jeśli się nie cieszymy to pewnie czeka nas wymiana automatu(ciężko teraz o takie cudo) albo rozbieranie trybów. Tego ostatniego też nikomu nie życzę. No, chyba że ktoś lubi...
Nudziło m sie i jest coś
|
|
25-01-2012 10:08:36 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Kilka problemow z t-1 - komar - 25-01-2012 10:08:36
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|